fbpx

255-ször tekerték le a Giro d’Italia távját a Bringázz a Munkába kampány résztvevői idén

906 ezer kilométert megtéve, 255-ször tekerte le a Giro d’Italia távját, és 84 148 pohár banánturmixban rejlő kalóriát égetett el az a több mint 8600 ember, aki csatlakozott a Bringázz a munkába! kampányhoz 2019 során. Az idei kétfordulós, nyereményjátékkal összekapcsolt kampányban értékes kerékpárokat és a Giro d’Italia olasz kerékpáros körversenyre szóló utazásokat is lehetett nyerni.

Több mint 906 ezer kilométert tekertek összesen azok, akik részt vettek a 16. és 17. Bringázz a munkába! országos kampányában idén májusban és szeptemberben. A nyereményjátékkal összekötött motivációs kampányhoz csatlakozó 8675 ember száma pontosan megegyezik a Bács-Kiskun megyei Jánoshalma lakosságával.

Így együtt összesen:

906 074 kilométert bringáztak – vagyis 255-ször tekerték le a Giro d’Italia 2019-es távját;
16 240 491 kcal energiát égettek el izmaikban – aminek pótlásához 84 148 pohár banánturmix elfogyasztására lenne szükség;
130 456 653 forint benzinpénzt spóroltak meg – amiből 8215-ször lehetne megtankolni egy átlagos benzines autót;
144 066 kilogramm szén-dioxid kibocsátását kerülték el, majdnem pontosan ennyit bocsát ki 15 perc alatt a legnagyobb hazai szénerőmű*.

A legszerencsésebb résztvevők több millió forint értékben nyertek értékes ajándékokat. Az őszi forduló során tíz kerékpárt, kilenc kerékpáros táskát, 15 Bubi-bérletet, egy kerékpártámaszt, illetve – a Giro d’Italia jövő májusi Nagy Rajt csapatának jóvoltából – ezer Giro d’Italiás pólót és két utazást a Giro d’Iitalia valamelyik olaszországi szakaszára. A nyertesekről és a nyereményekről részletes információk a kampány honlapján érhetők el: főnyeremények, pólók, táskák és Bubi-bérletek.

 

Kerékpárral a zsúfoltság ellen

A kampányzáró díjátadón Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos egy statisztikát idézett, ami szerint 2010 és 2018 között 25 százalékkal nőtt az autós közlekedés mértéke Magyarországon, „Amit mindenki érez a városokban, és az utak zsúfoltságán”. Szerinte az élhetőség szempontjából is fontos a szemléletváltás a városokban, hogy előtérbe kerüljenek az környezetbarát közlekedési módok. “A kerékpározás népszerűbbé tételét szolgálta az is, hogy a Giro d’Italia jövő évi magyarországi Nagy rajtjához kapcsolódóan felajánlottunk ezer pólót és két utazást a verseny egyik olaszországi szakaszára” – mondta.

A kormánybiztos reméli, hogy a Bringázz a munkába! kampány jövőre is folytatódhat, és bízik benne, hogy a nyugat-európai példákhoz hasonlóan lehetőség lesz a kerékpáros munkába járás komolyabb támogatására. A kormánybiztosság a maga részéről jövőre tanulmányútra szándékozik vinni a hazai városok vezetőit, olyan, a kerékpáros közlekedés szempontjából fejlett városokba, mint Koppenhága vagy Amszterdam. „Hogy a polgármesterek személyesen is láthassák a bringás városokat. Ez várhatóan komoly szemléletformáló utazás lesz számukra, és sok pozitív eredményt hoz városaink fejlesztésében, élhetőbbé tételében” – mondta a kormánybiztos.

Szeged a legbringásabb vidéki város

Az öt legbringásabb vidéki város sorrendje, a letekert bringás napok számát tekintve:
Szeged – 10 129 nap,
Debrecen – 4114 nap,
Székesfehérvár – 3701 nap,
Győr – 3670 nap,
Veszprém – 1511 nap.

Az öt legbringásabb vidéki város sorrendje a megtett kilométereket tekintve:
Szeged – 36 368 km,
Székesfehérvár – 33 103 km,
Debrecen – 18 901 km,
Győr – 14 184 km,
Veszprém – 11 546 km.

Budapest 103 647 bringás nappal és 687 269 km-rel más ligában játszik, ezért nem hasonlítjuk össze a többi hazai nagyvárossal.

Érdekes ugyanakkor, hogy míg Szeged tavasszal abszolút első lett (a bringás napokban és a távolságban is), ősszel Székesfehérvár a távolságot tekintve alaposan otthagyta:
Szeged májusban: 22 677 km, szeptemberben 13 691 km;
Székesfehérvár májusban: 12 215, szeptemberben 20 912 km.

A kampányhoz szép számmal csatlakoztak vállalatok, amik gyakran saját háziversennyel is motiválták dolgozóikat a kerékpáros munkába járásra.

A legbringásabb öt vállalat 2019-ben:
1. E.ON Hungária Zrt. – 3603 nap, 20 004 km
2. Videoton Holding Zrt. – 1389 nap, 19 384 km
3. IT Services Hungary Kft – 3733 nap, 19 276 km,
4. Robert Bosch Kft. – 2834 nap, 16 738 km,
5. Külgazdasági és Külügyminisztérium – 1488 nap, 12 493 km

A legbringásabb öt csapat 2019-ben:
1. NC1 – 88 nap, 4106 km
2. Sörvirsli – 77 nap, 3967 km
3. ORFK – 49 nap, 3309 km
4. Vasparipa – 122 nap, 3240 km
5. EarlyBirds – 134 nap, 3139 km.

Természetesen az egyes résztvevők is kitettek magukért: 2019 során átlagosan 104 kilométert tekertek, de a leglelkesebb hat bringás fejenként is bőven 2000 kilométer feletti kilométert gyűjtött össze játék a tavaszi és őszi fordulójának hat hete során.

A május 6-31. közötti tavaszi, illetve a szeptember 9-től 22-ig tartó őszi, nyereményjátékkal összekötött kampány a Magyar Kerékpárosklub szervezésében, a védjegyoltalom jogosultja, az Innovációs és Technológiai Minisztérium hozzájárulásával és az Aktív Magyarország anyagi támogatásával valósul meg.

További információk a www.bringazzamunkaba.hu linken, vagy a kampány Facebook és Instagram oldalain érhetőek el.

Tématámogatás. Készült Magyarország Kormányának támogatásával.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo