fbpx

2018-as Merida újdonságok

Még van pár hét a Eurobike kiállításig, ami komolyan veszít a fontosságából, pedig közel 20 éve meghatározó pontja a kerékpáros életnek. De a legnagyobb bringás cégek más utakat keresnek már évek óta. A Merida idén még biztosan kint lesz a Bodeni-tó partján megrendezendő eseményen, de a kereskedőknek és a sajtónak már július végén bemutattak mindent. Így hát mi is bemutatjuk nektek a legújabb fejlesztéseket.

A Merida konkrétan az összes kerékpárt bemutatta amit a jövő éven kapni lehet. Ehhez felhasználtak egy óriási művelődési házat, és fehúztak egy hangárt. Ehhez képest a Eurobike-on csak a töredéke volt kint minden évben. A kereskedők minden egyes modellt szemügyre vehettek és a brutál 450 oldalas katalógussal a kezükben már most teljesen képbe kerülhettek. Mi inkább a valóban új modellekre koncentráltunk.

A legnagyobb durranást az új Reacto bemutatása jelentette, melyet már teszteltünk is. A mérnököknek nem volt könnyű dolguk, nem lehetett mindent az aerodinamika alá rendelni, a szerelhetőség és a súly is nagyon fontos szempont volt a tervezésnél.

A felszereltség non plus ultra, a Reacto Team-E Shimano Dura Ace Di2 szettel érkezik és full FSA felszereléssel. A képen látható modell még DT Swiss kerekekkel lett bemutatva, de Vision Metron 55-össel érkezik majd a boltokba. A kormány Vision Metron 5D szintén aero kivitelben, és a mérések szerint 40 km/h-s tempónál 5W-ot spórolsz vele!

A Scultura ugyan nem új modell, de a Disc Team a Bahrain csapatfestéssel nagyon ütősre sikerült és jól mutat rajta a Dura Ace szett is. Bármennyire is volt penge a Reacto a tükörsima német utakon, itthonra inkább ezt választanánk!

Óriásit ütött a Silex megjelenése, ami a Ride széria helyére érkezik alumínium és karbon vázzal is. Teszteltük mindkét kivitelt, hamarosan bemutatjuk nektek. A Silex igazi multifunkcionális gép főleg alu vázzal. „Every road is yours” Annyira találó a szlogen amivel a modellt bemutató katalógus indul. Valóban a sziklás ösvények kivételével bárhol el tudsz vele menni. Mindegy, hogy aszfalt, földút, vagy egynyomú ösvény. Igazi „magyarországi” bringa.

Az aluvázas kivitelt direkt bemutatták gravel/bikepacking verzióban is, mivel erre IS tökéletesen alkalmas. És már vinnénk is. Nyilván a karbon kicsit kényelmesebb és könnyebb, de szavunk nem lehet a másikra sem. A mérnökök magas fejcsövet készítettek, így nem kell bénán kinéző alátétekkel szórakozni. Az aluváz 1500 grammot nyom amiben 500 grammos a villa, és ugyanezt a villát kapod a mindössze 1050 grammos karbon vázba építve is!

Kerékből is majdnem mindent fogad. Jól néz ki egy 28-622-essel is, de belerakhatsz 650B-t is 2.25”-os Schwalbe Thunder Burt gumikkal. Azzal simán lenyomsz egy Bükk Maratont ha erős vagy. De letesztelték 42-622-es Continental Contact gumikkal is, sőt 47 széles 650-es WTB Horizonra is. Ezzel most akkorát dobtak a Merida mérnökei, hogy azóta is várjuk mikor esik le 🙂 Jövünk hamarosan a tesztekkel!

Monti fronton két újdonság érkezett. Tavaly már teszteltük a karbon enduro bringát a One-Sixty-t, de azért az a hazai pénztárcáknak kicsit erősre sikerült (akárcsak a többi gyártó karbon enduro gépe), de most itt az aluvázas kivitel. 6066-os alumínium One-Sixty Lite vázzal háromféle felszereltségben. Csak szimpla tányéros hajtóművel kompatibilis, de simán fogadja a 2.6”-os gumikat 650B méretben. A két váz geometriára megegyezik, csak az alapanyaguk más.

