fbpx

Cannondale Bad Habit kerékpárteszt: Nem kicsit más!

Villámteszten járt nálunk a már istenített Cannondale Habit ducigumis verziója a Bad Habit. Gondoltam nagy meglepetés nem érhet, hiszen mentem már a karbon kivitelével, oké ez egy kicsit nehezebb lesz mert alu vázas, meg vastagabb gumik… Hát nem jött be! Ez egy teljesen más bringa teljesen más felhasználásra.

cannondale_bad_habit_teszt 2 (1)

A bringa közvetlenül a Cannondale-től érkezett, de csak két nap volt a tesztelésére, mivel a Bringaexpón már ott kellett lennie. Ez persze nem akadályozott meg abban hogy alaposan leteszteljük. Az egyetlen hátrány az volt, hogy mind a két nap friss hó borította a hegyet, amin azért a talaj felől nem ugyanazok a visszajelzések jönnek, mintha csak úgy a köveken tekersz vele.

Screen Shot 2016-03-07 at 12.49.14

A Habit, és Bad Habit geometriája gyakorlatilag fokra és milliméterre megegyezik, mégis sokat változtat rajta a két 650B-s duci kerék. A Bad Habit 1 alumínium vázra épül melyet „Smartformed alloy” néven emleget a katalógus. Igazából a „smartform” eljárás is egyfajta hydroforming, ami a csövek végső formájának kialakítása szempontjából lényeges. A mai kor követelményeinek megfelelően BB30-as középrésszel rendelkezik, de a tapered fejcsövet ne is keresd rajta mivel a Lefty villához 1.5-ös Si fejcső dukál!

A hátsó lengőkaron a láncvilla és támvilla találkozásánál nincsen forgáspont ami merevebb és könnyebb egységet képez viszont a felső bekötési pont kialakítása miatt nincs is rá szükség illetve a mozgását sem befolyásolja. A fékek már a legújabb Shimano Flat Mount konzolra vannak felfogatva, ez szintén könnyebb és merevebb mint a régi Post Mount szabványú.

Az egyetlen szár tetején a lockout gomb (is)

Az egyetlen szár tetején a lockout gomb (is)

A Lefty villa nagyjából örök vitatéma a fórumon, számomra viszont az etalont jelenti minden téren. Mozgásban talán a DT tudja megközelíteni, merevségben (főleg az én súlyom alatt) viszont csak a 160-at mozgó enduro villák, ez viszont csak 120-at mozog, és sokkal könnyebb. Nem hiába kerül egy vagyonba (mivel külön is megvásárolható), a legjobb ami kapható. Arról nem beszélve, hogy a szerviz intervalluma is hosszabb mint a konkurenseké, ami a rendszeresen bringázók pénztárcájára jótékony hatással bír. A bal szár tetején (na ja jobb szár nincs is 🙂 ) találod a csillapítás állításának tekerőjét, a közepén pedig a lockout gombot. Egy ilyen bringánál nem sok értelme van, mert nem ezzel fogsz kiállva sprintelni a murváson fölfelé, de ha már benne van, akkor legyen. Hátul Rock Shox Monarch RL szintén lockouttal rendelkező tag mozog méghozzá vajpuhán.

Teljes SRAM GX 1×11-es szett került rá, hátul 10-42-es sorral, elöl 30-as tányérral. A hajtómű nem GX, de ezt nem is bánom mert a Cannondale Si karjai könnyebbek és merevebbek a GX-nél. A 11 sebességes SRAM váltórendszereket szeretem (kivéve országútin, de arról majd jövő héten a Slate tesztben írok), viszont a cég fékjei már nem tartoznak ebbe a kategóriába. Sok gyártó szintén ezen a véleményen van, valószínűleg ezért is került a Bad Habit-re Shimano Deore. Most lehet hűházni, hogy csak Deore? Igen, valóban jobban illett volna rá egy XT, de teljesítményben ez is passzol a géphez, és jobban jársz mint bármelyik Guide-dal.

Most pedig jöjjön a lényeg, a kerék! Nagyon kíváncsi voltam mit tud, mivel fatbike-kal már mentem, és megvolt a 29+ is, de valahogy a 650B+ kimaradt eddig. A kerekeket WTB Scraper i45 45mm széles felnik felhasználásával fűzték, elöl Lefty 60, hátul pedig XD kompatibilis Formula aggyal, és végül WTB Bridger 3.0” gumikat húztak rá. Sajnos nem könnyűek a kerekek, és erről főleg a gumik tehetnek. 1207 grammosak a Bridgerek, miközben egy ugyanekkora Schwalbe Rocket Ron 830 grammot nyom. Ez a két guminál 754 gramm különbséget jelent, a legrosszabb helyen a kerék kerületén és a két felniben is elbújt 200 gramm egy DT XM-551-hez képest. És bizony ekkora méretnél +/- 1kg nagyon sokat számít.

Ahol a madár se jár...csak egy sífutó

Ahol a madár se jár…csak egy sífutó

Ennyit az elméletről. Most jöjjön a gyakorlat, ami végig hóban esett meg, mivel a télnek nevezett valami pont kifújta még az orrát február utolsó napjaiban. Amit a Budapestiek szakadó esőként éltek meg, az nekem a Pilisben 10-15 centi havat jelentett. Mondjuk bevallom jobban örültem ennek, mintha nyakig sarasan kellett volna csúszkálnom a köveken az alig meggyógyult vállammal. Viszont a 3.0”-os gumiknak már az első métereken megvolt az előnyük. Egyáltalán lehetett velük haladni. Tapasztalatból tudom (a bringateszt köröket mindig ugyanott nyomom), hogy lehetett volna akármilyen 2.3”-os gumi a bringán nem sikerült volna haladni. Még ezzel is necces volt, mivel egyetlen sífutó nyoma volt csak a ködbe vesző úton. Le kellett engednem 1.2 bar közelébe, és már jó is lett. Egyértelműen érezhető volt, hogy havas körülmények között egy fatbike könnyebben halad. Viszont nálunk idén 4 napot volt hó összesen….

cannondale_bad_habit_teszt 9

A geometriától tartottam kicsit, de láthatóan megegyezik a „sima” Habit-tel csak a sárférőhely van a vastag gumihoz méretezve. Így fordulékonyságra, kezelhetőségre megegyezik a két bringa. Ív váltáskor persze érezhető a nehezebb kerekek tehetetlensége és felállító nyomatéka, de közel sem annyira mint egy fatbike esetében. Annak idején mikor a Sun DoubleTrack felni+Nokian Gazzaloddi gumi volt a divat minden János-hegyi vagány DH gépén akkor lehetett ugyanezt érezni. Úgy tudnám érzékeltetni a Habit Carbon és a Bad Habit közötti különbséget mint a Porsche Cayenne Diesel és a Cayenne Turbo S köztit. A „sima” 650B-s Habit a maratonozásra, trail bringázásra termett atléta, a Bad Habit pedig a mindenes tank, ami duplájára növeli a biztonságérzetet terepen, bármilyen körülmények között.

A -5 fok az 50-es széllel nem ideális a bringázáshoz, de azért élveztem!

A -5 fok az 50-es széllel nem ideális a bringázáshoz, de azért élveztem!

Ha próbáltál már fatbike-ot, de túl lustának találtad, vagy elégedetlen vagy a trail bringák „vékony” gumijaival, esetleg mindenen (de szó szerint) át szeretnél tekerni, akkor Bad Habit. Ez nem egy maraton bringa. Kiváló lesz túrázni, bár a 14.5 kilós súlyát azért cipelni kell, de igazán elemében köves, saras, havas, technikás terepen lesz. Itt nem csak tényleg mindenen átmegy és neked csak a megfelelő irányt kell kiválasztanod, hanem akkora magabiztosságot ad a megnövelt tapadás által keltett stabilitás, hogy bátrabb leszel mint máskor. Viszont nem árt óvatosan bátorkodni, mert amikor eléred a határát, akkor viszont már 30-50%-kal gyorsabb tempóval veretsz, és onnan megfogni már nem lesz egyszerű. A fékek simán uralták a nagy kerekeket is, nem változott a nyomáspontjuk. A telók mindent finoman kimozogtak, pedig a mínuszok nem tartoznak a szimeringek kedvenc üzemi hőmérséklet tartományaiba.

Nehéz konklúziót mondani. A tőle kicsit drágább Habit Carbon SE modellt az egekig magasztaltam annyira jó volt. De többe is kerül, bár nem hiszem, hogy ez számít ezen a szinten. Ha viszont a kicsit kedvezőbb árú, de ugyanúgy aluvázas Habit 4-gyel hasonlítom össze, akkor már egyértelműen azt kell mondanom hogy inkább Bad Habit-et vegyél. Ha elkopott, lecseréled a két gumit, és már majdnem le is ugrott egy kiló a gépről, ami sokat fog lendíteni a dinamizmusán. Szóval ha sportolós gépet akarsz akkor Habit Carbon, ha pedig egy mindenest, akkor Bad Habit! Főleg azért mert vehetsz mellé egy “sima” 29″-os kerékszettet, és így 2in1 bringád lehet. Ugyanis a 29×2.25″-os kerék kerülete megegyezik a 27.5×3.00″-al. A könnyű kerékszettel meg már maratonozni is lehet!

Forgalmazó: Mali Kft.
Elérhetőség: www.mali.hu
Ajánlott fogyasztói ár: 1.119.990 Ft

Műszaki adatok:

Váz: Bad Habit 27+, 120mm, SamrtFormed Alloy, BB30
Villa: Lefty 2.0 Alloy OPI, 120mm, PBR, 55mm offset
Méretek: S, M, L, XL
Hajtókar: Cannondale Si, BB30, SpideRing 30t
Lánc: Sram PCX1, 11s
Középcsapágy: Cannondale Alloy BB30
Váltókarok: Sram GX1, 11s
Fogaskeréksor: Sram XG-1150, 10-42, 11s
Hátsó váltó: Sram GX1, 11s
Felnik: WTB Scraper I45, 45mm, Tubeless ready, 27,5″
Agyak: Lefty 60 front, Formula,XD driver, 142×12 rear
Gumik: WTB Bridger, 27,5×3.0, Tubeless ready
Fékek:    Shimano Deore, 180/180mm
Fékek: Shimano Deore
Kormány: Cannondale C3 riser, 760x15mm
Stucni: Cannondale C3, 6061, 1,5″, 31.8,
Kormánycsapágy: Cannondale HeadShok Si
Markolat: Cannondale Dual Locking
Nyereg: Cannondale Stage 3
Nyeregcső: Cannondale C3, 6061, 31,6x350mm
Hátsó rugóstag: Rockshox Monarch RT, 120mm travel
Súly:    14,58 kg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.