fbpx

B’Twin 900 ruhateszt haladó kerékpárosoknak! – Nézzük mit tud a Decathlonos márka!

Ritka esemény, amikor egy nagyáruházi márka ruházatát tesztelhetjük. Jelen esetben nekem volt szerencsém a Decathlon saját márkájának, a B’Twin-nek, a haladó kerékpárosoknak szánt mez, nadrág, kesztyű szettjét kipróbálni és magam is meglepődtem, hogy az elmúlt időszakban mennyit fejlődött a francia márka.

A B’Twin márkáról érdemes tudni, hogy bármennyire is “csak” egy nagyáruházi márka, komoly fejlesztések vannak mögötte, ahogy a minőségibb Decathlon-os termékek többségénél általában. Persze a kerékpáros társadalomra jellemző sznobizmussal nem egyszerű megküzdenie, szerkesztőségünkben is csak én voltam, aki vállalta, hogy szívesen mutatkozik B’Twin ruhákban.

Egy teljes országúti ruhaszettet (mez, nadrág, kesztyű) kaptam tesztelésre, de a termékek a Decathlon üzleteiben külön-külön vásárolhatóak meg. Mindegyik ruhadarab a középkategóriát megtestesítő 900-as széria tagja, melyet a gyártó haladó kerékpárosoknak ajánl akár napi szintű felhasználásra is.

A mez a ROADC 900 nevet viseli, első ránézésre eszembe se jutna róla, hogy ez egy nagyáruházi márka modellje, annyira minőséginek tűnik és el kell árulnom, hogy később sem változott meg róla a benyomásom. A mez oldala kompletten egy szellőző panelből épül fel, ami biztosítja az izzadtság hatékony elpárologtatását. Az elasztikus anyagból készült ujjakon passzékat találunk, melyek megakadályozzák az ujjak felcsúszását. A teljes hosszában bontható cipzárnál fent és lent is a becsípődést gátló anyagdarabot helyeztek el állunk illetve a nadrág védelme érdekében. A zsebkialakítás számomra érdekes, hátul a 3 klasszikus zseb mellett még +2-t találunk, az egyik egy középen elhelyezett vízlepergető, cipzáros zseb telefonunknak/értékeinek, a másik plusz zseb pedig a jobb oldali oldalsó elemen található.

A 900-as nadrág országúti és XC felhasználásra is alkalmas egyaránt, megjelenése kicsit szokatlan a különböző színű passzékkal, de a teszt során már ráállt a szemem, meg nem is magamat nézegetem bringázás közben 🙂 . Látszik, hogy komolyan vették a nadrág tervezését, nagyon sok panelből épül fel, hogy minél tökéletesebben illeszkedjen kerékpározás közben és az aszimmetrikus passzé sem mindennapi megoldás, itt is az lehetett a cél, hogy a nadrág szára hajtás közben folyamatosan kövesse a comb formáját. A kantárt is fontos megemlíteni, a hagyományos hálós kialakítás mellett felül egy kb 20 cm-es gumicsík biztosítja, hogy a végig a helyén maradjon rajtunk a B’Twin 900 rövidnadrág és ami nálam még plusz pont, hogy hátul a hálós rész egészen mélyen leér, ezáltal az átlagnál jobban szellőzik benne a hátunk. A legfontosabb rész, a betét sem maradhat ki a felsorolásból, minden kerékpárosnak nadrágnak ez a lelke, a 900-as modellben egy anatómiailag formázott, másfélszeres vastagságú zselés betét óvja alfelünket a nyereg káros hatásaitól.

A B’Twin ROADR Aerofit 900 kesztyűt már a FDJ csapat profi kerekesi is tesztelték. Az aero kesztyűk számomra érdekes koncepciók, a hosszabb feszülő mandzsettával szeretnének kisebb légellenállást elérni, bár a kesztyűk ezen része fogás közben is gyűrődik, én ezért inkább divat trendnek tartom őket, mint valós igényeket kielégítendő fejlesztésnek, de azt mindenképpen meg kell hagyni, hogy tényleg jól néznek ki. A kesztyű felső része vékony, elasztikus anyagból készült, ami nagyszerű szellőzés mellett tökéletesen követi kezünk formáját. Az ujjak belső felén extra szellőző panelek találhatók, melyek nem engedik, hogy a hajlatok befülledjenek. A tenyér strapabíró, de jól tapadó anyagból épül fel, melyen Technogel betétek biztosítják a megfelelő ütés- és rázkódáscsillapítást. A hosszú mandzsetta miatt a csukló belső felén egy a fel-, illetve a levételt segítendő kis fület találunk, amire aktívan szükségünk is lesz, ha nem akarjuk levételkor széttépni a kesztyűt.

A szemrevételezés és a technikai leírások után következzenek a tapasztalatok!
Elsőként a méretezéssel kezdeném. Vásárlás előtt mindenképpen próbáljuk fel őket (mint normális esetben minden ruhavásárlás előtt), mert meglepődhetünk, ha az utcán viselt méretet választjuk. Nekem például mezből és nadrágból is más méret kell, ráadásul pont fordítva, mint más márkáknál, általában M-es nadrágot viselek M/L mezzel, jelen esetben pedig éppen jó rám az L-es nadrág, bár lehet az XL-es is még jó lenne, mezből pedig az L-es lobog rajtam, S/M a méretem. Szóval próbáljuk fel mindenképpen mielőtt megvennénk, még annak ellenére is, hogy a Decathlon kiemelten jól kezeli az ügyfeleket és kicserélik a méretet, ha nem jó.

Már jó pár órát eltöltöttem bennük, a mez és a nadrág is nagyon kényelmesek, mindegyikben bevállalható akár napi szintű több órás edzés is. Észre sem veszem, hogy rajtam vannak, ami azt jelenti, hogy hibátlanul ellátják a feladatukat. A nadrágnál két dolgot emelnék ki, az egyik a hátul mélyebbre nyúló hálós kantár, ami tényleg sokat dob a szellőzésén, sőt hidegebb napokon már-már hűvösnek éreztem (ami viszont nagy előny lesz a nyári hőségben), a másik pedig a betét minősége, nagyon kényelmes, olyan mintha pont hozzám tervezték volna, kevés olyan nadrágom volt, ami felvette volna vele a versenyt.

A meznél sokat gondolkoztam, hogy mire használható az oldalsó 5. zseb és végül “szemetesnek” fogtam be, ide raktam a már kiürült zselés, müzliszeletes papírokat. Azért elgondolkodtató, mert nem a zsebek mérete, száma határozza meg, hogy mennyi dolgot tudunk elvinni a mezben, hanem a dolgok súlya is, mert hiába fér el bennük millió dolog, ha úgy húzza hátra rajtunk a mezt, hogy a nyak fojtogat és persze ilyenkor gyorsan kinyúlik az anyag is. A vízlepergetős zsebet imádtam, nem kellett külön bezacskóznom a telefonomat azért, hogy nehogy beázzon az izzadtságomtól. Az oldalsó szellőzőpanelek is jól működtek a tavaszi időjárásban, egyedül a fekete szín, ami kicsit hátrányos erős napsütésben, alacsony tempónál érezhető volt, hogy szívja a meleget, de szerencsére más színekben is kapható ez a mez.

A kesztyű aero koncepcióját már említettem, ami a megjelenésen kívül semmit pluszt nem ad, bár egy ruhadarabról beszélünk, melyeknél lényegében a külső is egy fontos funkció. A legfontosabb rész egy kesztyűnél a tenyér, ebben semmi panaszom nem lehet a B’Twin ROADR Aerofit 900-ra, a jól megtervezett zselés betétek kényelmessé teszik a kormány fogását, hosszútávon sem zsibbadt el benne a kezem. A vékony külső rész átengedi a levegőt így a szellőzésre sem lehet panasz, olyan mintha rajtunk sem lenne. A kesztyű lehúzásához valóban szükségünk van a kis fülre, mert anélkül tényleg nem egyszerű levenni a kezünkről. Két dolgon fejlesztenék a kesztyűn, az egyik, hogy tennék izzadtságtörlőt a hüvelykujj külső felére (ez kicsit rontja az aerodinamikát és a megjelenést, de funkcióban nem jön rosszul), a másik pedig, hogy a hosszú mandzsetta belső felét extra hálós anyagból tervezném meg, mert ez egy kulcsfontosságú rész hőleadás szempontjából és már tavasszal is melegnek éreztem itt a kesztyűt.

Az árról eddig szándékosan nem írtam, mert nem erre szerettem volna kihegyezni a tesztet. A minőségükhöz képest kifejezetten olcsón beszerezhetőek, azt viszont nem merném kijelenteni, hogy ár/érték arányban verhetetlenek, de annyi biztos, hogy ebben a tekintetben a legjobbak között vannak a magasabb kategóriás B’Twin termékek.

Ha valaki országúti ruhát keres, nem sznob és tetszik neki a B’Twin dizájn akkor bátran merem neki ajánlani a 900-as ruhaszettet, nem fog benne csalódni.

További információk a Decathlon honlapján
B’Twin ROADC 900 mez
B’Twin 900 nadrág
B’Twin ROADR Aerofit 900 kesztyű

Hozzászólások

Címkék:

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.