Teljesen megújult a 150/140 mm-t mozgó One-Forty is, ami 6016-es alumíniumból készül, és a nagytesó Float Link felfüggesztését kapta. A hátsó háromszögben találjuk a rugóstagot, ami a fő vázháromszöghöz nincsen rögzítve, így nagyon aktív a rugózás. Nagyon jó trail bringa, igazi mindenes, itthonra nem is igazán kell több rugóút, már ha nem az enduro versenyzés a célod. Háromféle felszereltséggel tudod majd megvenni, Shimano SLX-től a SRAM GX Eagle-ig.

És ha már montik, akkor itt az új eOne-Sixty, elektromos Shimano STePS E8000-es rásegítéssel. Az állat. De szó szerint. Mentünk vele egy durvább enduro kört José Hermida vezetésével. Felfelé és lefelé is maxon koncentráltunk, 3 órás adrenalinfröccs volt. Ezt tudja a 650B+ kerekekkel ellátott 160 mm-t mozgó gép. Hamarosan ennek a tesztjével is jövünk!

Négyféle kivitelben lesz kapható, az 500 Wh-s akkumulátor részben a vázba simul, az E8000-es szett sosem fogy ki a nyomatékból, és Boost módban egykerekező terminátorrá változik. Jó lett volna ha megkapja a One-Sixty Float Link felfüggesztését, de így is szépen mozog, főleg a túlfolyótartályos tagokkal. A 2.8”-os gumikon gyakorlatilag megingathatatlanul gurul, nem kell foglalkozni azzal, hogy kövek vagy gyökerek vannak az utunkban.

De ezzel nincsen vége az elektromos palettának! 53 azaz ötvenhárom különböző típusból lehet majd 2018-ban választani. És mertek a 19-re lapot húzni, mert simán van olyan modelljük mint a teljesen beteg eNinety-Nine XT-Edition EQ ami egy elektromos XC gép 100 mm-es rugóúttal, sárvédőkkel, csomagtartóval és Supernova lámpával ami az 500 Wh-s akkuról kapja az áramot. Elképzelni sem tudom mire jó pontosan, de aki ilyet szeretne, annak itt a lehetőség!

Akinek sok lenne a 160 mm-es rugóút, mert max földutakon montizik, annak nyerő lehet az eOne-Twenty 130/120 mm-es úttal, dropper post-tal és 2.8”-os gumikkal. Mivel ugyanaz az 500 Wh-s akku hajtja mint az endurót ezért ha rendesen terepezni akarsz akkor sokkal egyszerűbb a 160-ast megvenni (az árkülönbözetet nem ismerjük egyelőre), de ha csak tényleg egyszerű montizásról van szó, akkor ezzel is elégedett leszel.

A Juliet szérián most nem éreztük az átütő erőt, pedig 19 különböző, kifejezetten nőknek szánt modell van, és akkor még a Crossway széria számtalan női modelljérőn nem beszéltünk, de valahogy túl visszafogottak a színek. Ennyi komor, fekete gépet ritkán látunk. Hiányoznak a trendi, harsány színek. Reméljük ezen majd változtatnak mert műszakilag nagyon patent gépek.

A teljes cyclclross széria felvonult „mellékszereplőként”, ami immáron hétféle modellből áll. A SRAM Apex-es Cyclo Cross 100 nyitja a sort, és a SRAM Force CX1-es zárja. Érdekes mennyire megy ki a divatból az elsőváltó CX-en, mivel összesen két gépen (400 és 300) van elsőváltó. Na jó, erősnek kell lenni, és ennyi.

Kiegészítők terén is komolyat lépett előre a Merida! A képen éppen az új Team Superlight kormányszár látható ami mindössze 75 grammot nyom. De kormányokból, nyeregcsövekből, nyergekből és gyakorlatilag mindenből komoly választék lesz jövőre, sőt már akár idén is.

Ugyanis a 2018-as bringák egy részét már megtalálod a forgalmazó weboldalán!

2018-as Merida Silex

2018-as Merida eOne-Sixty és eOne-Twenty

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo