fbpx

2016-os CUBE újdonságok: Agree, Litening, Attain, Stereo, Two15, Elite, Nutrail

A CUBE elég komoly sorcseréket hajtott végre a palettáján, nem csak a monti, hanem országúti fronton is. Új karbon vázak, meghökkentő modellek, forradalmi DH gép, gyönyörű tárcsás országúti és még sok egyéb érdekesség!

CUBE Agree C:62 SLT Disc

2016_cube_kerekparok 19

Kezdjük először az országúti sorral és onnan is a legérdekesebbel, az Agree C:62 SLT Disc modellel, mely teljesen megváltozott. A karbon Agree eddig nagyon közel állt a csúcs Litening szériához a geometriáját tekintve, de nem a kényelemre volt kihegyezve. Az új gép a ma trendi aero stílusban készül, de komfortosabb fejcső magassággal. Elöl hátul X12-es átütőtengellyel látták el, hogy minél merevebb legyen, és a tárcsafék csavaróereje se legyen érzékelhető.

Az új CLS EVO karbon villa már az új Flat Mount fékfelfogatással rendelkezik, és a rezgéselnyelő képessége is 40%-kal javult. A csúcsmodell teljes Shimano Dura Ace szettel érkezik, melynek kábelei a vázon belül futnak, és az Advanced Twin Mold technológiával készülő karbon váz is 10%-kal lett könnyebb. A gyors gördülésről a Fulcrum Racing Quattro Carbon Disc kerekek gondoskodnak, melyek szintén aero kialakításúak. Ez az új kerékszett mindössze 1600 grammot nyom, ami nagyban elősegíti hogy a komplett gép 7.7 kiló legyen hidraulikus tárcsafékekkel. Persze az új aero bringa nem csak kétféle tárcsás, hanem kétféle patkófékes kivitelben is kapható lesz.

CUBE Litening C:68 SLT

2016_cube_kerekparok 3

Csúcsok csúcsát jelenti a CUBE kínálatában a legmodernebb C:68 karbon technológiával készülő Litening. Az Advanced Twin Mold technológia segítségével sikerült a váz súlyát 850 grammra szűkíteni, és ehhez igazodik a slim formájú monocoque karbon villa. Ez volt az a bringa amivel a Vanity-Grobe csapat a Paris-Roubaix klasszikuson rajthoz állt. A C:68 nem véletlen elnevezés! Ez mutatja, hogy a váz összetételének hány százaléka karbon szál. Ha most meglepődnél, hogy „csak ennyi?” akkor jobb ha tudod, az átlag bőven ez alatt van. Hiszen sokan az üvegszállal trükköznek, és bizony gyantára is szükség lesz ahhoz, hogy az egész összesüljön.

A csúcsmodell meglepő módon Campagnolo Super Record Carbon szettel készül, ami nem megszokott manapság, főleg a német gyártók esetében. A komplett gép súlya a Mavic Ksyrium Pro Carbone SL kerekekkel már az UCI súlyhatár alatt van, mivel 6.5 kg-ot mutatott a mérleg. Ezen kívül még kétféle felszereltség érkezik, de a „belépő” modell is Dura Ace szettes.

CUBE Attain GTC SL Disc

2016_cube_kerekparok 1

A hazai utakra talán a legjobb választás a kifejezetten komfortra kihegyezett Attain GTC, ami tárcsafékekkel is fel van szerelve. A Comfort Flex karbon váz X12-es tengellyel rendelkezik, az Aero Flex Stay támvillák pedig a kényelmet biztosítják. A Press Fit középrészt, és a tapered fejcsövet ma már nem érdemes leírni sem, annyira alapnak tekinthető a minőségi vázak esetében. Ideális választás lehet országúti maratonokra, rossz utakra, és azoknak akik a grammoknál többre értékelik a kényelmet. Kétféle felszereltségű tárcsás modell érkezik hamarosan, és lesz hagyományos fékes kivitel is. Az Ultegrás SL Disc 8.85 kilót nyom a mérlegen.

CUBE Cross Race SL

2016_cube_kerekparok 17

Kezdődik a cyclocross szezon, még akkor is, ha itthon az új adminisztráció ellenére sincsen se híre se hamva a versenynaptárnak, de ami késik az jön. Külföldön, mondjuk nem kell messzire menni, a szlovák szomszédainknál nem ilyen mostoha a helyzet, így ideje beszerezned az új gépedet. Ami akár ez is lehet. Szerencsére a CUBE nem ment el a túrázás irányába, hanem mind geometriájában, mind felszereltségében vérbeli cx gépet kínál. Az alumínium váz nagyon könnyű lett, bár adatokat nem kaptunk, de a geometrián is változtattak, hogy még versenyképesebb legyen. A Mavic Aksium kerekes, hidrós tácsafékes csúcsmodell 9.9 kilót nyom, amiből egy kilót még könnyedén le tudsz faragni, ha a dobogó a célod.

CUBE Two 15

Térjünk át a montikra, mert itt is sok újdonságot láttunk. Volt szerencsénk már tesztelni is a teljesen újratervezett downhill bringát, ami mindössze 15 kilót nyom alu vázzal. Ez a konkurenseknek eléggé feladta a leckét és nem mellékesen egy baromi jó gépről van szó, álom futóművel, amiben persze nagy része van az új FOX DHX2-es tagnak és az RC2 Fit cartridges FOX 40 villának is.

CUBE Stereo 160 27.5

A CUBE Action Team is szép eredményeket hozott idén az EWS futamokról, de mi is imádtuk a tesztbringát. Amit már frissítettek is. Úgy látszik, az enduro piac nagyon felfutott, mert azért nem megszokott az ilyen gyors modellváltás. A váz alapanyaga C:68 karbon, ami nagyon könnyű súlyt biztosít, és az újratervezett csöveknek köszönhetően 8%-kal merevebb lett a tapered fejcső, a középrésznél pedig 10%-os növekedést mutatnak a műszerek. A tervezési folyamatba Nicolas Lau, és az új enduro sztár Greg Callaghan is beleszólhatott.

Screen Shot 2015-09-08 at 11.02.01

Valószínűleg ezért csökkent az átlépési magasság és került fel egy karbon láncterelő is a dupla első váltó helyett a csúcsmodellre. A hátsórész az új Boost 148 szabványnak megfelelően készül, ami merevebb vázat, erősebb kereket, és nagyobb sárférőhelyet biztosít. Finomítottak kicsit az ETC és ATG lengőkar kinematikáján, hogy még érzékenyebb legyen. A Stereo Action Team kivitele 650B-s kerekekkel, és XTR szettel 12.25 kilót nyom, ami fantasztikus eredmény, főleg alu kerekekkel!

CUBE Stereo 140 SLT

Itthonra talán több mint elegendő ez a 140 mm-t mozgó 29-es kerekeken guruló C:68-as karbon vázzal rendelkező össztelós gép. 2013-ban mutatták be ezt a modellt, de már itt is az utód. Teljesen új lett a váz, amihez a 68% karbonszál alapanyagú C:68 technológiát alkalmazták ETC (Efficient Trail Control) felfüggesztés mellett. Ide is megérkezett a Boost 148 szabvány, amiről már a Stereo-nál írtunk. Belső kábelvezetést kapott a Stereo 140, illetve Direct Mount elsőváltó konzollal látták el. Nem csak 29”-os, hanem 650B-s kerekekkel is kapható lesz. A csúcs SLT kivitel 11,7 kilós, amit jó néhány 29-es merev bringa is megirigyelhetne, nem még az össztelósok…

CUBE Elite C:68 SLT 29

Nem olyan régen teszteltük ezt a gépet, amit máris tavalyinak titulálhatunk, hiszen itt a még könnyebb, mindössze 944 grammos vázzal érkező utód. Az előző SHPC technológiához képest a C:68 20%-os gyanta csökkenést eredményezett, ami nagyban hozzájárult ehhez a súlyhoz. A hátsó tengely X12 lett, a fék átkerült a láncvillára és a kényelem érdekében 27.2-es nyeregcsővel kompatibilis. Természetesen a belső kábelezés Di2 madzagokat is fogad, amire szükség is van, hiszen a 9.35 kilós top bringa ezzel lesz kapható, no meg a mai napig nyálcsorgatós Rock Shox RS-1 telóval.

CUBE Nutrail

2016_cube_kerekparok 23

A fatbike lázból a CUBE sem maradhatott ki! HPA alumínium vázra épül, a szerintünk felesleges Bluto villával, és hátul 197 mm-es tengellyel. 4.5”-osig fogadja a gumikat, ami azért valljuk be több mint elégséges a hazai sivatagos, vagy éppen szűzhavas viszonyok tekintetében 🙂 2×11-es XT szettel, DT kerekekkel, és Schwalbe Jumbo Jim gumikkal 14.5 kilós, ami azért nem kevés.

Kiegészítőkből, ruhákból, cipőkből sem lesz hiány 2016-ban!

A CUBE kerékpárokat és kiegészítőket keresd a forgalmazó partnerboltjaiban!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.