fbpx

B’Twin Ultra 500 AF GF kerékpárteszt: kimaxolták

300-ért egy rendes tárcsás országútit szeretnél? Nem lesz könnyű! Ellenben most ajánlunk egy meglepően jót! Egyenesen a Decathlonból.

Kaptunk már hideget-meleget tőletek olvasóktól a B’Twin bringáink tesztjeiért, pedig nem tettünk mást mint eddig, leírtuk a véleményünket, az igazat a gépekről. Én megértem, hogy sokaknak fáj, hogy ennyire jó ár/érték arányúak az általunk kipróbált „nagyáruházi” kerékpárok, de hát erről sem mi tehetünk. Ezt az Ultra 500-at kifejezetten én kértem, több okból is. Egyrészt az 520-as a maga 459 000 forintos árával azért az átlagos (első) bringát vásárló lehetőségein túlmutat, másrészt kíváncsi voltam, hogy mit adnak 300 alatt, és főleg arra, hogyan működnek a bowdenes Shimano tárcsafékek!

A bringa felszereltségén nem spóroltak sehol! Teljes Shimano Sora szett, Mavic Aksium kerekek, Shimano RS305-ös tárcsafékek, méghozzá hűtőbordás ICE-Tech betétekkel. A vázat is becsülettel elkészítették, 1470 grammot nyom, amire ma simán mondhatjuk, hogy könnyű, mert az élettartam garanciás modelleknél simán beletolnak plusz 2-400 grammot biztos ami biztos. Hátul 12×142-es a papucs a mai trendekhez igazodik (sok konkurens még sima gyorszáras), a 432 grammos tapered nyakas, karbon lábas villa pedig szintén 12-es tengelyt fogad. A fékkonzolok már a Flat Mount szabvány szerintiek, könnyebb, merevebb megoldás, mint a „régi” Post Mount megoldás.

Maga a váz semmi extrát nem tartogat, tisztességesen megtervezett, megépített, szolid festésű, főleg azoknak jön be, akik nem szeretik a feltűnést. Az alsócső négyszögletű keresztmetszettel rendelkezik, ami jól is néz ki és merevebb is, mint a hagyományos kör keresztmetszetű. Sőt, a Di2 kábeleknek is ki van alakítva a nyílás, csak jelen esetben le van dugózva. Ez szép gesztus, bőven van benne annyi, hogy később továbbfejleszd. Sőt ami még durvább, hogy a vázon ott figyel a UCI matrica, vagyis a nemzetközi kerékpáros szövetség jóváhagyta, indulhatsz vele akár profi versenyeken is. Nyilván, aki 299-ért vesz Sorás gépet, annak nem ez lesz a célja, de a lehetőség adott a jövőben. A flandriai logó pedig minden sportszerető kerékpáros szívét megdobogtatja, hiszen a híres-hírhedt tavaszi klasszikusokat itt rendezik.

Középrésze Press Fit 86-os rendszerű, amiben a kompakt, 50/34-es áttételű Sora hajtómű is helyet foglal. Maga a Sora váltórendszernél van könnyebb, van több fokozatú, de hobbi célokra tökéletesen megfelel, és aki mondjuk 5-10 éve ment már Sorás országútival, az felejtsen el mindent, amit akkor tapasztalt…. Ez már teljesen más szint, simán lehet sportolni vele, nem csak túrázásra szánták. A váltás nagyon finom, terhelés alatt is könnyedén megy. Természetesen nem egy 105-ös szint, de nem is kerül annyiba. A fékváltókarok kényelmes fogásúak és a kábelek sem állnak már ki belőle, hanem szépen a bandázs alatt futnak.

A fékerő, na ez az amire nagyon kíváncsi voltam. Sajnos bármilyen mechanikus tárcsafékkel szerelt bringát teszteltem is, ha nem Avid BB7-es volt rajta (ami ma már nagyon ritka), akkor gyalázatos volt a fékezéshez szükséges erő is, illetve maga a lassulás is. Sokan előre temették az RS305-ös féket is, de így, hűtőbordás ICE-Tech betéttel, ha nem is volt partiban a hidraulikusokkal, de nagyon közel volt hozzájuk. Igazából bármilyen tempóról biztonságosan és kis fékúttal meg lehetett állni, egyedül a fékezéshez szükséges szorító erő volt kicsit nagyobb mint az „olajos” társainál, de bőven kielégítette azt a követelményt, amit támasztottam vele szemben. Kis tempónál rendesen harapós volt, nagy tempónál pedig jól adagolható.

Brac szigetén sok a szürke vagy fehér aszfalt, ami szárazon sem ideális tapadású és a kedvenc lejtőmön bizony a Mavic Yksion gumikkal is vigyázni kellett, hogy ne csússzanak meg vagy ne blokkoljanak fékezés közben. Rendben van, hogy márkás darabok, de azért a Mavic kínálatának belépő modelljei. Ha elkopott, érdemesebb egy komolyabb verzióra cserélni, a bringa többet tud nála.

A menettulajdonságainak meghatározásánál nagyon nem mindegy, hogy mi a terved vele és milyen gépről váltasz esetleg. Ez egy komfort geometriás országúti, amivel lehet sportosan közlekedni, de az általunk már tesztelt Ultra 900 CF azért más liga. Nem csak vázanyagában. Aki egy baromi kényelmes, nyüstölhető, kedvező árú bringára vágyik, aminek a nyergében egy Balaton kerülés sem fárasztó, de el tud menni a haverokkal is a szokásos edzőkörükre, annak telitalálat lesz. Pont az endurance geometriának köszönhetően nem törik el a derekad rajta, nem kell a bokádnál fogni a kormányt, mégis simán verethetsz le vele 70 km/h-val a hegyről, nem lesz ideges az irányítása.

Igazából semmit sem cserélnék le rajta ha megkapnám használatra. A nyereg is kényelmes, minden alkatrésze ki van maxolva (árkategóriáján belül), és ahogy említettem a gumikat is elég akkor jobbra cserélni, ha kopottak. Akárcsak a többi általunk tesztelt B’Twin bringa, ez is feladja a leckét a konkurenseknek. Ahogy néztük, 28 mm széles gumi is elfér benne, de ha a hírek igazak, akkor hamarosan itt a kifejezetten gravel felhasználásra készült B’Twin gép is. Kíváncsi leszek!

Elérhetőség: https://www.decathlon.hu/kerekpar-ultra-500-af-gf-id_8393116.html

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo