fbpx

A kerékpározás 7 fő előnyét bemutató kampány indult Budapesten

Ha menned kell valahova, inkább bringázz! –olvasható a plakátokon, melyek kihelyezésével a Magyar Kerékpárosklub rendhagyó Bringázz a Munkába kampányának új epizódja indult el Budapesten. A BKK megállóiban a „miért?” kérdésre is választ adnak: biciklin könnyebb tartani a távolságot, nem kell dugóban ülni és parkolóhelyet keresni, az immunrendszert mellett a szívet is erősíti, a város levegőjével is jót teszünk és még a kedvünk is jobb lesz tőle. A 13 éve zajló, a koronavírus miatt újratervezett Bringázz a Munkába kampányban először kórházak és szociális intézmények dolgozói kaptak bicikliket, az új szakaszban online és BKK megállókban népszerűsítik a kerékpározást.

Tizenöt, a BKK felajánlásából biztosított helyszínen tettek ki a kerékpározást népszerűsítő plakátokat, melyek mindenkinek azt javasolják, hogy Inkább bringázz! A koronavírus miatt bezárt munkahelyekre tekintettel újratervezett Bringázz a Munkába kampányban első körben egészségügyi és szociális intézmények dolgozói kaptak kerékpárokat, most pedig a lakosságot motiválják arra, hogy porolja le mindenki a biciklijét és kezdje el használni. Ezzel a bringára ülő emberek és környezetükben élők is jól járnak. A Kerékpárosklub 2018-as reprezentatív kutatásából kiderült, a magyar felnőtt lakosság 84%-ának elérhető opció a kerékpározás, 67%-nak saját biciklije is van.

7 fő érvet hangsúlyoznak az új kampányban, amiért érdemes inkább bringával elindulni:

-Kerékpározva könnyebb másoktól távolságot tartani
-Kerékpárral nem kell a dugóban ülni
-Kerékpárral nem kell parkolóhelyet keresni
-A kerékpározás erősíti az immunrendszert
-A kerékpározás erősíti a szívet
-A kerékpározás jót tesz a városi levegőnek
-És a kerékpározástól jobb kedvünk is lehet

A kerékpározás a koronavírus járvány újabb elterjedését is segíthet elkerülni, hiszen biztosítja a távolságtartást és nem szennyezi a levegőt. Utóbbi különösen fontos a városok számára, hiszen nemzetközi kutatások eredményei azt mutatják: a légszennyezés mértéke szerepet játszhatott a vírus terjedésében is. A Magyar Kerékpárosklub ezért azt üzeni, hogy aki csak teheti, üljön kerékpárra, ezzel magának és környezetének is jót tehet.

A járvány miatt újratervezett, 13 éve futó Bringázz a Munkába kampányban idén tavasszal összesen 230 kerékpárt kaptak egészségügyi és szociális intézményekben dolgozók Budapesten és Nagykanizsán a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség és a Csepel Zrt. jóvoltából. Ezen kívül – a hagyományos nyereményjáték elmaradása miatt – köztéren, közösségi médiában és sajtóban folytatódik a bringázás előnyeit bemutató kampány.

A rendhagyó Bringázz a munkába! kampányt a Magyar Kerékpárosklub szervezi, a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetséggel, a Magyar Kerékpáros Szövetséggel és a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetséggel, mint társszervezőkkel közösen, az Innovációs és Technológiai Minisztérium – mint a védjegyoltalom jogosultja – hozzájárulásával és az Aktív Magyarország anyagi támogatásával.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo