fbpx

Buruczki Szilárd blogja: SuperCrossok és ami mögötte van

Buruczki Szilárd, a Merida-Kőbánya TC versenyzője utoljára az ózdi SzuperCross futamot követően jelentkezett blogjával, most egy bejegyzésben számol be az azóta történtekről:

Sziasztok!

Az elmúlt négy SuperCross versenyen hoztam a stabil dobogós helyezéseket, de korántsem vagyok elégedett két 3. és két 2. helyezéssel. Legközelebb (10mp) az első helyhez az ominózus salgótarjáni sárdagasztós Karancs Kupán voltam, ahol fékprobléma miatt gépet is cserélnem kellett. Nézzük sorjában a történéseket.

veszprem_cross_014

A veszprémi LOcarGO-Bikemag Kupán ragyogó napsütésben, késő őszi időben versenyezhettünk. A pálya kicsit rövidre és szűkre sikeredett, ezért sok lekörözés történt a futamon, viszont nagyon élvezetes, dombos, erős kört hoztak össze a szervezők az állatkert melletti Gulya dombon. A rajtot követően az első körben 2. helyen mentem Buzsó mögött. A 2. körben támadásba lendült Clepke és Fejes, nem tudtam átvenni a nagyobb tempójukat. Még a verseny vége felé Buzsó próbált megközelíteni, de keményen harcoltam, hogy megtartsam a 3. helyezést.

A verseny után nagyon jól esett a bográcsos vadpörkölt leves, még repetázni is lehetett a közeli Erdőalja étteremben, ahol az eredményhirdetésre is sor került. Talán a cyclocross sportág történetében először volt látható több időpontban is a Sport1 tv műsorán egy 12 perces összefoglaló videó a LOcarGO-Bikemag Veszprém Cross futamról. Nagyon jó kezdeményezésnek tartom, hogy a televízió műsorában is szerepeljenek cross versenyek, mert a legjobban közvetíthető és leglátványosabb szakág a kerékpár sporton belül. Nem utolsó sorban a támogatóknak is fontos megjelenés, ha szerepelhetnek akár több milliós nézettségű tv csatornán.

buruczki_szilardA salgótarjáni Karancs Kupán már jóval nehezebb körülményeket hozott az esős időjárás. A pálya nekem nagyon tetszett, erőnlétre és technikára is szükség volt a sáros körülmények között. Az egész nap tartó esőzés csúszós, folyós sárrá alakította a pályát. Már pályajárásnál éreztem, hogy nem lesz egyszerű menet sárgumi nélkül biztonságosan versenyezni, de nem ez volt a legnagyobb gondom a versenyen. A tárcsás géppel indultam el a versenyen, gondoltam jobb lehet a sáros, esős időben.

A rajt előtt ráállítottam a fékpofákat, hogy a legközelebb legyen a tárcsához. A rajt után kicsit hátra maradtam a 4. helyen, amikor beértünk a szűk fenyves részre. Fejes Gabi vezette a mezőnyt a salakos tenisz pályától. Sajnos 10 méter előny elég volt, hogy ne érjek fel rá, bár a gépcsere is hátráltatott a 4. körben, amikor teljesen elfogyott a fékem. Még szerencse, hogy időben lecseréltem kanti fékes gépre, nem a következő körben egyenesítettem ki a kanyart, mint szegény Klein Tomi.

Az utolsó 4-5 körben jobb időt mentem, mint Fejes Gabi és az utolsó körben már csak 10 mp hiányzott, hogy utolérjem. Szokásosnál rövidebb versenyidőt mentünk, csak 49 percet, pedig végre jó crossos idő volt. Ilyen extrém körülmények között még én sem versenyeztem a tárcsás CX géppel, fogalmam sem volt, hogy ilyen veszélyes lehet a nagy szintkülönbségű pályán a fékek fokozott használata. Ózdi versenyen is eső és sár volt, de ott nem volt szükség a fékre a sík pálya miatt.

A következő versenyen a Palóc Cross futamon indultam Balassagyarmaton. Elmúlt években nem úsztuk meg hó nélkül a versenyt, most is számítottam egy kis hóra, hogy még érdekesebb legyen a verseny. Sajnos a várva várt havazás elmaradt, maradt egy kis sár, ahogy olvadt fel a talaj a délutáni 1 órás rajtra. Nem igazán éreztem technikásnak a kört, kanyarok és a szánkó domb tette érdekesebbé a pályát. Alapjába véve nem a lassú technikás pályák közé sorolnám a pálya nyomvonalát, de az erdős csúszós felolvadt talajon Clepke megviccelt az első körben. Úgy ment el mellettem, mintha álltam volna hozzá képest.

imidzs_2Üldözőbe vettem Clepkét és Fejest, de nem igazán éreztem az erőt a lábaimban. Erős tempót tartottam, hogy mögöttem Buzsó és Stefan Gajdosik ne érjen fel rám. A vége előtt 3 körrel Gajdosik felugrott rám, próbált leszakítani pár erős tempó váltással. Nem adtam magam olyan könnyen, raktam a kerekemet rá, nem hagytam elmenni. Az utolsó körben kb. fél körrel a cél előtt, a rövid meredek felfutásnál elfutottam mellette. Aztán full gázon végig száguldoztam a célig, szoros hajrával megtartottam a 3. helyet.

A crossfites kondi edzéseket nyomom már 3. éve Balla Zoli edzővel. A verseny heteken egyszer járok le a Thor Gymbe, a versenymentes héten két erőfejlesztő edzést iktattunk be a kerékpáros edzések mellé. Nem csak max erőt fejlesztünk, hanem dinamikus erőt is. Sokkal jobban érzem a hatását a cross versenyeken a megindulásoknál, a felfutásoknál is gyorsabbnak érzem magam. Remélem a januári cyclocross OB. eredményében is mutatkozni fognak a kemény crossfit edzések.

imidzs_3

A kecskeméti SuperCross-ig kimaradt egy hétvége, amikor Top Maraton és a Maraton Magyar Kupa díjkiosztóra voltam hivatalos. Top Maraton Elit sorozatot sikerült megnyernem egy kis szerencsével és a Maraton Magyar Kupa sorozatban 2. helyen végeztem. Köszönöm a meghívást a MKSZ-nek és a Top Maraton szervezőknek és sok sikert kívánok a kerékpársport fejlesztéséhez. Bízok benne, hogy az új koncepciók jobb eredményekhez fognak vezetni a kerékpársportban.

Névtelen

A Mountainbike Challenge díjkiosztóra, bulira is kaptam egy megtisztelő meghívást, de kivételesen nem a díjazott szerepet “játszottam”. A sorozat több maratont és XC versenyt foglalt magába, ezek összesített eredményeinek díjkiosztóján adtam át többed magammal a díjakat. Nagyon jó hangulatú bulin sokan tiszteletüket tették, nagyon jó volt látni régi és új ismerősöket együtt.

Névtelen2

Már nagyon vártam a kecskeméti versenyt, egy hét kihagyás után már ki voltam éhezve a versenyzésre. Örültem, hogy újabb helyszínen lesz a verseny, reméltem, hogy jobban kihasználják a rendezők a terület adottságait egy dombos technikás pályával. A előzőleg közzétett videó a pályáról nem sok jóval kecsegtettet. Azért bíztam benne, hogy jobb lesz majd élőben. A pályajárást követően biztattam magam azzal, hogy lehetne még ennél is rosszabb… vagy nem?

Egy országúti kritérium pályára hasonlított a nyomvonal néhány akadállyal, játszótérrel. A kis dombos résznek azért nagyon megörültem, legalább 2x felsprinteltünk rá egy körben. Végül is egy szavam sem lehet, mert volt benne minden, ami kell egy vérbeli cross pályához. Igaz, a fele pálya aszfaltos volt, ahol 40 km/h sebsebégnél 0 fokban lefagyott a lábam. A rajtolást a nagy izgalmak közepette elrontottam és csak a 4. helyen tudtam megkezdeni a dombocskát.

1454858_687884187912358_1152018839_n

Fénysebességgel előztem ki a versenyen a kollégákat, hogy Fejes Gabira tegyem a kereket. A sík részen gyorsabbnak bizonyult Gabi, sajnos nem értem fel rá. Mögöttem Buzsó jól tartotta magát, de nem engedte közel magához a 6 fős üldöző bolyt és még engem is bevédett hátulról. A verseny közben úgy éreztem magam, mintha kritérium versenyen lennék, a 28 km/h átlag sebesség is ezt tükrözte. Egy perces hátránnyal értem be a 2. helyre Fejes Gabi mögött és utánam Buzsó is 1 perce jött meg.

Bízok benne, hogy a hátrányom csökken majd, hiszen egyre erősebbnek és gyorsabbnak érzem magam. A technika nagyon jól tette a dolgát, szerencsére nem kellett a cseregép, pedig nagyon sok felütéses defekt volt az előző futamokon egy éles csatorna fedél miatt. A pályát leszámítva, egy nagyon jól szervezett verseny volt, minden infrastruktúrával el volt látva és még pénzdíjat is kaptunk! 🙂

Köszönöm csapatomnak a Merida KTC-nek a versenyen nyújtott segítséget és Juhász Iminek a fotókat. Következő hétvégén a Karácsony Kupán versenyzem Pósteleken, hogy végre megmérkőzünk egy igazi technikás cross pályán.

Szurkoljatok!!!!

MERIDA Kõbánya TC

www.facebook.com/buruczki

www.buruczki.hu

.

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.