fbpx

Bergamont En-Core kerékpárteszt: baba(kék) újdonság

Nem gyakori eset, hogy “halandók” felülhessenek egy prototípusra, ami nem mellékesen a cég egyik mérnökének saját bringája. Viszont annyira be akartuk mutatni nektek az új Bergamont En-Core enduro gépet, hogy ezt is kiharcoltuk. Tipikusan olyan bringa ez, amit nem csak lefelé lehet használni.

Bergamont En Core 2016 kerékpárteszt

Bergamont En Core 2016 kerékpárteszt

Nem csak abban volt szerencsénk, hogy egy nullszériás (azaz még prototípus, de már a végleges geometriával, vázanyaggal, gyártástechnológiával rendelkezik) gépet tudtunk tesztelni, hanem abban is, hogy nem kellett 1-2 óra múlva visszavinni, mint általában az ilyen teszttáborokban a kipróbálható kerékpárokat. Így nyomtunk egy jó kis túrát vele, hiszen egy enduro bringa nem korlátoz le a lejtős ösvényekre, hanem mászni is lehet vele. Elvileg élvezetes „mindenes” bringák tudnak lenni. Ennek jártunk utána.

"Nem korlátoz le a lejtős ösvényekre, hanem mászni is lehet vele." - Néha szó szerint :-)

“Nem korlátoz le a lejtős ösvényekre, hanem mászni is lehet vele.” – Néha szó szerint 🙂

A Bergamont nem csak a bringagyártásban rendelkezik tradíciókkal, hanem az enduro gépek piacán is, hiszen az enduro csapatuk évek óta részt vesz a Trailster bringával a különböző megmérettetéseken. Az En-Core ennek az utódjaként mutatkozik majd be végleges verzióban a Eurobike kiállításon.

vadonatúj felfüggesztés

vadonatúj felfüggesztés

Az En-Core 165 mm-t mozgó váza 6013-as könnyű építésű alumíniumból készül, és több érdekességet is tartalmaz. Talán a legfontosabb a „flipchip”, ami egy kis közdarab a rugóstag alsó bekötési pontjánál. Itt lehet megváltoztatni a geometriát, a tag feljebb csavarozásával. Felső állásban meredekebb fejcsőszöget kapunk, ami a technikás, lassabb pályákon jöhet jól, alsó állásban pedig a laposabb fejcsőszög, és az alacsonyabb középrész magasság nagyobb stabilitást ad gyors/meredek pályán.

kábelvezetés

kábelvezetés

A hátsó háromszög sem átlagos kialakítású. Egyrészt 12×165 mm-es hátsó agyat használnak, akárcsak a dh bringákban, mivel így stabilabb, merevebb hátsórészt lehet építeni, illetve a szélesebb küllőperem távolság miatt a kerék is merevebb lesz. Másrészt a „coax pivot” rendszerű, vagyis a Maxle tengellyel egy egységet képező forgáspont arra szolgál, hogy a fékezéskor fellépő erők ne befolyásolják a hátsó rugózás érzékenységét és főleg a mozgását.

bárhol

bárhol

A váz végleges verziójában a link és a láncvilla karbonból készül majd, ami némi súlymegtakarítást jelent. Piros pontot adnék a gumi kábel átvezetőkért és az integrált bovdenezésért is, bár szebb lett volna ha a hátsó fék is a vázon belül fut. A kábel átvezetők szerepe nem csak az, hogy ne zörögjön a ház a vázhoz érve, hanem azok fixálása is. Erre viszont például a dropper post nyeregcső felhúzásakor nem árt figyelni. A Reverb csőről ugyanis könnyű letépni a hidraulikus kábelt, vagy akár a kivezető „szelepet” is. Ami egy nem olcsó javítás tud lenni.

Rock Shox Monarch Plus

Rock Shox Monarch Plus

A gép felszereltsége nem felel meg egyik végleges modellnek sem. Valahol az En-Core Team és a 9.0 keveréke volt. Rock Shox Pike RC villa mozgott benne elöl, de nagyon kíváncsiak leszünk a Demo Dayen majd kipróbálható új Manitou Mattoc Pro-ra, ami vadonatúj két kamrás belsőrésszel készül. Hátul Monarch Plus levegős, de túlfolyótartályos, illetve kétfokozatú platform csillapításos tag végezte a munkát. Kiválóan.

