fbpx

Race Around Austria: A felkészülés

Korábban beszámoltunk róla, hogy a Bikemag elsőként indít magyar csapatot a Race Around Austria ultra távú országúti kerékpárversenyen. 

A legfrissebb információk szerint a verseny megrendezése előtt nincs akadály, a versenyszervező a járványhelyzet kialakulása óta töretlenül bízik a verseny biztonságos megrendezésében, amelyre a hatóságoktól engedélyt is kapott. Az verseny iránti érdeklődés a meghiúsult sportrendezvények miatt még fokozottabb, és idén először profi kontinentális csapat, a Vorarlberg Santic is részt vesz a megmérettetésen.

 

A fizikai felkészülés komoly terhet rótt ránk, heti legalább öt kerékpáros és egy erősítő edzést tűztünk ki célul, ami amatőr sportolóként a munkahelyi feladataink és a családi programok mellett gondos időbeosztást kívánt. Edzettünk hajnalban, munka után és akár éjszaka is. Folyamatosan növeltük a terhelést így a legutóbbi hónapokban már havi 1200-1400 km és közel 15.000 m szintemelkedés teljesítése sem okozott gondot, olyannyira, hogy egyik csapattagunk, Kuzler Béla ezt a távot, egészen pontosan 1460 km-t, és 13.000 m szintet nem egy hónap, hanem mindössze 106 óra alatt teljesítette a 4 CC – Four Corners of Croatia teljesítménytúrán június végén.

A felkészülés fontos része a megfelelő versenytaktika kidolgozása. Ennek érdekében megkérdeztük a tavalyi dobogós helyezésű csapatokat, akik készségesen elárulták módszereiket.  A négy fős csapatok párokra oszlottak, és egy-egy páros 4-6 órás etapot teljesített egymást is váltva. A váltások üteme ezen belül a különböző csapatoknál változó volt, igazán érdekes, hogy az első helyezett csapat 15 perces váltásokkal dolgozott, ami első hallásra elég rövidkének tűnik. Ehhez azonban két folyamatos kísérőautó szükséges, és csapatunk tagjai inkább a hosszú távot részesítik előnyben, így a terveink szerint nagyjából egy órás váltásokkal fogunk dolgozni, és egy páros mintegy 6 órát fog felváltva tekerni, ami után 6 óra áll rendelkezésre a regenerációra.

A megfelelő pihenés kulcsfontosságú, a csapat tagjai és a segítőink számára is. Találgattuk, hogy vajon egy megfelelően átalakított mikrobusz vagy egy lakóautó alkalmasabb-e erre, a folyamatos kísérést biztosító személyautó mellett. Ezt is megkérdeztük elődeinktől, akik – annak magasabb komfortja miatt – egyértelműen a lakóautó használata mellett tették le a voksot.

 

Támogatóink

A Hollakó Kft., hazánk egyik legelismertebb lakóautó és lakókocsi bérbeadással, adásvétellel valamint szervizeléssel foglalkozó cége nagylelkűen felajánlott számunkra egy modern lakóautót, amely minden igényünket teljesíti. Így a pihentető alvás mellett a főzés, és a higiénia is megoldható.  A négy darabos kerékpárszállító is természetes tartozék.

https://hollako.hu/hu/

A siker másik kulcsa a megfelelő táplálkozás, és ebben is sikerült kiváló partnert találnunk a Kalifa termékeit gyártó és forgalmazó Gilan Trading Kft. személyében. A Kalifa jól ismert termékei, a különböző aszalt és szárított gyümölcsök, olajos magvak, illetve mixek, minőségi tápanyagforrást jelentenek a sportolók számára is.

https://kalifa.hu/

 

Csapatunk egyedi Hungary mezét a szintén hazai, kimagasló sportruházatgyártó  575 Team Kft. tervezi és készíti, akik jelentős kedvezménnyel járultak hozzá az öltözékünkhöz.

https://www.shop.575.hu/

 

Ezúton is köszönjük minden partnerünk támogatását!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo