fbpx

BBB Scope 1500 kerékpár lámpa teszt: egy világítótorony is megirigyelné!

Négy BBB lámpa járt nálunk teszten, amiből kettővel konkrétan Batmant is tudnád hívni olyan fényük van. A harmadik pedig multifunkcionalitásával emelkedik ki a tömegből, egy pedig hátsó villogó. Név szerint a BBB Scope 1500, a BBB Strike 760, a BBB Scout Combo, és egy hátsó a BBB Sentry. Most a legdurvábbal kezdjük!

bbb_bls_69_scope_1500_kerekpar_lampa1

A bringás lámpák által támasztott követelmények elég nagyok és sokrétűek, erről hosszan értekeztünk már tavaly. Amikor olyan lámpát akarsz vásárolni, amivel akár 24 órás versenyen is indulnál, vagy éppen sztenderd hétköznapi program a „night ride” meló után a haverokkal, akkor a városban még megfelelő fényforrások hamar kevésnek bizonyulnak. Kezdjük hát a legdurvábbal, ami autók fényszóróját is lepipálja!

bbb_scope1500_kerekpar_lampa

Csak a bal oldali van felkapcsolva!

A BBB BLS-69 Scope 1500 nevében a szám nem mást jelent mint a fényerejét lumenben kifejezve. A számokkal viszont nem árt vigyázni, mert egyrészt sosem fogsz egzakt átváltást találni a lumen-lux-candella között, másrészt a Távol-Keleti gyártók nem félnek bármekkora számot sem ráírni a lámpáikra, melyek minősége meg sem közelíti a Scope-ét, és persze éppen ezért jóval olcsóbbak is. Szóval nem is igazán a ráírt adattal kell foglalkozni, hanem azzal, amit látsz vele. És ez nagyjából a minden. Ugyanazon az ösvényen alig pár másodperc különbség volt a nappali és éjszakai részidőm között, ami nagyjából bármitől lehet. Aszfalton pedig szintén zéró a különbség. Nem véletlenül. A Scope 1500 két sáv szélességben és nagyjából 100 méteres hosszon nappalt varázsol. Egyáltalán nincsen meg benne az “olcsó kínai” lámpákra jellemző nagy fényes kör középen, ami nagyságrendekkel rontja a hatásfokot, ugyanis a pupilla ahhoz a fényhez szűkül össze, és hiába szórna még a széleken, azt már nem érzékeled!

A fény eloszlása egyenletes, vagyis egyenletesen durva 🙂 Egy régebbi halogén lámpás autóét kenterbe veri! Ha közúton használod állítsd be jól a dőlésszögét, mert ha ezt szembe kapja egy autós vagy bringás, azt nem köszöni meg! Szerencsére négy fokozatban állítható a fényereje, ami jó hatással van az üzemidőre is. Maxon hajtva nagyjából 2 órát bír ki, de ezt akár meg is ötszörözheted a csökkentett üzemmódokban. Mivel az esti bringázások a téli időszakban nem arról szólnak, hogy órákat mentek, ezért teljes fényerőn is simán bírni fogja. 24 órás versenyen pedig a futamaid között fel tudod tölteni, vagy pedig egyszerűen pótakkuval indulsz. Szerencsére a bekapcsológomb színe időben emlékeztet arra, hogy le fog merülni, így takarékosabb módba kapcsolva haza tudsz érni.

Mindent kapsz hozzá amit csak kívánni lehet!

Mindent kapsz hozzá amit csak kívánni lehet!

Maga a Li-Ion akkumulátor 3.2 Ah-s és 7.2V-on üzemel, és a Panasonic gyártja, ami garantálja a legjobb minőséget. Itt megint visszautalnék a „gagyi” lámpák akkuira, ami egy sarkalatos pontjuk. Mert kicsit, könnyűt, tartósat, és sokszor tölthetőt még mindig nem lehet olcsón gyártani… Tépőzárral tudod bárhová felrakni és szerencsére az akku végén nagyobb gumírozott íves végeket helyeztek el, így stabilan fog állni és a váz fényezést/festést sem bántja. De a sisak hátulján is fixen állt.

Innen "gyün" a "nap"

Innen “gyün” a “nap”

A CNC-zett alumínium fejben két XML Cree LED foglal helyet. Igen, ezt a megnevezést sok helyen meg fogod találni, csakhogy lényeges pont még a foncsor kialakítása, hiszen a terítésről ez gondoskodik, illetve maga a „power management”, ami vezérli a LED-eket. A lámpafej egy mozdulattal levehető a konzolról, de elemlámpaként üzemszerűen nem ajánlom a használatát (max a legkisebb fényerőn) mert a hűtőbordák nem véletlenül kerültek rá! Teljes terhelésnél rendesen melegszik, kívánja a menetszelet, ami a bringán éri.

A konzolt ugyan imbusszal kell felszerelni, de ezt úgyis elég egyszer megtenni, a lámpafej levehető.

A konzolt ugyan imbusszal kell felszerelni, de ezt úgyis elég egyszer megtenni, a lámpafej levehető.

Ha már a konzolnál járunk. Egyszerűen felcsavarozható, a lámpa egységet tartó darabnak pedig a dőlésszöge is állítható. Ahogy már említettem, erre közúton nagyon figyeljünk! Mivel a kormány konzol oldalra kinyúlik, ezért fel tudod úgy is szerelni, hogy pontosan a kormány közepénél lesz a lámpa! Kapsz hozzá sisakra szerelhető konzolt is, ami tépőzárral rögzíthető és szerencsére a dőlésszöge is állítható. A konzol alján puha gumit találunk, így védi a sisak festését, illetve nehezebben mozdul el. Amúgy is rendesen meg lehet húzni a tépőzárat. Egyetlen hátránya a sisak konzolnak, hogy kicsit remeg rajta a lámpafej ami zavaró. De ez csak terepen, és fölfelé fordul elő, mivel lefelé nem ülsz a nyeregben így kevesebb rázkódás jut el a fejedig. Nekem terepen a kormány konzol jobban bejött. Egyrészt alacsonyabbról világít, így a talaj egyenetlenségei jobban kijönnek mint felülről világítva. Országúton viszont a sisakra raktam, mert valahogy jobban be kell néznem a kanyarba lefelé mint terepen, és ezt csak sisakon tudja maradéktalanul.

Kapsz egy hosszabbító vezetéket is hozzá, így nagyjából bárhol elhelyezheted az akkut és a lámpát, de célszerű vagy a bringán vagy rajtad rögzíteni mindkettőt. Mert azért néha elesik az ember, és nem baj, ha nincsen „köldökzsinór”. Összegezve egy nagyon durva lámpa a Scope 1500, nappalt csinál az előttünk elterülő útból, még a második fokozaton is erősebb mint a legtöbb nagy fényerejű lámpa, szépen terít és könnyű. Szóval gyorsan megszerethető. OK, nem olcsó, de a konkurensei sem azok ebben a kategóriában.

Forgalmazó: Pacific Cycles Kft.

Elérhetőség: https://www.pacificcycles.hu/index.php/termekek/bbb-0/kiegeszitok-0/vilagitas-0/bls-69-scope-1500-detail.html

Ajánlott fogyasztói ár: 94.000 Ft

Hol tudod megvenni? Itt: https://www.pacificcycles.hu/index.php/kereskedoink.html

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo