fbpx

2014-es előzetes: Új XTR alkatrészek és kerékszettek

Cross Country versenyhasználatra tervezett új alkatrészek egészítik ki a Shimano XTR családot 2014 tavaszán – jelentette be ma a japán alkatrészgyártó óriás. A 2013-ban forgalmazott XTR M980-as szett új tervezésű hidraulikus fékeket kap, emellett könnyebb középcsapágy, tartósabb lánc, illetve karbon-szingós 29″-os kerékszett egészíti ki a kínálatot.

A féktest magnéziumból készül, amely fokozza a hőelvezető képességet...

A féktest magnéziumból készül, amely fokozza a hőelvezető képességét…

A Shimano 2014-ben jelentkezik minden idők legkönnyebb hidraulikus tárcsafék-szettjével, az oszakai fejlesztőknek 40 grammot sikerült megtakarítani kerekenként, azaz közel 100 gramm súlyelőnnyel szállhatnak versenysenybe a cég által szponzorált CC-s sztárok. Az új M987 típusnévre hallgató fékszett minden elvárásnak maradéktalanul megfelel: a súlycsökkentés nem megy sem a szilárdság, sem a fékmoduláció rovására, ráadásul a magnézium-ötvözet ház jobb hőelvezető képességgel rendelkezik, mint a ma forgalomban lévő konstrukció.

A tárcsa többek közt ICE és szendvicstechnológiát alkalmaz, elérhető 140 mm-es változat, amely minden idők egyik legkönnyebb féktárcsája lesz...

A tárcsa többek közt ICE és FREEZA szendvicstechnológiát alkalmaz, elérhető 140 mm-es változatban is, amely minden idők egyik legkönnyebb féktárcsája lesz…

A féktárcsák és a fékpofák ICE-kialakítást kapnak, amely tovább fokozza a fékrendszer hőelvezető képességét. Kapható lesz hátsó 140 mm-es ICE változat is, FREEZA szendvicsszerkezetes megoldással, amely minden idők egyik legkönnyebb tárcsáját eredményezi. A súlycsökkentést ezen felül a karbonszálból készült, I-spec rendszerű fékkar, illetve a titánszerelékek alkalmazásával érték el.

Részben a karbon fékkar, illetve a titánrögzítők is hozzájárulna a kerekenkénti 40 grammos súlycsökkenéshez...

A karbonfékkar, illetve a titánrögzítők is hozzájárulnak a kerekenkénti 40 grammos súlycsökkenéshez…

A profi CC-versenyzők további kívánsága egy valóban pillekönnyű kerékszett volt az oszakai mérnököktől, amelyre a választ az új karbon szingós 29″-os kerékszett adja meg 2014-ben. 15 és 12 mm-es E-thru átütőtengelyes, illetve patentzáras változatban lesz elérhető, a tartósságot és megbízhatóságot már tavaly elkezdte tesztelni a világkupában kiváló eredményeket felmutató Fabian Giger, Sergio Mantecon, illetve Eva Lechner, a végleges változathoz pedig az idei futamok tapasztalatai is hozzájárulnak.

A carbonfelnis szingós kerékszett inkább versenyhasználatra praktikus, de kétségtelenül nagyon könnyű...

A karbonfelnis, szingós kerékszett inkább versenyhasználatra praktikus, de kétségtelenül nagyon könnyű…

A Hollowtech II-rendszerű hajtómű középcsapágyán is dolgoztak a Shimano mérnökei, ahol ismét sikerült faragni a tömegből. Elérhető lesz menetes és press-fit változatban is, továbbá a tömítések is megbízhatóbbak lesznek, a forgás finomsága még az előző változatét is felülmúlja.

Az XTR lánc 2014-ben új felületkezelés és bevonatot kap, amely csökkenti a súrlódást, csenedesebb és hosszabb élettartamot biztosít...

Az XTR lánc 2014-ben új felületkezelés és bevonatot kap, amely csökkenti a súrlódást, csenedesebb és hosszabb élettartamot biztosít…

Az új CN-M981 típusszámú 10-fokozatú lánc új felületkezeléssel rendelkezik, amely a Sil-tec elnevezést kapta keresztségben. Ez tovább csökkenti a súrlódási együtthatót, így nemcsak a futás lesz finomabb és csendesebb, hanem a lánc élettartama is valamelyest nő. A váltásteljesítmény fokozásáért a meghatározott futási irány felel, a tömeg minimalizálása érdekében a szegecsek üreges kialakítás kapnak.

Súlyadatok:

XTR M987-fékszett G01A műgyanta-alapú fékpofákkal, adapter nélkül, első , 800 mm fékvezetékkel, postmount, RT99S: 305 (!) gramm

XTR M987-fékszett G01A műgyanta-alapú fékpofákkal, adapter nélkül, első , 800 mm fékvezetékkel, postmount, tárcsa nélkül: 186 gramm

XTR WH-M980-F15+R12 kerékszett: 1349 gramm

XTR WH-M980-F12+QR kerékszett: 1298 gramm

CN-M981 HG-X lánc, 114 szem: 259 gramm

SM-BB93 középrész, menetes típus: 71 gramm

SM-BB94-41A középrész, pressfit típus: 58 gramm

A fékkar akár egy ékszer, valódi mérnöki remekmű...

A fékkar akár egy ékszer, valódi mérnöki remekmű…

Szöveg: Németh Balázs
Képek: Németh Balázs, Shimano gyári

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.