WordPress adatbázis hiba: [Disk full (/tmp/#sql_97ae_0.MAI); waiting for someone to free some space... (errno: 28 "No space left on device")]
SHOW FULL COLUMNS FROM `wp_bikemag_hu_options`

WordPress adatbázis hiba: [Disk full (/tmp/#sql_97ae_0.MAI); waiting for someone to free some space... (errno: 28 "No space left on device")]
SELECT t.*, tt.*, tr.object_id FROM wp_bikemag_hu_terms AS t INNER JOIN wp_bikemag_hu_term_taxonomy AS tt ON t.term_id = tt.term_id INNER JOIN wp_bikemag_hu_term_relationships AS tr ON tr.term_taxonomy_id = tt.term_taxonomy_id WHERE tt.taxonomy IN ('category', 'post_tag', 'post_format', 'offerexpiration') AND tr.object_id IN (96104) ORDER BY t.name ASC

KTM Ultra Force 29: Túra MTB osztrák stílusban | Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek

KTM Ultra Force 29: Túra MTB osztrák stílusban

Az osztrák prémium márka, a KTM alumínium vázas kerékpárja is megérkezett hozzánk a Bikemag MTB Megatesztre Eplénybe. Az Ultra Force-nál minden apró részletre odafigyelt az osztrák gyártó, SLX-XT szettel, alu becsúszós Rock Shox teleszkóppal és stílusos festésével hívja fel magára a figyelmet a túrázni vágyók és a hobbi maratonozók körében.

ktm_ultra_force

A KTM számos MTB modellt kínál különböző felszereltséggel, az Ultra sorozat felülről a harmadik helyet foglalja el, a nem karbon vázas modellek csúcsán helyezkedik el. A Force szintén a harmadik legjobb modell az Ultrákon belül a Team és a Race után. Az Ultrák alapvetően nem csúcs versenygépek, de mégis kedvező tömeg mellett és elérhető áron kínálnak KTM minőséget a mountainbike-ozni vágyóknak. A geometria táblázatot megnézve láthatjuk, hogy a karbon modellekhez képest kicsit rövidebbek, kényelmesebb üléspozíciót tesznek lehetővé gondolva arra, hogy nem mindenki versenyezni vesz magának terepre kerékpárt.

ktm_ultra_force

A váz ultrakönnyű triplán húzott alumínium csövekből épül fel, (lehetséges hogy innen az Ultra név?), a fejcső kialakítását tekintve tapered, tehát alul vastagabb nyakú villákat is fogadni képes, mely nagyobb merevséget, pontosabb irányítást tesz lehetővé. Papucsa hagyományos, normál tengelyű kerekeket fogad, nincs szükség semmilyen plusz szerszámra a kerekek kivételéhez. Üdítő színfolt számomra, hogy a jelenlegi trendekkel szemben a bovdenek kívül futnak, így sokkal könnyebben kenhetőek, szerelhetőek és jó eséllyel kisebb ellenállással futnak a váltókaroktól a váltókig. A vázon még csomagtartószemek is találhatók, melyek alkalmassá teszik az Ultra Force-t, hogy akár málhás kerékpárt varázsolhassunk belőle több napos túrák kedvéért vagy a számunkra furcsa szokásokkal teli osztrák piacon városi bringaként használhassák a sógorok. A Force modell gyönyörű fehér festést kapott, melyet narancssárga-fekete feliratok díszítenek, így téve KTM megjelenésűvé a kerékpárt. Személy szerint én nem rajongok az osztrák gyártó tipikus narancssárga-fekete dizájnú termékeiért, valószínűleg ezzel elég sokan vannak még rajtam kívül így. Ezért kínál már a KTM számos más színű kerékpárt, köztük az Ultra Force-t is.

ktm_ultra_force

Az Ultra Force elejében egy Rock Shox Recon Gold RL dolgozik, mely ár-érték arányban az egyik legjobb villa a piacon, alumínium becsúszójának köszönhetően elfogadható tömeg mellett kínál kiváló mozgást. Az RL rövidítés az állítható visszaútcsillapítást és a lockout-ot jelöli, az utóbbi ráadásul a kormányról valósítható meg. Akárcsak a kerékpár hátulja, a teleszkóp is gyorszáras kereket fogad, szintén egy mozdulattal ki tudjuk venni, ha éppen arra van szükségünk pl defekt vagy szállítás esetén.

ktm_ultra_force

Bár a KTM honlapján a kerékpár megnevezésében szerepel a 22S XT megnevezés, valójában a hátsó váltót kivéve az egész hajtáslánc és váltórendszer az SLX szett elemeiből épül fel, amivel nincs semmi probléma, a 11 sebességes SLX szett jelenleg a legjobb ár-érték arányú váltórendszer a MTB piacon, kitűnő teljesítményt nyújt elfogadható tömeg és ár mellett, ráadásul a hajtómű megörökölte a felette található típusok kinézetét. Az osztrák gyártó az oly népszerű 36-26-os első lánckerék kombinációt a 11-42 sorral kombinálta, mely szinte mindenkinek elég a meredek emelkedőn is és a lejtőkön sem hagy cserben. Egy side swing-es első váltó tereli elöl a láncot, ami egyre kevésbé hat furcsán, mely nagy eséllyel egy-két éven belül teljesen kiszorítja a hagyományos változatokat középkategóriától fölfelé. Az XT hátsó váltót valószínűleg azért választotta a KTM az SLX helyett, mert jó pár grammot lehet vele spórolni a minőségibb alapanyagoknak köszönhetően és árban nem kerül sokkal többe.

ktm_ultra_force

A Shimano Deore szériás M506-os fékei felelnek azért, hogy minden körülmény között meg tudjunk állni az Ultra Force nyergében, elöl-hátul 180-as tárcsákkal találkozhatunk, ami kicsit szokatlan, más gyártók többnyire csak 160-as tárcsát használnak hátul, de a plusz fékerő soha sem jön rosszul. A japán gyártó már maga garancia arra, hogy a fékerővel nem lesz gondunk lejtőzés közben.

ktm_ultra_force

Deore agyakra és KTM-Line CC felnikre épített kerekeken gurulhatunk. Erős, megbízható, tartós kerekek benyomását keltik, ami valószínűleg így is van, egyik komponens sem arról híres, hogy gyorsan megadja magát. A felniken Schwalbe Rapid Rob külsőkkel találkozhatunk, melyek sokféle terepviszony között nyújtanak megfelelő tapadást.

ktm_ultra_force

A kiegészítők (kormány, kormányszár, nyeregcső, nyereg, markolat) mind a KTM saját márkás termékeiből kerültek ki és mindegyiknek Team a típusa, ami már eleve garancia a jó minőségre, de ha figyelmesen megnézzük őket, akkor is láthatjuk, hogy nem egyszerű darabokról van szó. Arra is ügyelt az osztrák gyártó, hogy dizájnban is tökéletesen passzoljanak az Ultra Force megjelenéséhez, személyes kedvencem a markolat narancssárga vége.

ktm_ultra_force

A 19″-os méretet minden probléma nélkül be tudtam állítani a 179 cm-es magasságomhoz, ami először aggasztott az a hosszú fejcső, de szerencsére alacsony beépítésű kormánycsapágy jár hozzá, ezért pont ugyanoda került a kormány, mint a saját bringámon. Indulás előtt a lockout kart tanulmányoztam még egy kicsit, ugyanis ilyen Rock Shox karral még nem találkoztam, de nem tudok rá semmi rosszat mondani, könnyen elérhető, hibátlanul működik, csak elsőre kicsit szokatlan volt. Mint minden tesztbringával, az Ultra Force-szal is elsőként a parkolóban mentem egy kört, aztán ha minden rendben volt vele akkor a hegytetőt vettem célul. Ami feltűnt, hogy a fékek egy-két fékezés után már nagyon jól fogtak, minimális idő után használhatóra bekoptak. Az emelkedőn felfelé jó alkalmam nyílt megnézni, hogy mennyire hatékonyan lehet mászni ezzel a kerékpárral, hiába csak alumíniumból van a váz és gyorszárasak a kerekek, teljesen jól viselkedett a szintek legyőzése közben, nem sok hajtásra szánt energiát nyelt el az Ultra Force. Természetesen nem olyan volt, mint egy csúcs karbon vázas versenygép, de a kategóriájának megfelelően viselkedett, sőt a rázós, akadályokkal teli részeken kifejezetten komfortos volt a bringa hátulja. A Rock Shox villa lezárva csak minimálisan mozog, tökéletes társ a kiállva a tekeréshez, ez nekem egy fontos tulajdonság, mert számomra nincs annál bosszantóbb, mint amikor fel-le mozog a teleszkóp amikor én nem szeretném azt. A váltás és a hajtás hibátlanul működött, szerintem még senkitől nem hallottam rossz szót az új SLX szettre. Már az első mászás alatt teljesen összebarátkoztam az Ultra Force-szal, az emelkedőn nyújtott teljesítménye alapján nem feltétlenül csak túrázásra ajánlanám, hobbi maraton bringának is hibátlan választás lehet.

ktm_ultra_force

Eplényben kb. három lehetőség közül választhat az ember, ha egy kerékpárt lefelé szeretne tesztelni, vagy használja a DH pályát (inkább azt kihagynám), lemegy az XCO pályán vagy azokon a széles utakon visszagurul, ahol felmászott a hegy tetejére, ezek közül nekem a második lehetőség volt a szimpatikus az Ultra Force-szal. Az XCO pálya egy meredek szakasszal kezdődik, aminek a végén egy nagyot kell fékezni, itt kifejezetten jól jött, hogy a fékek már lent a parkolóban bekoptak. Az egész lejtő alatt az járt a fejemben, hogy nem úgy viselkedik ez a bringa, mint ahogy a geometria táblázat alapján előzetesen vártam. Arra számítottam, hogy kicsit ideges lesz az irányítás, nem lesz annyira stabil, viszont könnyen fog fordulni a szűk helyeken és pont nem így történt, a kormányzás végig megfelelő volt, hibátlanul lehetett irányítani még a nagyon meredek részeken is, szépen feküdt a lejtőn és a szűk helyeken volt vele egy kis gondom. Ennyit erről, hogy geometria táblázatból megmondom egy kerékpárról, hogy milyen… Szóval meglepetés ért, hogy milyen jó kis bringa lefelé az Ultra Force. Mielőtt valaki félreértené, természetesen egy trail bringával nem összehasonlítható, de az XC kerékpárok közt nincs szégyenkezni valója.

ktm_ultra_force

Összességében az Ultra Force egy kitűnő MTB, mely tökéletesen alkalmas túrázni, de hobbi szintű versenyzésre is hibátlan választás. Nincs rajta olyan részlet, amibe komolyan bele tudnék kötni, persze a gumikat lehetne könnyebbre cserélni (mint minden kerékpáron ebben a kategóriában) és a nyerget, stucnit is cserélhetjük saját ízlésünknek megfelelően, de ezek mind teljesen egyéni dolgok. Ráadásul a márkának és megjelenésének köszönhetően kapunk hozzá egy jó adag KTM életérzést, melyből lehet, hogy kerékpározás közben nem sokat érzünk, de ha ránézünk a bringára akkor megdobban a szívünk.

Bővebb információ a gyártó honlapján: http://www.ktm-bikes.at/bikes/bikedetail.html?action=bike_details&bike_id=53&cHash=c8609a37d82b1aba7efb65740ca92d4a
Ajánlott fogyasztói ár: 469 000 Ft

Váz: Ultra 29″ triplán húzott alumínium ötvözet
Villa: RockShox Recon gold RL, tapered, 100mm
Kormánycsapágy: KTM Team B303AM drop/in-tapered
Kormányszár: KTM Team
Kormány: KTM Team HB-FB21L, flat 9°, 680 mm
Markolat: KTM Team VLG-1691A
Hátsó váltó: Shimano XT RD-M8000
Első váltó: Shimano SLX M7020-11-H Side swing
Váltókarok: Shimano SLX SL-M7000
Fékek: Shimano BR-M505, hidraulikus tárcsafék (180/180)
Hajtómű: Shimano SLX M7000, 36-26
Fogaskoszorú: Shimano SLX CS-M7000, 11-42
Lánc: KMC X11
Felnik: KTM-Line CC 29″
Első agy: Shimano Deore HB-M615, Centerlock
Hátsó agy: Shimano Deore FH-M618, Centerlock
Külsők: Schwalbe Rapid Rob, 2.25
Nyereg: KTM VL-3381
Nyeregcső: KTM Team SP-619K 27.2/350

Tömeg: 12,86 kg

Hozzászólások

https://bikemag.hu/hirek/spyral-speed-13-light-minipumpa/">
KTM Ultra Force 29: Túra MTB osztrák stílusban
Következő

Spyral Speed 13 Light minipumpa

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.