fbpx

Colnago Impact kerékpárteszt: 300 000 Ft alatt sem sikerült átlagos bringát építeni

Szépségével és könnyedségével is kilógott a sorból tavaszi teszthétvégénk bringái közül a Colnago Impact, amiért csak azért nem vívtak közelharcot a srácok, mert a legkisebb méretben kaptuk meg tesztelésre…

Colnago_impact_kerekpar_teszt_003

A Colnago Impact tulajdonképpen a patinás olasz műhely „crosstrekkingje”, de szerencsére Cambiagóban nem sikerült előállítani valami olyasmit, amit a világ másik 500 gyártójának könnyen megy: egy átlagos egyenes kormányos bringát mindennapi használatra. Nem átlagos. Nagyjából mindenki a babakék Colnagót kezdte el méricskélni először a társaságban, pedig ez nem egy csillagászati összegekért kapható C60, hanem egy 325 000 Ft helyett most akcióban 290 000 Ft-ért elvihető aluvázas járgány.

Colnago_impact_kerekpar_teszt_007

Az Impact könnyű aluváza azért megér egy misét. A duplán húzott csövek 6000-es sorozatú alumíniumból készülnek, és a cég hagyományait követve a treff emblémára hajazó keresztmetszettel húzzák őket, így minden irányban kiváló szerkezeti merevséggel büszkélkednek. A váz és a villa tárcsafékes kialakítású, emellett felszerelhető sárvédő, sőt, csomagtartó is, bár őszintén szólva kíváncsi lennék, hányan fogják felszerelni az utóbbi kiegészítőt. Bár láttam már képen Ferrari tetején is éppen Colnago kerékpárt…

Colnago_impact_kerekpar_teszt_004

A villa alumíniumból készül, ami a specifikációra pillantva elbizonytalaníthatja a leendő vásárlót, de szerencsére nem az olcsó, rideg modellek közül való, összhangban van a vázzal, s hozzájárul a kedvező árhoz. Ami érdekes, a férőhely, ugyanis a gyári 28 mm-es guminál sokkal ballonosabb – akár 44 mm-es – gumit is fogad az Impact, ezzel pedig megnyílik a terep és az erdő is eme különleges Colnago előtt.

A geometria szerencsére nem a sok gyártónál megszokott országúti – értem ezalatt, hogy sokszor csak egyenes kormányt szerelnek egy országúti vázra – itt figyelembe vették a bringás kormánypozícióját, ugyanakkor azt is, hogy a leendő Impact tulajdonosok kicsit sportosan, de azért kényelmes testtartásban akarnak majd bringázni egy versenybringához képest. A méretválasztékért viszont nem illeti dicséret az olaszokat. Az rendben van, hogy ebben a kategóriában előfordul, hogy csak 3 méretből választhatunk, de Colnago kerékpár szerintem még nem készült ilyen kevés verzióban…

Az alkatrészek gerincét a Shimano Claris országúti szett adja, egyenes kormányhoz passzoló fékváltókarral, amire panasz nem lehet. Tette a dolgát, az áttételtartomány még egy alkalomszerűen túrázó bringás lánynak is elegendőnek bizonyult. Elöl 46-34, hátul 11-28 nyolc fokozattal. Ami érdekes, hogy a tárcsafékes kialakítás ellenére is viszonylag könnyű a gép, 10,5 kg, ez azt jelenti, hogy a Formula agyas, Alexrim felnis kerekek sem lehetnek borzasztó nehéz darabok.

A tárcsafékeken kénytelen volt spórolni a gyártó, hiszen hidraulikus országúti fékváltókar egyenes kormányra ezen az árszinten nem létezik. Lehetett volna variálni hidraulikus fékkel, plusz valami régi 8-as MTB váltókarral, de ezt gyártóként merész lett volna megtenni, persze a leendő tulajdonosnak szíve-joga így tuningolni később a bringát. A Shimano R317-es mechanikus tárcsafékek működésére nem volt panasz és kétségtelenül menőbb így a kerékpár, plusz egy átlagos V-féknél jobb is a teljesítménye.

Menet közben a legtöbb tapasztalatot Szabolcs Zsebi szerezte a Colnago Impact-tal, aki a tábor után meg is vásárolt a bringát, álljon itt végszóként az ő véleménye:

Nagyon jó volt vele túrázni, valódi felüdülés, azt hittem, hogy a többiekhez képest nem is tudok biciklizni, és ezzel olyan volt, mintha én lennék a bringázás királya… Tökéletes volt, nagyon meglepődtem, milyen jól haladt az emelkedőn is a kilátóhoz. 164 centi vagyok, a legkisebb méret pont passzolt hozzám.

Colnago_impact_kerekpar_teszt_002

Ami eleinte fura volt, hogy vékonyabb volt sokkal a gumi, mint amihez hozzá vagyok szokva, de néztük, hogy belefér a szélesebb is. Negatívumként azt tudnám mondani, hogy felfelé váltásnál kicsit hosszabban kellett megnyomni a kart, de egyébként minden nagyon jól működött. A markolat volt még kényelmetlen, a túra végére már fájt is a kezem, persze lehet csak azért, mert nem vagyok hozzászokva hosszabb távokhoz.

Colnago_impact_kerekpar_teszt_001

A forgalmazó Bikeexpress kerékpárüzlet elérhetősége e-mail-en: info@bikeexpress.hu; cím: Budapest, III. kerület, Bécsi út 121.; telefon: 70 314 5003

Honlap: http://bikeexpress.hu/hu/

Facebook: https://www.facebook.com/Bikeexpress-ker%C3%A9kp%C3%A1r-szak%C3%BCzlet-109518735795641/

A Colnago Impact kerékpár a forgalmazó honlapján: http://bikeexpress.hu/hu/colnago/896-colnago-impact.html

A Colnago Impact akciós ára a teszt megjelenésétől: 325 000 Ft helyett 290 000 Ft!

A RideHard.hu és a Bikemag.hu által szervezett cross/trekking teszthétvégén a hosszú ujjú bringás mezeket a magyar sportruházat gyártó, az 575 by ILB Factory biztosította a résztvevőknek.

Műszaki adatok:
Váz: Impact Disc 6000-series aluminium
Villa: Impact aluminum disc fork
Fejcsapágy: FSA No.63/51E
Fékek: Shimano R317 w/ SM-RT56 160mm rotor
Fékváltókarok: Shimano 2400 L2 / R8
Hajtómű: Shimano FC2450 46×34
első váltó: Shimano 2400
Fogaskoszorú: Shimano HG50-8 11-28T
Hátsó váltó: Shimano 2400
Lánc: Shimano HG71
Kerékszett: Alex Race 24 Rim, Formula DC-20/22 6 bolt disc hub
Gumik: Kenda K193 700x28c
Kormány: Deda Duro
Stucni: Deda EL
Nyeregszár: Colnago alloy
Nyereg: Velo VL-1205
Méretek: 43cm | 47cm | 51cm |
Tömeg: 10,5 kg

Geometria:

Colnago-Impact-Disc-Geometry-2017

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo