fbpx

BMC teammachine SLR02 kerékpárteszt: fegyver!

BMC teammachine SLR02 Ultegra kerékpárt egy szóval kerékpárversenyeken használatos “fegyverként” definiálhatnánk, de tesztünkben azért ezt bővebben kifejtjük…

BMC teammachine SLR02 kerékpárteszt

BMC teammachine SLR02 kerékpárteszt

Mindenek előtt ejtsünk pár szót arról, hogy a világszerte népszerű presztízsmárkának ismét akadt hazai forgalmazója, a fehér tesztkerékpárt a Mesterbike bocsátotta rendelkezésünkre, és idén több hasonló megjelenésre is számíthatnak a Bikemagon a svájci BMC bringák rajongói. Országútin kívül lesz csúcs XC/maraton versenygép, prémium időfutam/triatlon kerékpár, de a teammachine SLR legkedvezőbb árú verzióját, az SLR03-at már a horvátországi Megateszten is kipróbáltuk.

BMC_Team_Machine_SLR02_kerekparteszt_2016_014

A BMC nem tartozik az évszázados tradíciókkal rendelkező gyártók közé, inkább a különleges megoldásaival hódított. A BMC felvirágoztatása Andy Rihs nevéhez fűződik, aki anno a Phonak hallókészülékeket gyártó cég tulajdonosa is volt, 1998-ban pedig fő részvényese lett az addig kevésbé ismert BMC-nek. Az általa szponzorált Phonak csapat versenyzői 2002-től hajtották a legendás alu muffok és karbon csövek kombinálásával készített teammachine kerékpárokat.

Az SLR02 már nem muffos fáz, de a formák még emlékeztetnek a régi szép időkre

Az SLR02 már nem muffos fáz, de a formák még emlékeztetnek a régi szép időkre

Később az Alexander Vinokurov nevével fémjelzett Astana Team már teljesen karbonból készült vázakra épített bringákat hajtott, komoly sikereket elérve. A türkiz és sárga díszítésű gépek a mezőny valódi különlegességei közé tartoztak, nem beszélve a Time Machine időfutam-csodákról. 2010-től saját néven ProTour csapatot is üzemeltet a BMC, olyan versenyzőkkel a soraiban mint, Cadel Evans, Philippe Gilbert,  Tejay van Garderen az idén igazolt Richie Porte, nagy győzelmeiket felsorolni is nehéz lenne.

Extra széles alsócső aszimmetrikus ülőcsővel

Extra széles alsócső aszimmetrikus ülőcsővel

Lássuk akkor a konkrét tesztkerékpárt! A tavaszi országúti tesztgépek közül az egyik legkönnyebben definiálható modellel van dolgunk. A BMC teammachine-t, ahogy nevéből is kiolvasható, kerékpárversenyzésre tervezték, a profi csapat bringásai is SLR-t hajtanak, bár az SLR01 még könnyebb karbonból készül, természetesen Dura Ace felszereltséggel. A vázhoz használt karbonszövettől eltekintve azonban az SLR02 megegyezik az SLR01-gyel. A hazánkban ismert sportolók közül már Blazsó Márton (mountain bike) és Flander Márton (triatlon) edzőkerékpárja is egy ilyen gép.

Elképesztően merev, tökéletes precizitással irányítható, ahogy mondani szoktuk, “vb-t lehet vele nyerni”. Komoly fegyver lehet még egy profi bringás alatt is, ne tévesszen meg senkit, hogy a modellpalettán 02-es sorszámmal szerepel. Sok kultikus gyártótól az abszolút csúcsmodell sem kínál ilyen hatékony erőátvitelt. A teammachine-nak van egy SLR03 verziója is, melynek esetében megint más a karbonszövet, de a vázforma ugyanaz.

A mechanikus Ultegra bowdenjei kívül futnak, de a BMC vázak elektromos vezetékeket is fogadnak, belül elvezetve

A mechanikus Ultegra bowdenjei kívül futnak, de a BMC vázak elektromos vezetékeket is fogadnak, belül elvezetve

A BMC teammachine tervezésnél az ACE (Accelerated Composites Evolution) technológiát alkalmazzák, ami egy szimulációs szoftver, melynek segítségével éves szinten 34 000 virtuális váz prototípus alapján tudják megépíteni az optimális modellt. A változók között szerepel a geometria, a csövek találkozási pontjai és a felhasznált karbon tulajdonságai is. Mindezek ismeretében elég jó esély van rá, hogy a fizikailag is elkészített szerszámokból, valóban a megcélzott vásárlói csoport minden igényét kielégítő vázak látnak majd napvilágot.

A hátsó papucsok kidolgozása is prémium kategóriás

A hátsó papucsok kidolgozása is prémium kategóriás

A célcsoport a BMC teammachine SLR02 esetében országúti versenyzőket jelent, ha nem is ProTour versenyzőket (számukra ott az SLR01). Bár manapság a gyártók többsége a komfortosságot tűzi zászlajára az országúti versenygépek esetében is, ez bizonyos mértékig mindig kompromisszumot jelent a merevség rovására. Lehet persze vitatkozni azon, hogy mi a jobb, ha pihentebb marad 200 km után a teljes test egy komfortosabb bringán, vagy ha kicsit jobban „ráz” a kerékpár, de minden leadott Watt átmegy az aszfaltra. Az BMC az utóbbi tulajdonságra hegyezte ki az SLR-t.

Igényes saját logós kiegészítők

Igényes saját logós kiegészítők

Az elsősorban merev váz persze nem azt jelenti, hogy mellőznünk kell a menetkomfortot, nem teljesen rideg az SLR, de nem is bír olyan rezgéselnyelő tulajdonságokkal, mint a tavaszi tesztmodelljeink közül mondjuk a Trek Domane, vagy a Speci Tarmac. Cserébe sprinteléskor, gyorsításkor rendkívül robbanékony a BMC, még az alap Shimano kerekekkel is, egy magasperemes karbon gurigát betéve pedig egyenesen szárnyra kap. Az agilitást segíti a geometria, az irányítás precízsége 100%-os volt, versenyzésre termett a bringa. A vázzal kapcsolatban megemlítendő még, hogy bármilyen alkatrészcsaládot fogad, mechanikusat, vagy elektromosat is.

Ultegra 52-36 hajtómű

Ultegra 52-36 hajtómű

Áttérve a felszerelésre szintén letisztult a kép, a Shimano Ultegra szett komoly sportfoglalkozások teljesítésére is alkalmas, a kiegészítők – stucni, kormány, nyeregszár, nyereg – szintén nem bóvli darabok, hozzájárulnak a bringa kedvező össztömegéhez, ami pedál nélkül mérve 8 kg alatt marad (7,92 kg – 57 cm-es vázméretben). A Shimano RS 21 kerékszettet kevésnek érzem ehhez a BMC-hez, de így legalább nem lépi át az egymillió Forintot a kerékpár ajánlott fogyasztói ára. Az RS 21 maradhat edzőkerék, versenyzéshez pedig vehetünk hozzá később valamilyen komolyabb szettet. Az áttételezés 52-36/11-28 gyakorlatilag bármilyen körülmények között bevethetővé teszi az SLR 02-t.

Konklúzióként könnyű összefoglalni a lényeget: A kerékpáros világ egyik legmenőbb márkájának versenyzésre/sportos kerékpározásra tervezett modelljéről van szó, ami adott felszereléssel – a gyári kerékszettet leszámítva – tökéletesen teljesíti majd a kívánt funkciókat. Mindemellett nem utolsó szempont, hogy a design prémium szint és a BMC logó tekintélyt parancsol a bringások között.

Fizik

Fizik Arione nyereg

InfoBox:
Bővebb információ a forgalmazó oldalán: www.mesterbike.hu
Származási hely: Svájc
Vázgarancia: 3 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: 48-, 51-, 54-, 57-, 60 cm
Ajánlott fogyasztói ár: 899 900 Ft

Múszaki adatok:
Váz: SLR02 könnyített prémium karbon
Villa: Teammachine SLR, 02 Carbon
Kormány: BMC RDM 03
Stucni: BMC RSM 03
Nyeregcső: Teammachine SLR02, Carbon, 18mm offset, 27.2mm
Nyereg: Fizik Arione R7 magnézium sín
Váltókarok: Shimano Ultegra, 11-speed
Első váltó: Shimano Ultegra, 11-speed
Hátsó váltó: Shimano Ultegra, 11-speed
Fékek: Shimano Ultegra
Fékváltókarok: Shimano Ultegra
Fogaskoszorú: Shimano Ultegra, 11-28, 11s
Lánc: Shimano CN-HG700, 11s
Hajtómű: Shimano Ultegra, 52/36
Középagy: Shimano, Press Fit
Kerekek: Shimano RS21 kerékszett
Külsők: Continental Ultra Sport 2, 700 x 23C, hajtogatós

Geometria:

csm_2016_Geometrie_MY15_SLR_89737290c8

Size 48 51 54 57 60
Stack mm 506 530 550 572 601
Reach mm 370 378 387 394 405
Seat tube st mm 475 505 535 565 600
Top tube tt‘ mm 520 535 550 564 583
Head tube ht mm 108 128 148 170 201
Seat angle sa ° 73.5 73.5 73.5 73.5 73.5
Head angle ha ° 70.5 72 72.5 72.5 72.5
Rear center rc mm 402 402 402 402 402
Front center fc mm 571 575 586 600 620
Wheelbase wb mm 963 967 978 992 1012
BB drop mm 69 69 69 69 69
Fork length fl mm 370 370 370 370 370
Fork rake fr mm 41.6 41.6 41.6 41.6 41.6
Trail mm 76 66 63 63 63
Crank length mm 170 170 172.5 172.5 175
Stem length mm 90 100 110 120 130
Stem angle ° +/- 6 +/- 6 +/- 6 +/- 6 +/- 6
Bar width mm 420 420 420 440 440
Bar drop mm 125 125 125 125 125
Bar reach mm 70 70 70 70 70
Post length mm 350 350 350 350 350
Post offset mm 18 18 18 18 18
Stand over height mm 726 754 779 804 836

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo