fbpx

Giro d’Italia 2012: az útvonal, szakaszok, szintrajzok, emelkedők bontása

A korábbi „gyilkos” itinerekhez képest idén kevésbé extrém szakaszokat magába foglaló 95. Giro d’Italia útvonala 3503 kilométer hosszan kígyózik, három napot Dániában tölt a mezőny, majd átrepül a karaván Olaszországba, s végül Milánóban ér véget egyenkénti időfutammal.

Május 5. és 27. között 6 hegyi befutóra kerül sor (ebből 3 magashegyi szakaszon), két egyenkénti (a prológ és a zárószakasz), valamint egy csapatidőfutamra. A humánusabb útvonal egyébként – talán a szervezők is belátták az elmúlt évek tapasztalatai alapján – a szurkolók számára is érdekesebb versenyt hozhat, hiszen lassan a versenyzőknek már nem volt más eszközük, mint a „takarékoskodás” és a passzív ellenállás, amikor életveszélyes utakon kellett küzdeniük egymással…

Természetesen így is megkapják majd a kerekesek a határterhelést, a Dolomitokban gyakorlatilag megszakítás nélkül kell három hegyi etapot teljesíteni (17.-, 19.- és 20. szakasz) minden bizonnyal itt fog eldőlni, kié lehet a rózsaszínű trikó, persze ha szerencsénk van, még a milánói időfutam is beleszólhat a dobogó végső sorrendjébe. Legendás emelkedők is szerepelnek az itinerben, mint a Mortirolo vagy a Stelvio.

a 21 szakasz egy képre sűrítve

Hegyi befutók:
7. szakasz (Rocca di Cambio)
10. szakasz(Assisi)
14. szakasz (Cervinia)
15. szakasz (Lecho-Pian dei Resinelli)
19. szakasz (Alpe di Pampeago-Val di Fiemme)
20. szakasz (Passo dello Stelvio)

A szakaszok (külön sorokban a kategorizált emelkedők, hányadik kilométernél szerepelnek, kategória, hossza, átlagos meredeksége, /maximális meredeksége/, szintkülönbség):

Május 5. – 1. szakasz: Herning – Herning, 8,7 km (egyenkénti időfutam) Várható befutó: 19:30

Május 6. – 2. szakasz: Herning – Herning, 206 km Várható befutó: 16:59-17:26
Km. 117,9 Osterbjerg (4ª): 1 km / 4,5% (8%). Szint: 45 m

Május 7. – 3. szakasz: Horsens – Horsens, 190 km Várható befutó: 15:48-16:13
Km. 103,8 Ejer Bavnehbj (4ª): 5,4 km / 1,6% (7%). Szint: 89 m

Május 8: Pihenőnap

Május 9. – 4. szakasz: Verona – Verona, 33,2 km (csapatidőfutam) Várható befutó: 17:15

Május 10. – 5. szakasz: Modena – Fano, 209 km Várható befutó: 17:02-17:28
Km. 174 Gabicce Monte (4ª): 2 km / 4,8% (9%). Szint: 94 m

Május 11. – 6. szakasz: Urbino – Porto Sant’Elpidio, 210 km Várható befutó: 16:55-17:30
Km. 95,4 Cingoli (3ª): 6,4 km / 6,5% (13%). Szint: 414 m
Km. 118 Passo della Cappella (2ª): 4,5 km / 7,7% (16%). Szint: 345 m
Km. 154,7 Montelupone (3ª): 4,6 km / 4,4% (15%). Szint: 202 m
Km. 176,5 Montegranaro (3ª): 1,2 km / 13,8% (18%). Szint: 166 m

Május 12. – 7. szakasz: Recanati – Rocca di Cambio, 205 km (hegyi befutó) Várható befutó: 17:00-17:36
Km. 101,7 Colle Galluccio (3ª): 5,6 km / 5,4% (10%). Szint: 304 m
Cél: Rocca di Cambio (2ª): 19,1 km / 3,9% (10%). Szint: 752 m

Május 13. – 8. szakasz: Sulmona – Lago Laceno, 229 km Várható befutó: 16:52-17:32
Km. 65,5 Valico di Macerone (4ª): 3,6 km / 7,2% (10%). Szint: 259 m
Km. 224,6 Colle Molella (2ª): 9,9 km / 5,9% (12%). Szint: 589 m

