fbpx

Buruczki Szilárd blogja: tesztelés és Nyugat Maraton Kupa

Buruczki Szilárd, a Merida-Kőbánya TC versenyzője az éves pihenő végén a 2014-es bringák tesztelésével volt elfoglalva, a cyclocross szezonra pedig mountain bike maratonnal melegített:

Sziasztok!

A második alkalommal kapok meghívást a Merida teszt hétvégére, ezúttal mindkét tesztelési lehetőség a Budai hegységben kapott helyet. Előszór a legjobb Merida kereskedőknek és a sajtónak volt alkalmuk kipróbálni két napon át a 2014-es technikát. A 650b kerékméret jelentett újdonságot több kategóriában. A Merida is lecseréli 26-os kerékméretet a közép és felső kategóriában. Nekem is volt lehetőségem még tavasszal tesztelni a 2014-es Big Seven team gépet. A gyorsítása és a súlya meggyőző volt a 29-es képest, viszont nagyobb biztonságban éreztem magam a gyors rázós lejtőkön a nagyobb kerékkel.

tesztnap2Technikás emelkedőkön már megoszlik a véleményem. A terep adottságaitól függ, hogy éppen melyik kerékméret a nyerő. Továbbá függ még a bringás stílusától, erőnléti állapotától, magasságától is. Szóval sok minden meghatározza a kerék méret választását. Szerintem a maraton versenyekre inkább a 29-es méret a jobb választás. XCO és eliminator versenyekre a súly és a jobb gyorsíthatóság miatt a 650b a nyerő. Túrázóknak a 29er választás lehet jobb, ha a komfortosabb bringázást tartjuk szem előtt. Még nagy kérdés, hogy fully vagy merev 29-es a jobb választás?! Ez is pálya függő, pl. a Mátrában én biztos egy fully 29-es gépet választanék.

Volt szerencsém a tesztnapon az új teljes karbon Big Ninety-Nine full telós paripát kipróbálni. Nekem nagyon bejött a fully érzés, a talaj minden egyenetlenségét kiegyenlítette. Nagy előnye, hogy kevesebbet kell kiállni a rázós részeken a nyeregből, folyamatosan tudtam tekerni vagy éppen piheni a nyeregben. A lejtőzés is biztonságosabb a gyorsabb köves, gyökeres pályákon. Emelkedőkön is könnyebben átmegy az akadályokon a nagy kerék-összteló kombó, testre szabott beállítással szépen dolgozik a gép alattunk. Egyedül a megindulásnál éreztem, hogy nagyobb erőt kell mozgósítani, mint a kis tesónál. Ráadásul még könnyű súllyal és merev középrésszel párosul, a merevség az erős Fulcrum 29 XL kerekeknek is köszönhető.

tesztnap1

A rugóstag csak akkor mozog, amikor szükség van rá, még a hidraulikus lock gombokra sem volt szükség, hogy ne mozogjon a hátulja. Nagyon intelligens a rendszer, egy álom volt menni a Big Ninety-Nine Teammel. A merev Big Nine team mellé még jó lenne a technikás rázós pályákra az össztelós Big Ninety Nine, biztos mérhető előnye lenne. Ha kellene választanom, akkor mindkét gépet választanám! :)))

A Mozgásvilág tesztnapon egyre több bringás márka veszi észre, hogy van értelme a tesztelési lehetőségnek. Sokkal könnyebb eldönteni, hogy melyik bringát válaszunk, ha mehetünk vele. Nagyon örültem, hogy én is ott lehettem a tesztnapon, jó volt látni, hogy egyre több embert érdekelt a teszt lehetőség. A Merida 34 bringával várta a tesztelni vágyókat, jó volt a hangulat és folyamatosan pörögtek a bringák! A teszt pálya is egyre jobb, jó ötlet volt a mini north shore és a szikla kert építése a megszokott körbe. A Normapark Setikéjének lehetünk hálásak a pálya építésért! Mozgásvilág egyre jobbra, nagyobbra szervezi tesztnapot, gratula hozzá! Szép volt, jó volt, jövőre is jövünk!:-)

terep1

Hétvégén a Nyugat Maraton utolsó fordulóján kezdtem meg újból a versenyzést, jó ráhangoló verseny volt a cyclocross szezon előtt. Ezért most csak középtávot javasolta edzőm, Tisza Zoli, hogy rövidebb, intenzív versenyt menjek. Az egész éjjel tartó eső után ragyogó napsütés 20 fok várt bennünk balatonfűzfői rajtnál. A rajtnál egész sokan felsorakoztunk, nem sokan futamodtak meg a sáros pályától. Nem cseréltem le a száraz Ritchey Shield WCS gumikat, bár ha nagyon kritikus lett volna a helyzet, akkor nálam volt a Maxxis Beaver 29-es sárgumi. A köves talajnak köszönhetően inkább csak pocsolyák maradtak a pályán. Gyorsan felszáradt a talaj a szikrázó napsütésnek köszönhetően.

Az első hosszú emelkedőn szép lassan kezdtem eltávolodni a versenytársaktól. Még látó távolságon belül volt mögöttem a verseny első felében Naszódi Zsolt, aztán a bemelegítős tempó után jobban megnyomtam az emelkedőket, ahogy edzőm, Zoli kérte. Egy óra menet után megjelent előttem Veingartner Balázs harmadmagával. Egy részt kihagytak a pályából, nem vették észre a jelölést. Nekem szerencsém volt, mert a felvezető motoros mutatta az utat előttem. Bár először még elég sok füstöt szívtam mögötte, aztán meguntam a füstöt és szóltam neki, hogy menjen jobban előre. Csak a kérdéses keresztezésben várjon meg.

terep_dobgo1

A pálya nyomvezetése nagyon változatos, élvezetes volt és egyben kemény technikás, nem egy megszokott maraton nyomvonal. Az egy tányéros Merida BigNine team-mel nem volt gyenge kitekerni a meredek, csúszós, technikás ösvényeket. Lazsálásra nem volt alkalmam a 36-os tányérral, viszont nagyon lehetett haladni vele a sáros pálya ellenére is. Scele a pálya jelölője nagyon kitett magáért, hogy “megszívasson”. Első debütáló év ellenére egy jól megszervezett maraton volt, én nagyon jól éreztem magam. Minden szolgáltatás volt a versenyen, amire szükség lehet egy versenyen. Remélem jövőre is lesz folytatása a Nyugat Maraton sorozatnak, mert szükség van színvonalas maratonokra a nyugati országrészben is. Köszönöm a rengeteg szurkolást Mindenkinek! Következőre már az első SuperCross után jelentkezem, ha minden jól megy…!

Szép hetet Nektek!

Szilárd

MERIDA Kõbánya TC

www.facebook.com/buruczki

www.buruczki.hu

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo