fbpx

2016-os DT-Swiss újdonságok: Nino világbajnoki villája és csúcs karbon kerekek terítéken!

Imádom a svájci cég termékeit, mert jellemzően nem marketinggel hanem műszaki újdonságokkal próbálják eladni magukat. Persze egy Nino Schurter azért jól jön reklámarcnak, főleg hogy idén ismét világbajnok lett. Bemutatjuk a legújabb telójukat és jönnek az új kerekek is.

A főszerepben Nino Schurter

A főszerepben Nino Schurter

A DT Swiss 2009 óta támogatja Nino-t, aki aktívan részt vesz a termékek fejlesztésében, tesztelésében is. Ennek a hosszútávú együttműködésnek a gyümölcse, a most bemutatott OPM O.D.L. Race villa amihez szerényen csak annyit írtak oda, hogy a világ legkönnyebb teleszkópja! Mondjuk ezen már ott is összevontuk a szemöldökünket, mivel a Fox32 1600 grammjától valóban sokkal könnyebb, de a Rock Shox SID XX WC az 1398 g-os súlyával azért alatta van. Mit jelent ez számokra lefordítva? Az OPM 650B méretben 1425 gramm, 29-esben pedig 1450! Persze ezek is kiváló értékek és a DT mozgásra úgyis etalonnak számít.

A súlykülönbség jelentős!

A súlykülönbség jelentős!

Hogy tudtak ilyen könnyű villát előállítani? Nehezen, ugyanis ma már alap a 32-es becsúszószár meg a 15-ös átütőtengely az XC vonalon is. Az OPM (One Piece Magnesium) láb egy darab magnézium ötvözet tömbből készül, a fékhíd üreges kialakítású, és végeselem analízissel faragtak le róla minden grammot. A TFP (tailored fibre placement) eljárással készült karbon váll, illetve nyak érdekes metódussal készül. Közelebb áll a kötés-horgoláshoz a legyártása mint a hagyományosan vett karbon gyártási folyamathoz. Nagyon nagy precizitást kíván az elkészítése éppen ezért nem is olcsó eljárás, viszont sokkal könnyebb a végtermék. Persze az egész TFP folyamat számítógép által vezérelt, hiszen hibázásnak helye nincs. Ahogy a képen is látható elég jelentős különbség van (120g) súlyban az alu és az új karbon váll között.

Az SKF Racing felirat sem véletlenül került rá, hanem az új olajlehúzó szimeringet jelöli. Ennek érdekessége, hogy rugót nem tartalmaz így sokkal finomabb mozgást biztosít anélkül, hogy rövidülne a szervizintervallum. Sőt ha a mérnöknek hinni lehetett, akkor állítólag Nino a szezonnak több mint a felét olajcsere nélkül tette meg! Természetesen ehhez a szimeringhez spéci olaj is jár, ezt a svájci Panolin cég készíti csak ehhez a villához. Többfajta rugóúttal lesz kapható. A 650B-s 100-130mm-es, a 29-es 100-120mm-es mozgású. A villa az általunk már sokszor méltatott O.D.L. lockouttal kerül forgalomba. Nem lesz olcsó, de aki a világbajnok telójával akar menni, az csengessen!

2016-os_DT-Swiss_teleszkopok-kerekek 10

És akkor most jöjjenek a kerekek. Ha már a villánál a hegyi kerékpárokról volt szó, akkor érdemes az XMC 1200 Spline-nal kezdeni. A trail/enduro felhasználásra szánt méregdrága kerékszett azoknak készül akiknek csak a legjobb elfogadható. 2000 €-ért a legkönnyebb 240s DT agyakkal készül, amiből az első mindössze 93 g-ot nyom 15mm-es átütős/tárcsás verzióban, hátul pedig a 36T Ratchet System dob reteszel. Húzott küllők kötik össze az agyat a 30 mm magas, és 24 mm széles karbon XMC felnivel, ami természetesen tubeless ready. A pár kerék súlya mindössze 1410 g 650B méretben, de 29-esben is csak 1495! Na ezért kerül 600 000 Ft-ba.

Akár egy svájci óra :)

Akár egy svájci óra 🙂

Ennek az XC versenyzős megfelelője az XRC1200 Spline, amivel Nino is versenyzik persze szingós kivitelben. A két kerékszett közötti különbség a felniben keresendő, ami itt 20 mm magas és 21,5 mm széles. Természetesen mindkét kerékszett elérhető az RS-1 világhoz illeszkedő Predictive Steering aggyal, de az új Boost szabványúval is. Nincsenek ma könnyű helyzetben a kerékgyártók… Az XRC1200-as 1340 grammot nyom 27.5”-os méretben, és 1445-öt 29-esben.

2016-os_DT-Swiss_teleszkopok-kerekek 14

Áttérve az országúti újdonságokkal teli falra megint ledobtuk a láncot…az RC28 Spline C Mon Chasseral-hoz érve. Az ultrakönnyű karbon kerékszett mindössze 1255 gramm párban! Spline 180 Full Carbon agyakra épül, amiben a high-end SINC Ceramic kerámia csapágygolyók futnak vajpuhán, és szinte nulla gördülési ellenállással. A küllők duplán húzott DT aerolie és aerocomp modellek a lehető legkisebb légellenállás érdekében. A kerékszett ára 2800 EUR körül lesz.

2016-os_DT-Swiss_teleszkopok-kerekek

Az RC28-tól sokkal kedvezőbb árú az RR21 DICUT, pedig súlyban mindössze 1415 grammot nyom, ami a 780 EUR-s árhoz viszonyítva kiváló érték. Mindezt karbon felni nélkül tudták elérni! Az asszimetrikus felni 18 mm széles és tubeless ready kialakítású. Az agyak 240s DICUT modellek, csak már nem kerámia golyós kivitelben. Hagyományos gyorszáras, és átütőtengelyes verzióban is kapható lesz, sőt tárcsafékeset (1470 g) is választhatsz belőle!

dt swiss r32 spline

Az R32 Spline a ma divatos aero országútikban mutat igazán jól a 32 mm magas felnijeivel, és lapított aero küllőzésével. A tubeless ready felni 18 mm széles, és 25 mm-nél vastagabb gumikat is fogad. 1735 grammos súlyával még mindig a könnyebbek közé tartozik, és ehhez 500 EUR alatti fogyár fog tartozni! Tárcsafékes aggyal is rendelhető pár EUR többlettel, viszont súlyban 15 grammal könnyebb mint a felnifékes kivitel!

2016-os_DT-Swiss_teleszkopok-kerekek 16

Aki volt kint a budapesti Ironman versenyen az láthatta, hogy ha a fizikum nem is, de az indulók bringái top állapotban vannak. Ezekhez a csúcs nem ritkán 10.000 EUR fölötti triatlon és időfutam gépekhez ideális az új RRC65 DICUT magas falú aero kerékszett. A 65 mm magas karbon felni szingós és belsős rendszerhez is kapható, csak súlyban és árban térnek el egymástól. Csúcs 240s DICUT agyakon gurulnak melyekben SINS kerámia golyókat találunk. A full fekete kerékszett szingósan 2200 EUR körül lesz majd kapható, belsős kivitelben pedig 2400 körül alakul az ára.

2016-os_DT-Swiss_teleszkopok-kerekek 17

Hazánkban nagy eséllyel a high-end fixikben fogod a leghamarabb viszontlátni az RC55 Track kerékszettet és nem a pálya gépekben, mivel sem rendes velodromunk, sem versenyzőink nincsenek igazán, de főleg a pénz hiányzik a zsebekből. Ellenben néha olyan egysebességes gépeket látni a városban, hogy leesik az állunk! A szingós és belsős kivitelben is gyártott pályakerék elöl 100, hátul 120 mm széles aggyal készül, természetesen csavaros kivitelben. DT aerocomp lapított küllőket fűztek az agyakba, melyek az 55 mm magas felnibe csatlakoznak. A szingós szett 1645 gramm, a belsős pedig 1810 g.

2016-os_DT-Swiss_teleszkopok-kerekek 19

Persze nem csak a kerékszettek újultak meg DT kínálatában hanem felnik, és agyak is, bár egyre kevesebben fűzögetnek maguknak érthető okokból. Montis fronton itt az XM 481 XM 551, FR 570, és a kifejezetten fatbike-okhoz tervezett BR 710-es az újdonság, országúton pedig az RR 511, és R460 érkezik.

2016-os_DT-Swiss_teleszkopok-kerekek 18

A 350 Big Ride volt a legfeltűnőbb, mivel a 150 és 190 mm szélességű agyak elég méretesek, és még a súlyuk sem vészes. Nem véletlen hogy a DT fatbike kerékszett az egyik legnépszerűbb a piacon. Emelett érkezik még az új Boost szabványhoz illeszkedő 350 Boost első és hátsó agy, illetve a 370-es Track pálya cuccok.

A DT-Swiss termékeket keresd a forgalmazó oldalán!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.