fbpx

13 sebességes Campagnolo gravel lánckeréksor a láthatáron

Az USA-ban bejegyzett szabadalmak között egy érdekességre bukkantak, a Campagnolo bejegyeztette a 13 sebességes lánckeréksorát, ami a fogkiosztások alapján nem országútikra készül, hanem inkább a gravel felhasználást célozza meg.

Rendszeres olvasóink emlékezhetnek rá, hogy a Campagnolo 12 sebességes szettjéről is a bejegyzett szabadalmak között lehetett elsőként információt találni és csak azután jelentette be az olasz cég a legújabb szettjét. A hátul 13 sebességes rendszereknél is hasonló a helyzet, az USA-ban bejegyzett szabadalmak között publikáltak egy a Campagnolo nevéhez fűződő, 13 sebességes lánckeréksor szabadalmat, ami többféle kiosztású lánckeréksort tartalmaz. A szabadalmat ide kattintva tudjátok elolvasni.

A 13 sebességen felül a lánckeréksorok különlegessége a kiosztásuk, pontosabban a lánckerekek mérete. Azt már megszokhattuk, hogy a Campagnolo diktálja a sebességek számát (bár a Rotornak van 13 sebességes rendszere, de az inkább nem működik, mint igen), így annyira nem meglepő a 13 darab lánckerék hátul – mondjuk nemrég jelent meg a 12-es sebesség sor is, de úgy látszik ennyire felgyorsult a verseny a fokozatok számát illetően – viszont az olasz cégtől szokatlan méretű lánckerekeket találunk rajta. Három lánckeréksort tartalmaz a szabadalom, egy 9-42-es, egy 9-36-os és egy 10-44-es kiosztásút. 9-es kezdő lánckerék, 42-es nagy… nem igazán országúti felhasználást céloznak meg első olvasatra, de másodikra sem. Valószínűleg a Campagnolo ezeket a sorokat a gravel bringásoknak tervezte, hiszen országútra még egy tányérral is használva a szokottnál jóval nagyobb áttételtartományt biztosítanak, nem beszélve a mini 9-es és 10-es lánckerekekről, amik nem a hatékonyságukról híresek, ezeket biztos nem adná a nagy múlttal és tapasztalattal rendelkező gyártó az országútisok alá. Józanul végiggondolva ezeket a lánckeréksorokat elöl egy lánckerékhez tervezték, hiszen elég nagy áttételtartományt adnak magukban is és a fogak közti finom lépcsők is a gravel felhasználásra utalnak.

9-36 9-42 10-44
9 9 10
10 10 11
11 11 12
12 12 13
13 13 14
14 14 15
16 16 17
18 18 19
20 21 22
23 25 26
27 30 32
31 36 38
36 42 44

Érdekes lehet még, hogy milyen agyon fog elférni ez a sor, bár lehetett hallani egy új kazettatestről, ami kompatibilis a régi sorokkal is és amin el fog férni a 9-es és a 10-es lánckerék is, valószínűleg az említett kazettatest lesz a válasz.

 

Hozzászólások

Címkék:

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.