Magura MT4 fékeket húzogathatsz

Magura MT5 fékeket húzogathatsz

Teljes SRAM XX1 szettel szerelték fel a tesztgépet, és nem aprózták el egy fekete X01 sorral, mint ahogy teszik azt mostanában sokan. A szinte 0 mm-es hosszúságú kormányszár nagyon közvetlen kormányzást tesz lehetővé. Fékből négy dugattyús Magura MT5-öt raktak rá, a kerekek pedig Sun Ringlé Charger Pro SL modellek.

Visszaértünk!

Visszaértünk!

Ahogy már említettem egy hosszabb utat nyomtunk vele, ahol volt pár száz méter szintemelkedés is. Pontosan nem mértem le a bringa súlyát, de valahol 13 kiló körül kellett lennie érzésre. A felsőcsőhossz elég hosszú volt, ezért is kellett a nullás stucni hozzá. Így a nagyon meredek úton is könnyű volt mászni vele, egyáltalán nem emelte az orrát, pedig 20% fölötti szakasz is volt benne! Ezt egy enduro bringától nem vártam volna, hiszen nem az a fő cél, hogy kezes legyen hegymenetben. Ennél a rugóút hossznál már nincsen betonkemény lockout, de nincs is rá szükség. A durván kompresszió csillapított mozgás bőven jó volt a kiállva tekeréshez is.

Szinte nullás kormányszár

Szinte nullás kormányszár

Aztán jött 1300 méter szintkülönbség lefelé. Azért egy enduro géppel itt lesz széles mosoly az arcodon. A hátsórész nagyon érzékenyen mozgott, és tényleg nem volt érezhető felkeményedés fékezés közben sem, pedig egyes részek próbára tették az En-Coret. A Fleckalm Trail ugyanis az a pálya volt, amin két héttel korábban havasesőben az enduro Európa-bajnokságot rendezték, ezért az akkor saras pályát sok helyen hullámosra fékezték. Ez most a 30 fokban megkeményedve elég vicces volt. De a rugózás aktív maradt a szétfékezett kanyarokban is. Nagy tempónál is stabil maradt, lehetett vele veretni rendesen.

SRAM XX1

SRAM XX1

Az En-Core nem lesz olcsó, mint ahogy egyik enduro bringa sem olcsó a piacon. Nagyjából 3000 EUR-nál fognak indulni az árak és 4500 körül lesz a csúcsmodell. Kíváncsi leszek a végleges specifikációkra és árakra, mert főleg a csúcsgép tűnik nagyon jutányosnak ennyiért! Meglátjuk, és majd kiegészítem ezt a cikke,t ha minden infónk megérkezett.

Kemény gép!

Kemény gép!

Infóbox:
Forgalmazó: Vadon Sport
Elérhetőség: www.vadonsport.hu

műszaki adatok:

En-Core Team
Villa: Manitou Mattoc Pro 160mm, QR15,
Rugóstag: Rock Shox Monarch Plus RC 3 Debon Air,
Váltórendszer: Sram X01, 1×11
Fékek : Avid Guide RS, 200/180mm
Kerékszett: Sun Ringle Charger Pro SL
Nyeregcső: Rock Shox Reverb

En-Core 9.0
Villa: Fox 36 Float Performance 170mm, QR15
Rugóstag: Rock Shox Monarch Plus RC 3 Debon Air
Váltórendszer: Shimano new XT, 1×11
Fékek: Magura MT5, 200/180mm
Kerékszett: Sun Ringle Inferno 29/Jumping Flea
Nyeregcső: Kind Shox LEV-Integra

En-Core 8.0
Villa: Rock Shox Pike RC 160mm, QR15
Rugóstag: Rock Shox Monarch RT Debon Air
Váltórendszer: Sram GX, 2×10
Fékek: Magura MT4, 200/180mm
Kerékszett: Sun Ringle Helix TR27/BGM Pro
Nyeregcső: Kind Shox LEV-Integra

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo