fbpx

BMC Team Machine SLR03 kerékpárteszt: Milyen egy BMC 600 ezer alatt?

Tesztünk főszereplője az egyik legnagyobb presztízzsel bíró kerékpármárka, a BMC egyik országúti karbon modellje, a Teammachine SLR03, aminek árcéduláján olyan ár szerepel, amivel versenyképes kevésbé jó minőségű vázakra épített hasonló kerékpárokkal is…

BMC teammachine SLR03 kerékpárteszt

BMC teammachine SLR03 kerékpárteszt

Hogyan lehetséges ez? Nyilván úgy kaphatjuk meg a választ, ha végignézzük a termékpalettát és a gyártási, tervezési folyamatot. A BMC országúti versenykerékpár modelljei között háromféle karbonvázat találunk, melyek a geometria, csőformák, kialakítás szempontjából megegyeznek. Vagyis a tervezés során egyes folyamatokat nem kellett többször elvégezni, ráadásul ebben a fázisban a BMC saját fejlesztésű szoftvere, az ACE segíti a mérnököket.

BMC_SLR_03_2016_006

Az ACE (Accelerated Composites Evolution) technológia egy szimulációs szoftvert takar, melynek segítségével éves szinten 34 000 virtuális váz prototípus alapján tudják megépíteni az optimális modellt. A változók között szerepel a geometria, a csövek találkozási pontjai és a felhasznált karbon tulajdonságai is. Mindezek ismeretében elég jó esély van rá, hogy a fizikailag is elkészített szerszámokból, valóban a megcélzott vásárlói csoport minden igényét kielégítő vázak látnak majd napvilágot.

Nyilván amíg a csúcsmodellnél, a BMC SLR01-nél nagyon fontos, hogy a lehető legkönnyebb legyen a váz és a villa, addig az SLR03-nál ez a változó nem kerül annyira előtérbe. Itt sokkal fontosabb, hogy egy kevésbé drága karbonszövetet alkalmazva feleljen meg a bringa a megcélzott vevői réteg elvárásainak, ugyanolyan geometria mellett. Az ACE segítségével viszonylag egyszerűen tervezhetőek sok változó figyelembevételével a különböző igényeket kielégítő vázak.

BMC_SLR_03_2016_009

A BMC gyár nagyon okosan a folyamat egyik legköltségesebb fázisát, a tervezést egyszerűsítette úgy, hogy a végfelhasználók igényei nem csorbulnak, az SLR szériákon belül a ProTour-versenyzők is számukra megfelelő vázat kapnak, az SLR03 pedig azoknak az igényeit elégítik ki, akik sportosan, „versenyzős stílusban” bringáznak, ennek megfelelő geometriát és precizitást várnak el a kerékpártól, de nem izgatják magukat néhány plusz gramm miatt.

BMC_SLR_03_2016_004

A sematikus formáknak és közös alkotóelemeknek köszönhetően pedig a BMC garantálni tudja, hogy a gyárakból könnyen ellenőrizhető, stabilan jó minőségű vázak érkeznek, mégsem szállnak el az árak a csillagos égig. Nyilván az SLR01 kategória az eltérő karbonszövetek miatt más árkategóriát képvisel, de az SLR02-t (amit szintén teszteltünk), vagy az SLR03 modellt jóval kedvezőbb áron tudják kínálni.

Az SLR03 váz elemeit alkotó karbonszövetek eltérnek a korábban már tesztelt BMC SLR02 vázához képest, de hogy őszinte legyek, a menettulajdonságok terén nem éreztem lényegi különbséget a két bringa között. Mindkét váz inkább merev, mint komfortos, a geometria kimondottan sportos. A villa is merev, precíz, ugyanakkor az útegyenetlenségeket ehhez képest meglepően jól csillapítja. Az SLR02-höz képest tudjuk, hogy nehezebb a váz, de ezeket a grammokat nem lehet „megérezni”.

BMC_SLR_03_2016_018

A sok kevésbé drága alkatrészt igen, persze nyilván ezeknek köszönhetően sikerült bevinni a BMC SLR03 árát a 2000 eurós lélektani határ alá, Magyarországon, a Mesterbike forgalmazásában ez 599.900 Ft-ra fordítódik le. Nyilván az olvasóban is rögtön felmerül a kérdés, hogy a saját mérésünk szerint 7,92 kg-os BMC teammachine SLR02 (57cm) a jobb vétel 899.900 Ft-ért, vagy a takarékos termékmenedzser jóvoltából 8,88 kg-osra „hízlalt” teammachine SLR03 (57cm) az előbbi összegért?

Tulajdonképpen egyszerű a válasz, mert mindkét bringa hasonló karakterű bringást céloz, vagyis olyanokat, akiknek fontosabb a robbanékonyság, merev váz, mint a napjainkban kicsit túlhangsúlyozott menetkomfort. Az alkatrészek pedig megfelelően működnek, nincs bosszantóan gyenge pont. Vagyis ha valaki arra a következtetésre jut, hogy a BMC teammachine álmai bringája, attól függően fog SLR01-et, SLR02-t, vagy SLR03-at választani, hogy melyik modell passzol a pénztárcájához.

BMC_SLR_03_2016_002

Ha valaki esetleg hosszú távra „építkezik”, utólagosan tuningolni szeretné a bringát, nyugodtan megveheti az SLR03-at, mert olyan jó minőségű vázat kap, amihez akár még egy Dura Ace szett is passzol. Nem kell azonban leírni a 11 sebességes Shimano 105 váltórendszert, működésébe nem lehetet belekötni, de nyilván nehezebb, mint az Ultegra és a Shimano WHRS010 kerékszett sem könnyű.+

Ha valaki a BMC teammachine SLR03 mellett dönt 599 ezerért, a következő 150-200 ezret egy könnyebb kerékszettbe érdemes fektetni! Ezzel egyébként már jobban fog gurulni a bringa, mint a lényegesen drágább SLR02, aminek gyenge pontja szintén az olcsóbb Shimano kerékszett. Ha pedig lekopnak a Shimano 105 cuccok, pár év múlva érdemes megajándékozni a piros bringát egy könnyebb felső középkategóriás szettel és ki is jön a matek.

Összefoglalva a lényeget nekem nagyon tetszett a váz, stílusomhoz is közel áll. No, nem a piros szín, hanem a sportos karakter. Ha pedig az merül fel kérdésként, mit engedhetek meg magamnak, sokkal inkább egy jó vázra szavazok és a specifikáció terén kötök kompromisszumot, mint fordítva. És persze az sem mindegy, hogy ha BMC-t választunk, olyan kerékpárt hajthatunk, mint a világ egyik legjobb profi csapatának versenyzői, magyar vonatkozású metaforával élve pedig még a Pelikán is BMC-n repül!

InfoBox:
Bővebb információ a forgalmazó oldalán: www.mesterbike.hu
Származási hely: Svájc
Vázgarancia: 3 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: 48-, 51-, 54-, 57-, 60 cm
Ajánlott fogyasztói ár: 599 900 Ft

Múszaki adatok:
Váz: SLR03 prémium karbon
Villa: Teammachine SLR, 03 Carbon
Kormány: BMC RDM 03
Stucni: BMC RSM 03
Nyeregcső: Teammachine SLR03, 18mm offset, 27.2mm
Nyereg: Selle Royal Seta
Első váltó: Shimano 105, 11-speed
Hátsó váltó: Shimano 105, 11-speed
Fékek: Shimano BR-R561
Fékváltókarok: Shimano 105
Fogaskoszorú: Shimano 105, 11-32, 11s
Lánc: Shimano 105, 11s
Hajtómű: ShimanoFCR 565, 50/34
Kerekek: Shimano WHRS010 kerékszett
Külsők: Continental Ultra Sport, 700 x 23C, hajtogatós

Geometria:

csm_2016_Geometrie_MY15_SLR_89737290c8

Size 48 51 54 57 60
Stack mm 506 530 550 572 601
Reach mm 370 378 387 394 405
Seat tube st mm 475 505 535 565 600
Top tube tt‘ mm 520 535 550 564 583
Head tube ht mm 108 128 148 170 201
Seat angle sa ° 73.5 73.5 73.5 73.5 73.5
Head angle ha ° 70.5 72 72.5 72.5 72.5
Rear center rc mm 402 402 402 402 402
Front center fc mm 571 575 586 600 620
Wheelbase wb mm 963 967 978 992 1012
BB drop mm 69 69 69 69 69
Fork length fl mm 370 370 370 370 370
Fork rake fr mm 41.6 41.6 41.6 41.6 41.6
Trail mm 76 66 63 63 63
Crank length mm 170 170 172.5 172.5 175
Stem length mm 90 100 110 120 130
Stem angle ° +/- 6 +/- 6 +/- 6 +/- 6 +/- 6
Bar width mm 420 420 420 440 440
Bar drop mm 125 125 125 125 125
Bar reach mm 70 70 70 70 70
Post length mm 350 350 350 350 350
Post offset mm 18 18 18 18 18
Stand over height mm 726 754 779 804 836
.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.