fbpx

ATom blog: Oxymoron Titan – nagyon rendben van

Ritka állatfaj: 26-os vékonykerekű, ami nagykerekűsíthető. Ismét az MTB Cycletech háza tájáról mazsolázunk, akikről korábban már volt szó.

Most egy olyan gépük következik, ami egy igazi öszvér. Az Oxymoron Titan alapvetően egy 26-os kerekű gép, azonban dedikáltan arra tervezték, hogy közel olyan gyorsan menjen, mint egy országúti, de egyben ugyanolyan stabil legyen, mint egy monti. Első ránézésre megfogalmazódhat benned a kérdés, hogy ha már vékony kerekű, akkor miért nem 28-as kerekek vannak alatta?

BikePro.hu Blog_2327

Ennek több oka is van. Német gép. Németországban alapvetően jók az utak, így a nagyobb kerék kevésbé rázós volta csak akkor tud érvényesülni igazán, ha rázós az út. Náluk nem az. A másik, hogy bár jelen állapotában ez a gép úgy néz ki, mint egy fittnesz bicaj, de valójában egy nagyon komoly világjáró túra gép építhető rá. Ott viszont fontos a stabilitás és az erősség, amiben a 26-os kerék mindenképpen jobb, mint a 28 vagy 29-es. Sok komoly extrém túrázó ezért használ inkább 26-os kerék köré épült gépet. A vázon egyébként minden adott ahhoz, hogy mindenféle málházással kapcsolatos dolgot rápakoljunk, csomagtartószemek, 3 kulacstartó hely, vázsárvédő rögzítési pont az alsócsövön, első csomagtartó rögzítési pont a villákon, tetemes hely az alsó és a felsőcső között, stb.

BikePro.hu Blog_2328

A váz és a villa egyébként azért is érdekes szerzet, mert mindkettő képes fogadni a 622-es kerekeket is. A gép hátulja elég rövid, mindössze 415 mm a láncvillahossz, de ebben azért még elfér egy méretesebb külsővel szerelt 622-es kerék is. (XL-es méretben 430 mm) Ha valaki kereket cserél nagyobbra, akkor a középcsapágy emelkedését nem igazán tudja kompenzálni, de városi használat esetén ez nem feltétlenül baj, jobban át fog látni az autók felett. Akár még olyan kombináció is megoldható, hogy csak előre rak nagyobb kereket az ember. Mivel a fejcsőszöge 26-os kerékkel 72 fok ezért 622-es kerék mellett sem lesz laposabb 70.5-71 foknál, ami még simán jó. Így hátul stabil, elöl pedig kevésbé ráz. Ideális kombináció. Egy excenteres középcsapágyházat még megérdemelne a gép, mivel azzal részben kompenzálni lehetne a 26-os és a 28-as kerék közötti középrész magasságbeli különbséget, másrészt barátja lenne az agyváltóknak is.

Szerző és fotók: Ardó Tamás

A cikk eredetileg itt jelent meg: https://bikepro.hu/atom_blog

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.