Július 5-én ismét részt veszünk hazánk egyik legszintesebb országúti versenyén a Mátra bike Challenge-en, ahol minden irányból meg fogjuk mászni a Mátra 2 legmagasabb csúcsát, szám szerint 2x a Kékestetőt és 4x a Galyatetőt. A 160 km-es távon és a 3850 méter szinten felül az útviszonyok is kihívást jelentenek, míg a Kékesre tüköraszfalt vezet fel, addig a Galyatetőre már csak kb 2 mászás vezet fel jó aszfalton, a maradékot helyenként gravel (szó szerint) utakon kell teljesíteni. A tavalyi tapasztalatokkal felvértezve idén már rutinosan fogunk nekivágni a távnak.
Tavaly először vágtunk neki a Mátra leghosszabb emelkedőit tartalmazó versenynek a Mátra bike Challenge-nek, ahol mi a hosszútávot választva 6x másztuk meg a Mátra csúcsait, kicsit több mint 7 órás idővel. Az indulók többsége valójában nem másokkal, hanem magával versenyez, le tudja-e tekerni a választott távot (a 6x távon kívül van 4x táv is barátibb szintidővel), tud-e javítani az eddigi idején. Ezt a rendezvényt nem úgy kell elképzelni, mint a nagy versenyeket, ugyanis viszonylag kis létszámban van limitálva az indulók száma és többnyire egyesével, kettesével haladnak a Mátra emelkedőin. Nincs útzár, de az útvonal nagy része alacsony forgalmú utakon vezet és vannak rendezők a kritikus részeken, és persze az összes hatóság is jóváhagyta az úthasználatot és segítik a rendezést.
A frissítőállomás messze a legjobb a hazai versenyekhez mérten, minden van rajtuk, ami egy ilyen hosszú táv teljesítéséhez kellhet, illetve az ott szolgálatban lévő segítők is nagyon gyorsak és kedvesek. Idén újdonságként a GalyaEbike-nál lesz a fenti frissítőpont, ahol az eddigiekhez képest több hely lesz a frissítéshez, illetve lesz WC is. Sőt idén a célba érve egyből lesz nyereménysorsolás, mindenki megpörgetheti a szerencsekereket. Most is lesz BikeSafe regisztráció, eredményhirdetés, kupák és az eddig megszokott dolgok.
Mi is (Adri és én) már készülünk a versenyre, de nem csak edzésekkel, hanem a technikát is felkészítjük a versenyre és a tavalyi teljesítés után idén már frissítési tervvel vágunk nekik. Gumikból egyértelműen minimum 28-as az ajánlott, lehetőleg tubeless 4-5 bar között, amiben az első 4 emelkedő után ajánlott lejjebb engedni a nyomást, sőt idén én lehet 30-as gumikkal és insertekkel vágok neki a távnak a gravel szakaszok miatt. Persze a legjobb lenne a kerékpárcsere, de nem szeretnénk 4 bringát elcipelni, illetve éppen nem speed gravelnek vannak megépítve az otthoni gravel bringáink. Ha marad a meleg akkor a két Kékestető mászás után Parádon feltöltjük a kulacsainkat, majd Pásztó felől visszaérve újra töltünk és valószínűleg ezután minden csúcsra éréskor feltöltjük a kulacsokat valamilyen szénhidrátos innivalóval. A tavalyi tapasztaltok alapján a melegre nem úgy kell készülni mintha a pusztában tekernénk, ugyanis csak a hegy alján van meleg, az emelkedők közepétől már kellemes a klíma.
Bővebb infók az előző cikkünkben.
Vagy a verseny honlapján.