Andalucía Bike Race: egy nappal a végkifejlet előtt

Az 5. versenynapot teljesítette az idei Andalucía Bike Race mezőnye. A tegnapi szakasszal nagyban megegyező pályán, 84 km-t és 2100 m szintkülönbséget kellett leküzdeniük a versenyzőknek. A MIXED kategóriában, a dobogóért harcoló magyar párosunknak, Poór Briginek és Motován Miklósnak ma is sikerült egy jobb napot kifogniuk, a 4. helyen értek célba, ezzel tovább őrizve az összetett 3. helyezésüket!

andalucia_bike_race_05

Brigi:
Sikerült ma is célba érnünk. Megmondom őszintén, reggel még korántsem voltam biztos benne, hogy sikerül nyeregben maradni. Nem tudom mi válthatta ki, de sajnos Mikinek is és nekem is sikerült nagyon elcsapnunk a hasunkat, ami miatt meglehetősen mozgalmas éjszakánk volt. A rajt teljesen ugyan az volt mint tegnap, csak most hamarabb fordultunk fel a meredek emelkedőkre. Már nagyon várjuk a végét, start után 6 km-rel már be kellett nyomnom egy gélt, 10 km után pedig muszáj volt még egyet. Teljesen kivagyunk már… Ennek ellenére az első ellenőrző ponthoz, egész jó helyen érkeztünk, csak az éllovas olaszok szakadtak el tőlünk. A 2-3-4 csapattal együtt tudtunk haladni kb. 40 km-ig. Itt jött megint egy egynyomos, sziklás, bokros, csúszós mászás ahol teljesen feltorlódtunk. Gyakorlatilag percekig csak egy helyben ácsorogtunk. Itt teljesen szétszakadtunk, szerettünk volna visszazárkózni, de nagy igyekezetünkben egy kanyart is benéztünk és rossz irányba mentünk. Pár percet sajnos itt is vesztettünk, de összességében, minden nehézség ellenére elégedettek lehetünk a mai nappal. Sikerült az összetett harmadik helyet is megtartanunk. Ebből már nem engedünk! Holnap szeretnénk újra a dobogóra állni a szakasz végén!

Miki:
Több kisebb változtatást kivéve gyakorlatilag a tegnapival megegyező pályán versenyeztünk. Különösen örültem, hogy a vasúti sínes részt kivették a mai napból, az borzasztó volt. Az éjszakánk meglehetősen kaotikusra sikeredett, tegnap este pizzáztunk. Hogy, most ez okozta e a galibát, vagy simán a rengeteg gél, amit napról napra megeszünk nem tudom, de nem voltunk jól. Reggel még a rajtnál is háborogtunk mind a ketten. 84 km és 2100 m szint várt ránk. A táv első felében minden problémánk ellenére egész jól tudtunk haladni, közvetlen az elsők mögött közlekedtünk. Érezhető, hogy az emelkedők sokkal jobban mennek nekünk, mint a többi versenytársunknak. Az ellenfelek közül, az összes lány a fiú társaiba kapaszkodnak végig. Nálunk erre nincs szükség, Brigi erőből megold mindent. Viszont a lejtőkön sokkal gyorsabbak nálunk, a lányok engem is megszégyenítő módon száguldoznak lefelé, pedig úgy gondolom én sem vagyok lassú. Volt sajnos egy eltévedésünk is, illetve hosszú perceket álltunk megint a feltorlódott sorban, de ennek ellenére jók voltunk, a 4. helyen értünk célba. Holnap nem csak az összetett 3. helyéért hajtunk, szeretnénk újra a szakasz dobogón állni!

Az 5. szakasz eredménye:

3. MERIDA MARATON TEAM-CST-BIKEMAG:HU 21:09:25
Brigitta Poór
Miklós Motován

Az elit férfi párosok között Blazsó Márton (BMC Mesterbike ILB Factory) és spanyol párja, Oscar Ferrer ma a 13. helyet szerezték meg, 14:29 perc hátrányban a svéd Scott-duó mögött. Összetettben ismét egy pozícióval előrébb jöttek, a 12. helyen állnak.