fbpx

2016-os Schwalbe újdonságok: ultrakönnyű belső, új One család, és megújult monti gumik

Minden évben tudjuk, hogy a Schwalbe standon lesz elég munkánk, ugyanis számtalan újdonságot mutatnak be mindig a Eurobike-on. Jövőre érkezik az új maraton széria, Bővül a 650B+ és fatbike kínálat, a csúcs One gumiból teljes család lesz, illetve kijött egy extrém könnyű belső is.

2016-os_schwalbe_ujdonsagok14Nagyon nagyot durrant (persze nem szó szerint) a Schwalbe One amikor két évvel ezelőtt megjelent, mostanra pedig teljes családdá bővítették a kínálatot. Érkezik a Pro One, S-One, X-One, és Big-One. A Pro One Tubeless Ready kivitel, vagyis belső nélkül is használható, ha megfelelő kerekeid vannak hozzá. Ilyenkor persze célszerű a Doc Blue folyadékot használni, ami defekt esetén eltömíti a lyukat. Persze hagyományos belsővel is összerakható és nagy valószínűséggel a bringások többsége így is fogja fölszerelni. Μicro Skin gumikeverékének köszönhetően 70 g-ot sikerült a súlyából lefaragni, így 23 mm-es kivitelben mindössze 235 grammot nyom! Lesz belőle 25-ös és 28-as szélességű is.

Screen Shot 2015-10-09 at 14.43.00

Aki szingóra vágyik annak elérhető most már a csúcskivitelű One háromféle verzióban, 22-24 és 26 mm szélességben. A szingós One manufakturális módszerekkel kézzel készül, a súlya 280 g-tól 320 g-ig terjed, és ehhez képest az ára sem lesz vészes.

2016-os_schwalbe_ujdonsagok15Külön gumit fejlesztettek ki a rossz utakon történő versenyzésre, mint a Paris-Roubaix vagy a Flandriai kör. Ennek a neve S-One lett. A 30 mm széles ballonos gumi kétféle kivitelben lesz kapható. Tubeless ready MicroSkin felülettel, és szingós változatban. Mérete miatt már 3.5 bar-os nyomáson is lehet vele menni, ami nagy kényelmet biztosít. Kár, hogy nagyon kevés országútiba fér bele a 30-as gumi…

2016-os_schwalbe_ujdonsagok16

Az X-One Kifejezetten cyclocross versenyzésre lett kifejlesztve, és csak 33 mm-es szélességben lesz kapható. Szintén használható belső nélkül, akár 2.8 bar nyomástól és a súlya sem vészes (370g). A One Star gumikeveréknek köszönhetően kiváló a gördülési ellenállása, agresszív. Oldalsó mintái pedig a kanyarodást segítik.

2016-os_schwalbe_ujdonsagok12A G-One-t az egyre népszerűbb Gravel Biking felhasználásra tervezték, Ezért is kapott nagyon apró mintázatot. Gördülési ellenállása kicsi, 35 illetve 38 mm-es szélességben készül, és belső nélküli kerékkel is használható. Azért egy 35-ös gumival 3.5 bar-on közlekedni, az terepen is kényelmes dolog lehet. Reméljük kapunk majd tesztre belőle!

2016-os_schwalbe_ujdonsagok11

Végül de nem utolsósorban itt a Big-One, amit már a hegyikerékpárok aszfaltosításához terveztek. 27,5×2.35 illetve 29×2,35”-os méretben lesz kapható, és a Lite Skin kivitel mindössze 440 g-ot fog nyomni 29-es méretben!

2016-os_schwalbe_ujdonsagok4Megújul a belépő modell, a Lugano is, melynek futófelülete leginkább a Durano-hoz áll most már közelebb. Sokkal felnőttebb, komolyabb kinézetet kapott, és végre 25 mm-es szélességben is kapható lesz! Ahogy már megszokhattuk, színesben is elérhető. Fekete, kék, piros, fehér, és sárga csíkokkal. Súlyban 255 g-tól 380 g-ig terjed attól függően, hogy milyen defektvédelemmel szerelik és milyen méretű. Az 5-7000 Ft-os kategóriában nagyot fog dobbantani ez az új gumi itthon.

Páratlan páros! A Fat Albert első és hátsó gumi, amit nem véletlenül külön írtunk le, ugyanis mintázatában eltér az első kerékre, illetve a hátsóra szerelhető kivitel. 15 éve van már a Fat Albert piacon, de most mindkettő teljesen új profilt kapott, tubeless kerekekkel is használhatóak, viszont a 26”-os méret kivonult a palettáról. Felhasználási területét tekintve a trail és all mountain kategóriába sorolható.

A belépő szintű montis kategóriában a Tough Tom/Rapid Rob párost frissítették fel, méghozzá egész egyszerű, de nagyon okos módon. A Rapid Rob megkapta a Racing Ralph előző mintázatát, így a gumi teljesítménye felső kategóriás lett, csak súlyban különbözik a királytól. A Tough Tom pedig a Nobby Nic-től örökölt. Ez is jó ómen!

2016-os_schwalbe_ujdonsagok7

A túrázók évtizedek óta imádják a Marathon szériát, amiből több gumi is megújult. A Marathon Supreme mindig is kiváló gördülési ellenállású volt, de most a OneStar gumikeveréknek köszönhetően ezen tulajdonsága tovább javult. A kor követelményeinek megfelelően belső nélkül is használható, bár elég kevés trekking bringát látunk tubeless kerekekkel 🙂 A lehetőség mindenesetre adott. A legkisebb 32 mm-es szélességű gumi mindössze 380 grammot nyom, pedig már a HD Speed Guard defektvédelem is benne van!

2016-os_schwalbe_ujdonsagok6A Marathon Plus MTB a világjáróknak készül. A masszív mintázatú gumit tényleg arra tervezték, hogy megkerüld vele a földet, és mindenütt jól tapadjon, legyen szó sivatagról, aszfaltos utakról vagy kemény terepről. Nem véletlenül csak a legdurvább SmartGuard defektvédelemmel készül, mivel itt a defektmentesség az első számú szempont. Könnyűnek nem mondható a 26”/27” és 29”-os méretben is kapható gumi, mivel a súlya bőven 1000 g fölött van. Bár ebben a kategóriában ez csak statisztikai adat.

2016-os_schwalbe_ujdonsagok5A Marathon Cross azoknak készült akik gyakran letévednek az aszfaltos utakról de alapjában véve túrázásra használják kerékpárjukat. Minimális mintázata elegendő tapadást nyújt laza útfelületen, de a gumikeverékének köszönhetően gördülési ellenállása mégis alacsony. Ahogy a teljes Marathon széria úgy ez a gumi is „E-bike Ready”, vagyis minősítéssel rendelkezik a nagy teljesítményű elektromos kerékpárokra! A Race Guard rendszer komoly defektvédelmet biztosít, oldalfalán pedig reflex csíkot találunk, ami nagyban javítja a láthatóságot az esti bringázások alatt.

2016-os_schwalbe_ujdonsagok1

Az új Schwalbe EVO belsőgumi új dimenziót nyit a garammániásoknak, mivel még 29”-os méretben is mindössze 76 g-ot nyom! Egy hagyományos jó minőségű belső nagyságrendileg 220 g de a Schwalbe ExtraLight is 140 volt eddig. Anyaga nem gumi hanem egy speciális műanyag keverék, melyet a BASF-el közösen fejlesztettek ki, és a defektállósága is sokkal jobb, mint a hagyományos butyl alapú belsőknek. Beszerelése megegyezik az eddig megismert gumi belsőkkel, az egyedüli különbséget az jelenti, hogy felnifékes rendszerekkel nem használható, mert a fékezéskor kialakuló hőt nem bírja az alapanyag. Ezzel viszont ma már nem lesz gond, mert a belépő szintű bringáktól kezdve úgyis minden tárcsafékes.

A Schwalbe termékeket keresd a bringaboltokban!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.