fbpx

Bottecchia Emme2 RS11 kerékpárteszt: magyar zászló az utakon

Persze-persze, tudom valójában a talján trikolór színeiben pompázik az Emme Due, de olyan ez mint a kifordított olasz zokni. Ha akarom akkor piros/fehér/zöld. Megszerettem. Pedig kampás. Nagy szó ez!

Nem véletlenül örültem a már megjelent Bottecchia T1 tesztben annak, hogy Shimanóval szerelték a tesztbringát, hiszen ma már a legszélső CAMPAoldali fanok is elimerik a japánok fölényét úgy nagyjából minden téren. Én viszont elismerem, hogy egy vérbeli olasz bringán igenis jól (jobban) mutat a Campagnolo szett. Így volt ez az Emme2 esetében is.

Most mond hogy nem gyönyörű!

Most mond hogy nem gyönyörű!

Első ránézésre „modern klasszikus” formának tűnik az Emme2 váza, ami azt jelenti, hogy enyhén slopingos kialakítás, de amúgy kör keresztmetszetű csövek. Közelebbről megnézve azonban nem így van. A nyeregvázcső enyhén aero formájú és ugyanez elmondható a villáról is. A csövek BCP (Banded Carbon Process) technológiával készültek Toray HHM-M55J karbonból, ami valójában egy tube-to-tube megoldás, azaz a kézzel készített karbon csövek vannak „egymásba dugva”, és utána összeragasztva. Minden gyártó szerint a saját megoldásuk a legmerevebb, leghatékonyabb, itt viszont tényleg nem érezni semmilyen rugalmasságot. Ma már a felső kategóriában csak a műszeres mérések tudnak különbséget tenni, az emberi érzékelés határait ez meghaladja.

No comment!

No comment!

Nem véletlenül került a Handmade in Italy felirat sem a vázra, valóban kézzel készül a napfényes Itáliában, nem a Távol-Keleten, mint néhány konkurens „tradicionális olasz” márka. Fejcsöve tapered, a kábelek a vázon belül vannak elvezetve és természetesen elektromos Di2 vagy EPS szett fogadására is készen áll attól függően, hogy Shimano vagy Campagnolo párti a kedves vásárló. 9-féle szettel lehet megvásárolni, így mindenki ki tudja választani az igényeinek, vagy még inkább pénztárcájának megfelelőt.

Vékony és kényelmes

Vékony és kényelmes

Egy jó országúti csak oldalirányban merev, függőlegesen pedig kényelmes. Hogy ez megoldható legyen, a Bottecchia USRS támvillákat használ, ami nemes egyszerűséggel az Ultra Slim Rear Stay / ultravékony támvilla szó rövidítése. A komplett M-es váz súlya mindössze 900 gramm, ami nagyon jónak mondható. A design pedig nagyon eltalált, de igazából kevés olyan olasz dolgot tudok mondani ami ezen a téren el lenne rontva. Na jó ok, volt egy Fiat Multipla, de azért nem erre emlékszünk jellemzően 🙂

Van aki szereti...

Van aki szereti…

A tesztgép felszereltsége 2×11 sebességes Campagnolo Athena volt, nem spórolva sem a hajtóművön, sem a fékeken. Azért emelném ezt ki, mert sok gyártó esetében itt lóg ki a lóláb. A Campa fékek amúgy is híresen jól fognak, bármennyire is próbálta szaboltálni a megállást a Mr.Wheel kerék fékfelülete vagy az Ashima PcaC fékgumi. Ezek már nem a gyári specifikációt tükrözik, mint ahogy a Recon lánckeréksor sem. Ottavio Bottecchia nagy eséllyel nem keverte volna ezeket a cuccokat az alkatrészlistába, de hát ő „csak” a cég megalapítója volt 1924-ben, illetve kétszeres Tour de France győztes!

A felni/fékbetét kapcsolaton van még mit dolgozni

A felni/fékbetét kapcsolaton van még mit dolgozni

Szóval kerekek. Mr.Wheel C500-asok voltak benne, ami egy 50 mm-es falmagasságú karbon aero kerékszett 24 küllővel illetve 1450 grammos súllyal. Ez utóbbi nagyon érezhető volt a gyorsíthatóságán. Csak elhelyezésképpen az eredetileg hozzá járó Fulcrum Racing 5 kereken 200 grammal nehezebb! Viszont nagyon meg kell találni hozzá a megfelelő fékbetétet, amit a Tourmalet T1 esetében és itt sem sikerült igazán. Örültem viszont, hogy a gyári Vittoria Rubino Pro helyett Continental Grand Prix 4000 került rá, mivel ez is egy másik liga, természetesen fölfelé.

Profi versenyzőknek készítve. A kép csak illusztráció :)

Profi versenyzőknek készítve. A kép csak illusztráció 🙂

Egy valami biztos, ezt a bringát komoly versenyzők alá tervezték, nem holmi hobbystának mint én is vagyok, hiszen a cég zászlóshajója. Sajnos a főszerkesztőnket Tufit le sem lehetett szakítani az SP9 Supernova nyergéből (hamarosan), így nekem jutott a feladat, hogy felnőjek hozzá. Ha ez nem is sikerült, minden esetre a főbb tulajdonságai hamar napvilágot láttak. Borzasztóan kezes a bringa, kiválóan fordul akár nagy sebességnél is, geometriájában a Tourmalet T1-el szinte tökéletesen egyezik. Csakhogy sokkal kényelmesebb annál. Na jó, ezt igazából nem a tükörsima horvátországi aszfalton lehetett volna kideríteni hanem itthon a jó kis pilisi utakon, de érezhetően komfortosabb volt annál. Mégis a T1-et választanám, de ez már egyén kérdése. Kiállva sprintelésnél a kerekek érezhetően villámgyorsan mozgásba lendíthetőek, szerintem besírtam volna ha a délelőtti tesztkör után délutánra a Racing 5 kerekek lettek volna belerakva. Nem csak a kinézetének hanem a mennettulajdonságainak is nagyon jót tett a Mr.Wheel kerék, ami egyébként hazai tervezésű.

Könnyű a lánckeréksor, de a váltás teljesítményén sokat ront.

Könnyű a lánckeréksor, de a váltás teljesítményén sokat ront.

Viszont voltak dolgok amikkel nem voltam kibékülve. Az egyik ilyen a Campa szett, de nem csak azért mert Shimano párti vagyok. Az új Tiagra szebben, gyorsabban, és pontosabban vált, mint ez az Athena. És valószínűleg ebbe az egyedi Recon sor is belejátszott, mert az SP9 is ugyanezzel a szettel érkezett, de azon legalább pontos volt a váltás. Egyszerűen ma ennyi pénzért nem ezt a teljesítményt várom el. Magamnak biztosan Ultegrával kérném. A fékezhetőség még az egyébként brutálisan jól fogó Campa fékek ellenére is csak közepes volt. Hogy a felni fékfelülete, vagy a fékgumi/felni kapcsolatában keresendő a hiba, az jó kérdés, nem volt lehetőségünk csereberélni.

A nyereg is ízig-vérig olasz: Flite

A nyereg is ízig-vérig olasz: Flite

Az Emme Due biztosan megosztja majd az olvasóinkat is. Lesz aki rajongani fog érte így ahogy van, lesz aki problémázik mint én is. Mások meg inkább az SP9-et vagy a Tourmalet-t vinnék. De jól is van ez így, hiszen mi lenne ha mindössze egyféle országúti bringa lenne kapható a piacon. 1.211.000 Forint nem kevés pénz egy országútiért (sem). Lehet kapni olcsóbban, de drágábban is hasonlóan felszerelt karbon gépeket. Van akit nem zavar a „Made in Taiwan” felirat, mások az összevissza hajlítgatott csöveket szeretik, sőt meglehet, hogy egy webshopból összekattintgatott bringával is boldog leszel. Az Emme2 egyik közé sem tartozik. Sokaknak ez bármit megér!

további képek:

InfoBox:
Forgalmazó: Tuttobici
Elérhetőség: www.tuttobici.hu
Származási hely: Olaszország
Vázgarancia: 2 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: 44, 48, 51, 54, 57
Ajánlott fogyasztói ár: 1.211.000 Ft (Fulcrum Racing 5 kerékkel)

Műszaki adatok:
Váz: DDA 3K karbon
Villa: monocoque karbon
Első váltó: Campagnolo Athena 22s
Hátsó váltó: Campagnolo Athena 22s
Váltókar: Campagnolo Athena 22s
Fékek: Campagnolo Athena 22s
Hajtómű: Campagnolo Athena 22s 34/50T
Középcsapágy: Campagnolo Athena
Fogaskoszorú: Recon
Kerekek: Mr.Wheel C500
Külsők: Continental Grand Prix 4000
Kormány: Deda RHM EL
Kormányszár: Deda Zero 1
Nyeregcső: Deda RS01
Nyereg: San Marco Concor Dynamic

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo