fbpx

Btwin Elops 940 kerékpárteszt: olcsóbb mint a BKV

Mindig is szerettem, ha egy márka képviselői, marketingesei hallgatnak ránk, hiszen több ezer bringát láttunk már a pályafutásunk során, így sokszor első ránézésre is meg tudjuk mondani, hogy megközelítőleg milyen a gép. Éppen ezért csaptam le a Decathlon kínálatában szereplő Btwin Elops 940-es elektromos trekkingre is. Szerencsére rábólintottak, hogy vihetjük, én pedig a teszt után megnyugodtam, hogy még mindig nem csal a szemem.

Sokszor vitázunk azon közelebbi ismerősökkel, és távolabbi olvasókkal, hogy ránézésre meg lehet-e mondani egy kerékpárról, hogy jó vagy sem? Szerintem igen, és most is így volt. Shimano StePS elektromos rásegítési rendszer, minőségi alkatrészek és kiegészítők, élettartam garancia, és a Decathlon minőségbiztosítási rendszere. Na mondom, ha a vázgeometria nincsen elrontva, akkor ez rossz nem lehet. És a váz sem lett elrontva, bár igaz, hogy egy városi/trekking kerékpárnál azért könnyebb dolguk van a tervezőknek, mint egy karbon enduro fullynál.

Minden ki van rajta találva, nincsen spórolás. Kivéve az árcédulán.

Egy ilyen fullosan felszerelt rombolónál nem is igazán az a lényeg, hogy pontosan milyen alumínium ötvözetből készült a váz vagy éppen hány fokos a fejcsőszög, hanem rá kell ülni és menni kell vele, aztán jó vagy nem. Előre szólok, hogy ha a Decathlon weboldalán nézed a fotóját ( https://www.decathlon.hu/elektromos-kerekpar-elops-940–id_8379382.html ) akkor az csalóka. Élőben kifejezetten a szebb trekkingek közé tartozik, de ugye ízlésről felesleges írni, hiszen van akinek bejön, van akinek nem. Nekem tetszenek az ívek, illetve ahogy a láncvilla „egy egységet képez” a csomagtartóval. Külön okosság a fejcsőbe integrált lámpa, amit sosem fogsz otthon hagyni 🙂

Az üléspozíció csírájában folyt el minden sportosságot, hiszen a cél a kényelem. Olyan ez mint amikor autós szaklapok felróják a hétszemélyes egyterűnek, hogy nem alkalmas a sportos kanyarvételre. Miért is kellene, hogy alkalmas legyen? Nem oda szánták. Ez sem egy fitnesz trekking, hanem egy csataló, ami átmegy a falon is. Úgy ülsz rajta mint egy karosszékben, de kivételesen a nyerget is sikerült hozzá eltalálni. Se nem túl széles, se nem túl puha, mert ezek az ismérvek csak az első pár kilométeren teszik kényelmessé a tekerést, utána kínszenvedés lenne minden megtett méter. A kormány is enyhén hátrafelé hajlított, de nem akadályozza a szűk fordulókat sem, mint a nagyon hátranyúló modellek.

Persze az Elops 940-es lelke a Shimano STePS E6000-es pedelec rásegítő rendszer, ami 250 W-os teljesítményű és 50 Nm-es nyomatékkal rendelkezik. Ez utóbbit a legtöbb 500-as robogó sem tudja! A csomagtartóba integrált (de kivehető) Li-Ion akkumulátor 50-90 km-es hatótávot tesz lehetővé, ami ugye nagyban függ a bringás súlyától és a rásegítési fokozat mértékétől is. Az elektromos hajtásról már írtunk részletesen amit ITT megtalálhatsz. Bosch, Panasonic, Yamaha ide vagy oda, nekem valahogy a Shimano az etalon aszfalton és terepen egyaránt, bár tény, hogy ezt a kijelzőt tudnám feledni, főleg ha a Bosch Kiox vagy Nyon-ra gondolok.

Nem egy szépségdíjas a kijelző, de a célnak megfelel

Az Eco-Normal-High módok közül választhatsz és már az Eco-ban is könnyedén fel lehet tekerni az emelkedőkön, a High pedig tényleg csak akkor szükséges, ha 10 %-osnál meredekebb a hegy. Persze abban bitangul tol, de zabálja is az áramot, ami nem meglepő. Az a Shimano vezérlő egység is nagyjából annyira szép mint a Lancia kapcsolók az F40-es Ferrariban, de ettől még nem sírnám el magam ha a garázsomban állna…bármelyik! Az akku kábeleinek motorhoz elvezetését ötletesen oldották meg, nem feltűnő és nem szúrja a szemet!

Az alapvetően szürke bringát feldobja a barna markolat és nyereg, sőt a markolat is kényelmes, jól alátámasztja a kezedet. A lámpa sem viccel, 20 LUX-nyi fényerővel világít, így este sem kell kétségbe esned, ha kint maradsz városon kívül. A csomagtartóba integráltak egy AXA lakatot is, ami tőlünk szerencsésebb csillagzat alatti országokban elegendő is a lopásgátlásra, itthon azonban én kiegészíteném egy lakat hosszabbító kábellel, ami beleköthető.

Ennyiért nehezen találsz még csak hasonlót is!

Igazából teljesen durva, hogy 599.000 forintból ki tudtak hozni egy teljesen patent bringát Shimano STePS rendszerrel, hiszen mindenki százezrekkel többet kér ugyanezért. Persze nem kapsz puccos márkanevet, de egy kiválóan teljesítő bringát igen. Ez nagyjából az az összeg aminél már el lehet gondolkozni, hogy például kitermelje az árát, hiszen a töltése alig pár forint, ha pedig dolgozni jársz vele, akkor hetente egyszer is elég lesz tölteni. Kivéve az extrém eseteket aki mondjuk Pomázról Dobogókőre jár a Matyi büfébe melózni 🙂 De már egy Szentendre kieg.+BKV bérlet esetében is hamar megtérül az ára, és mennyivel jobb bringázni mint a HÉV-en/Metrón dörgölőzni az izzadt emberekhez…

A felszereltségébe nem tudok belekötni, a kényelmébe szintén nehéz lenne, és hát a Shimano-ban meg sosem tudok csalódni. Túrázni is jó választás, főleg az árát is figyelembe véve, hiszen mindennel fel van szerelve ami csak kell. De még mielőtt (ismét) valamiféle dekás bérencnek tituláltok, találtam egy hátrányát is, ami ugyan nem a Btwin számlájára írható, hiszen minden csomagtartóba integrált akku modellnél jelen van. Ez pedig akkor jelentkezik, ha gyerekülést szeretnél felrakni rá, ami nem meglepő igény, hiszen sokan azért vesznek pedelec kerékpárt, hogy könnyebb legyen a gyerkőcöt hurcolni. A magas akku miatt a gyerekülés még magasabbra kerül ami megemeli a súlypontját a bringának, és leszállni is nehezebb róla. Egy szó mint száz, érdemes kipróbálni!

A Btwin Elops 940-est a Decathlon áruházakban tudod megvásárolni!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo