fbpx

650B tovább menetel – bemutatták a Scott új Geniusait

Már korábbi cikkünkből is kiderült, hogy a Scott komolyan gondolja a 27,5″-os kerékméretet, hiszen több 650B modellel is előrukkol a 2013-as szezonra. Szerencsére nem ész nélkül minden modellel, hanem jól átgondolt szisztéma szerint.

Scott Genius 29" - fotó: mtb-news.de

2013-ra a Genius modellek két típusa jelenik meg: a 700-as 150 mm hátsó rugóúttal 27,5″-os kerékméret mellett, a 900-as pedig 29″-os kerékkel és 130 mm rugóúttal. A 26″-os kerekű Genius LT változatlanul 185 mm rugóutat kínálva marad a palettán.

fotó: mtb-news.de

A Scott palettáján 2003 óta szerepel a Genius modell, s míg Thomas Frischknecht világbajnok lett a még 120 mm-t mozgó modellel, később, 2009-ben újratervezték és egy igazi all mountain gép kerekedett belőle.
A modell 2013-ban ünnepli 10 éves jubileumát, aminek apropóján újabb teljes átalakításon esett át és három különböző kerékméretben, három rugóúttal jelentkezett. A Scott ezzel akarja a tökéleteset nyújtani mindenkinek.

Scott Genius 650B - fotó: mtb-news.de

A vázak a DT rugóstagjait kapták, aminél a TwinLoc karral lockolható vagy rövidíthető a rugóút: a Genius 27,5″-osánál 100 vagy 0 mm-re rövidíthető a 150 mm-es rugóút, a 29″-osnál pedig 90 mm-re rövidíthető vagy teljesen lockolható az eredeti 130 mm.

A kerékméret és rugóút fordított aránya

A rugóút és a kerékméret közti fordított arányosságra viszonylag logikus magyarázatot találunk. A nagy hátsó kerék a rugóstaggal túl hosszú láncvillát eredményez, míg elöl a kormány esik túl magasra, ha a nagy kerékhez hosszú rugóút társul.

DT Nude - fotó: mtb-news.de

Mit is tartogat technikailag a Genius 2013-ban?
A legszembetűnőbb újdonság az újratervezett váz, ugyanis ez is a Sparkhoz hasonló rugóstag elrendezést kapott. A rugóstag a nyeregcső és a kerék közül a felsőcső alá költözött.
Az eddigi húzó-rendszerű rugóstagot Peter Denk (aki már a Cannondale fejlesztőjeként dolgozik) preferálta, de az új vázban ez a DT Nude-jára cserélődött.
A DT rugóstagja két légkamrával dolgozik, amit a már említett TwinLoc karral lehet szabályozni 3 állás közt. A rugóút rövidítésnél kisebb SAG-ot kapunk, a kerékpár szögei meredekebbek lesznek és ezáltal javul a kerékpár mászási tulajdonsága.
A vázak a full karbontól a karbon váz-alumínium hátsó traktuson át a legkedvezőbb teljes alumíniumig megvásárolhatók lesznek majd.

Végezetül egy táblázat, amiben az előnyök és hátrányok kerültek összefoglalásra:

Pro és kontra a kerékméretekhez

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.