fbpx

Cube Acid – még mindig mar

Eddig minden kockát szerettünk, a szögletes német precizitás köszön bennük vissza. Semmit nem bíztak a véletlenre, elég csak a honlapjukra pillantani, ahol az összes létező információt megtalálhatjuk. A kissé bizarr, de találó sav becenévre hallgató középkategóriás merevfarút is teszteltük már, akkor is tetszett, most is tetszik. A sok hasonló bringa közül nem csak az egységes külcsínt tekintve emelkedik ki, hanem műszakilag is.

cube-acid_1

fotók: elcsé

A fekete-fehér dizájn nagyon egységes és mutatós, a gépen lévő legtöbb alkatrész is ezekben a színekben pompázik. Hasonlóan szép a másik kék-fehér színösszeállítás, ez viszont a matt hatású festésével mindenképpen csúcs. Nézzük, melyek azok az egyéb részletek, amik különlegessé teszik az erős mezőnyben.

A váz „ready for race” geometriájú kézzel készült gyöngyszem. Szépek a hegesztések, jó helyen vannak az erősítések, etalon minőségű a kivitelezés. A villa sajnos csak színében illik tökéletesen a gépbe, működését tekintve kissé elmarad az elvárttól. Szolgáltatásai széleskörűek, de hiába, ez nem egy olyan prémium termék, ami illene a bringához. Mozgása nem nevezhető kifinomultnak, túlságosan ideges, keményebb terepen nem képes biztosítani számunkra az önfeledt suhanást. Kormányról vezérelhető Pop-lock karral blokkolhatjuk mozgását. Igaz, hogy körbenézve ez az egyik legkomolyabb villa a tesztelt bringák között, de ha ezt lecserélnénk, a felsőbb kategóriában is megállná a helyét a gép, csak akkor már az árcédulán is vaskosabb összeg szerepelne. Az egésszel arra próbáltam utalni, hogy nem a villa gyenge, hanem a körítés túl erős, így ez válik a leggyengébb láncszemmé.

Nézzük például a hófehér Hayes Stroker fékeket, elől 180 mm-es tárcsával. Mi ez, ha nem kényeztetés? Eredményeképpen tökéletesen kontrollálható lesz a gépünk, amikor lassítani kell. Hogy gyorsítani is megfelelően tudjunk arról a japánok és a németek együtt gondoskodnak. Octalinkes, üregesre kovácsolt hajtókarral téphetjük a láncot, az erőt pedig Smart Sam páros igyekszik átadni a talajnak. Megy is nekik rendesen, a legtöbb terepen, de még aszfalton is otthonosan mozognak. Szeretik a kanyarokat, pedig a mintázatuk alapján kényesebbnek képzeltem őket. Nem gondoltam volna, hogy ilyen jól teljesítenek sziklás, poros, gyors kanyarokban.

cube-acid_2

A kerekek a felirat tanulsága szerint szintén készen állnak a versenyzésre. Külön mérve őket, mindenesetre a könnyebbek köré tartoznak, persze ebben segít a jó tömegű köpeny is. Csak hab a tortán a keskeny profilú XT Shadow váltó, gyorsan, precízen végzi a dolgát, és kialakításának köszönhetően tud vigyázni magára a kövek között.

Kiegészítők tekintetében sincs ok a szégyenkezésre, értékes darabok kerültek a gépre, találunk saját márkás nyerget, nyeregcsövet éppúgy, mint FSA irányítópultot. Mindenképpen nagy élmény menni a géppel, legyen szó akár meredek emelkedőről vagy technikás lejtőről.

A Cube mindent összevetve egy kicsivel a mezőny előtt jár. Komolyabb felhasználók nyomhatják vele nyugodtan akár versenyeken is.

Megjelent a Bikemag 2009. májusi lapszámában.

[poll id=”136″]

FORGALMAZÓ Velobike Kft.
SZÁRMAZÁSI HELY Németország / Tajvan
VÁZGARANCIA 5 év
ALKATRÉSZ-GARANCIA 1 év
AJÁNLOTT FOGYASZTÓI ÁR 229.900 Ft

TESZTELT BRINGA MÉRETE 18″
ELÉRHETŐ VÁZMÉRETEK 18″, 20″, 22”
VÁZANYAG Alu Lite 7005 RFR-Geometry
VILLA Rock Shox Dart 3 PopLoc; 80 mm út
KORMÁNYCSAPÁGY FSA No.10 félintegrált 1 1/8″

HAJTÓMŰ Shimano M442 Octalink / 22-32-44 fog
KÖZÉPCSAPÁGY Shimano BB-ES25 Octalink
lÁNCKERÉKSOR Shimano HG50 / 11-32 fog 9 seb.
LÁNC Shimano HG53
VÁLTÓKAROK Shimano Deore
ELSŐ ÁTDOBÓ Shimano Deore
HÁTSÓ VÁLTÓ Shimano XT Shadow

FÉK Hayes Stroker Ryde hidr.tárcsafék; 180 / 160 mm
FÉKKAROK Hayes Stroker Ryde

ELSŐ AGY Shimano Disc M525
HÁTSÓ AGY Shimano Disc M525
FELNIK RFR ZX24 / 32 furat
KÜLLŐK rozsdamentes fekete; 2 mm
KÜLSŐK Schwalbe Smart Sam; 26×2,1
KEREKEK TÖMEGE gyz-ral, tárcsákkal (e / h) 1985 g / 2520 g

KORMÁNY FSA XC300 Lowriser; 630 mm
KORMÁNYSZÁR FSA OS190; 31,8 mm befogó
MARKOLAT Cube
NYEREGCSŐ Scape Light; 31,6 / 370 mm
NYEREG Scape Active 5
PEDÁL Fasten Alu taposó

ÖSSZTÖMEG: 12,80 kg (pedál nélkül)

GEOMETRIA
Fejcsőszög 71 fok
Nyeregvázcső-szög 73,5 fok
Felsőcsőhossz 549 mm
Vízszintes felsőcsőhossz 572 mm
Nyeregvázcső-hossz 460 mm
Láncvillahossz 420 mm
Középcsapágy-magasság 305 mm
Tengelytáv 1053 mm
Kormányszárhossz 100 mm

Hozzászólások

Címkék:

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.