fbpx

Az NYKSE Park Cyclo-cross Magyar Kupával kezdődik a 2021-es év

Január 3-án Nyíregyházán folytatódik a Cyclo-cross Magyar Kupa, a 2021-es év első versenye a Magyar Kupában újdonság lesz, de valójában nem először rendeznek versenyt ezen a pályán, sőt a szervezők már elég régóta benne vannak a cyclo-cross versenyek világában. Ennek kapcsán Farkas Attilával a verseny főszervezőjével beszélgettünk arról, hogy mi várható az újév első kerékpárversenyén, az NYKSE Park Cyclo-cross Magyar Kupán.

Bikemag: Úgy tudom, hogy ti már nem az első cyclo-cross versenyt rendezitek, hanem ez már a sokadik verseny lesz Nyíregyházán. Tudnál egy kicsit mesélni a verseny történetéről?

Farkas Attila: Igen, az idei már a hatodik évada a Tirpák Crossnak és MKSZ versenyként sem az elsőt rendezzük, 2 hónappal ezelőtt már volt verseny ezen az új pályán a Tirpák Cross sorozat keretein belül. Szerettem volna egy kis változatosságot, egy új pályát bemutatni a sportbarátoknak és némi módosítással ez a pálya lesz a január 3-i Magyar Kupafutamon is.

Bikemag: Az internetre tettét fel egy videót a pályáról, ami alapján elég lendületes pályának tűnik. Mesélnél kicsit részletesebben róla, milyen akadályokat számíthatunk és esetleg esős időben milyen tesz talajviszonyok várhatóak?

Farkas Attila: A pálya inkább gyors, lendületesnek mondható, persze lesznek benne kanyarok, de sok gyors kanyarra számíthatunk. Lesz benne egy árok, amin háromszor kell átmenni, ez egy kicsit megtöri a lendületet és besavasítja a versenyzőket, plusz ami a múltkori pályában nem volt, a BMX pálya. Ha minden jól megy akkor szerves része lesz a BMX pálya ennek a cyclo-cross versenynek, lesz benne lépcső felfutás és egyéb kis technikai megoldások. És a homokágy, ami sok versenyzőnek megkeserítette az életét a múltkori versenyen, ezt is most megpróbáljuk még nagyobbra, még hosszabbra kinyújtani.
Az októberi versenyen volt a Tirpák Cross történetében először a spirál alakzat, ami a Magyar Kupán nem szalagozva lesz, hanem hálóval fogjuk kijelölni a pályát, hogy úgy nézzen ki, mint egy belga versenyen.

Nem kell arról beszélnünk hogy mi lesz eső esetén, mivel tudjuk hogy mi lesz eső esetén, mivel a múltkori verseny gyakorlatilag esőben zajlott. A pálya esőben is teljesen jól járható, a füves rész felissza a vizet, hátul van egy 200-300 méteres szakasz, ahol ragadós sár lesz, de most is voltam kint a pályán egésznapos eső után, de teljesen járható a pálya. Ez a pálya minden időjárási körülmények között versenyzésre alkalmas lesz.

Bikemag: Ti hogyan tudtátok megoldania zárt kapus szervezést?

Farkas Attila: A zárt kapus szervezéssel idézőjelben szerencsénk volt, mivel ez az egész pálya egy régi katonai laktanya területe, így két-három kordonnal fogjuk tudni megoldani, hogy teljesen hermetikusan elzárjuk az egész pályát a külvilágtól.
Azt még megemlíteném, hogy az autópályához nagyon közel van a verseny, nem kell a városon átbolyongani, aki lejön az autópályáról 5 perc alatt ott van a verseny helyszínén. Ezenkívül egy saroknyira van benzinkút, szupermarket, úgyhogy be tudnak vásárolni ha esetleg szükség van rá.

Bikemag: Köszönöm az interjút.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.