fbpx

A Specialized és az enduro-boom

 A Specialized is bemutatta az első 2013-as újdonságait. Ezúttal Utah-ban került sor a jövő évi Enduro modell bemutatására. Az Enduro vonal jelentős erősödésen ment végbe az utóbbi időben. Európában szinte Enduro-boom-ot értünk meg az utóbbi évben, amit a gyártók felismertek és sorra jönnek az egyre kifinomultabb és magasabb technikai színvonalat felvonultató versenymasinák.

Specialized Enduro S-works

A váz első háromszöge a már ismert X dizájnt kapta és “FACT IS-X11M” nevű karbonjából készült, ami egy megnövelt erősségű karbon. míg a hátsó háromszög a Specializednél már régóta kedvelt minőségi M5 alumíniumból. A váz BB30-as középcsapágyat fogad a súlycsökkentés érdekében és az ISCG05-ös láncvezetővel kompatibilis.
A váz hátulját 142×12-es tengely merevíti, hogy a 165 mm-es rugóutat minél jobban kimozoghassa. A kedvezőbb árfekvésű modellek első háromszöge is alumíniumból készült.

fotó: mtb-news.de

Az S-works topmodell több finomságot is tartogat: Cane Creek dupla tartályos levegős rugóstagot 216×64 mm-es beépítéssel és a SRAM XX1 szettjét, ami jövőre három Specialized bringán is megtalálható lesz. Ezek mellett a már szinte átlagosnak mondható tapered fejcső is a váz része.

A csúcs bringa, csúcs kereket kapott, ami a Roval Traverse SL-ben testesül meg. A karbon felnikkel az volt a cél, hogy még kisebb tömeget kapjanak a megnövelt erősség és tartósság mellett. A tubelessready felnire biztonságosan max. 2,5″-os gumit szerelhetünk.

Specialized Enduro S-works

A testvér EVO modell kicsivel több acél elemet tartogat és a rugóút is 180 mm-re növekedett.

A geometria változatlan marad: 350 mm magas középcsapágyház, 419 mm-es láncvilla hossz és 66,5°-os villa szög. A vázat egyébként 160 mm rugóútú teleszkóphoz tervezték.
Miközben a gyártók inkább a laposabb villaszögeket preferálják, a Specialized azzal magyarázta ezt a kompromisszumos megoldást, hogy az Enduro nem kifejezetten downhill gép és a szűk erdei ösvényeken is meg kell állnia a helyét. Aki inkább a downhillos vonalra venne Endurot, annak az EVO-t kell választania.

fotó: mtb-news.de

A rugóstag tulajdonságainál egy újdonság jelent meg, ez pedig az AutoSAG. Ez megkönnyíti a rugóstag beállítását, ugyanis mostantól nem szükséges pumpát cipelni magunkkal és úgy egyáltalán állítgatni a rugóstagot, mivel ezt automatikusan teszi. Ez pedig az átlagfelhasználók számára nagy kincs!

A további részleteket és a bringák árait az Eurobike-ra ígérték.

A mostanában oly gyakori 650B kérdésre a Specialized azt nyilatkozta, hogy egyelőre nem hoznak ki ilyen modellt, mert még nem kapható minden olyan alkatrész az új mérethez, melyekkel meg tudnák valósítani maradéktalanul elképzeléseiket, de a későbbiek során nem tartják kizártnak, hogy ők is belépjenek a 27,5″-os piacára.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.