Május 14. – 9. szakasz: San Giorgio nel Sannio – Frosinone, 166 km Várható befutó:  17:06-17:29

Május 15. – 10. szakasz: Civitavecchia – Assisi, 186 km (hegyi befutó) Várható befutó: 17:00-17:28
Cél: Assisi (4ª): 3,9 km / 8,8% (15%). Szint: 243 m

Május 16. – 11. szakasz: Assisi – Montecatini Terme, 255 km Várható befutó:  16:59-17:37
Km. 154,5 Poggio alla Croce (3ª): 7,1 km / 5,3% (8%). Szint: 378 m
Km. 243,9 Vico (4ª): 3,3 km / 5,2% (8%). Szint: 172 m

Május 17. – 12. szakasz: Seravezza – Sestri Levante, 155 km  Várható befutó: 16:57-17:23
Km. 53,4 Foce (4ª): 3,6 km / 5,9% (9%). Szint: 211 m
Km. 91,7 Colle Guaitarola (3ª): 9,8 km / 6,2 % (10%). Szint: 612 m
Km. 122,7 Valido La Mola (2ª): 9,2 km / 5,2% (10%). Szint: 475 m
Km. 143,8 Villa Tassani (3ª): 5 km / 5,9% (11%). Szint: 293 m

Május 18. – 13. szakasz: Savona – Cervere, 121 km Várható befutó: 17:06-17:22
Km. 31,7 Montezzemolo (4ª): 6,5 km / 4,7% (8%). Szint: 303 m

Május 19. – 14. szakasz: Cherasco – Cervinia, 206 km. (hegyi befutó) Várható befutó: 17:00-17:38
Km. 159,9 Col de Joux (1ª): 22,4 km / 5,6% (12%). Szint: 1.253 m
Cél: Cervinia (1ª): 27 km / 5,5% (12%). Szint: 1.475 m

Május 20. – 15. szakasz: Busto Arsizio – Lecco/Pian dei Resinelli, 169 km. (hegyi befutó) Várható befutó: 17:04-17:37
Km. 85,3 Valcava (1ª): 11,6 km / 8,1% (17%). Szint: 934 m
Km. 124,4 Forcella de Bura (3ª): 10,9 km / 4,3% (12%). Szint: 464 m
Km. 144 Culmie di San Pietro (2ª): 9,8 km / 5,2% (12%). Szint: 523 m
Cél: Lecco-Piani dei Resinelli (2ª): 7,8 km / 7,8% (12%). Szint: 609 m

Május 21.: Pihenőnap

Május 22. – 16. szakasz: Limone sul Garda – Falzes/Pfalzen, 173 km Várható befutó: 17:01-17:26

Május 23. – 17. szakasz: Falzes/Pfalzen – Cortina d’Ampezzo, 186 km Várható befutó: 16:56 / 17:33
Km. 71,6 Passo Valparola (2ª): 14,1 km / 5,5% (13%). Szint: 777 m
Km. 127,8 Passo Duran (1ª): 12,2 km / 8,1% (14%). Szint: 991 m
Km. 148,7 Forcella Staulanza (2ª): 12,3 km / 6,9% (11%). Szint: 851 m
Km. 168,2 Passo Giau (1ª): 9,9 km / 9,3% (14%). Szint: 922 m

Május 24. – 18. szakasz: San Vito di Cadore – Vedelago, 149 km Várható befutó: 17:04-17:22

Május 25. – 19. szakasz: Treviso – Alpe di Pampeago, 198 km (hegyi befutó) Várható befutó: 16:41 / 17:23
Km. 78,5 Sella di Roa (3ª): 7 km / 6,5% (11%). Szint: 458 m
Km. 123,3 Passo Manghen (1ª): 20,5 km / 7,4% (15%). Szint: 1.521 m
Km. 160,1 Passo Pampeago Reiterjoch (1ª): 10,5 km / 9,7% (16%). Szint: 1.019 m
Km. 174,6 Passo Lavaze (2ª): 6,3 km / 8,6% (13%). Szint: 542 m
Cél: Alpe di Pampeago (1ª): 7,7 km / 9,8% (16%). Szint: 753 m

Május 26. – 20. szakasz: Caldes/Val di Sole – Passo dello Stelvio, 219 km (hegyi befutó) Várható befutó:  16:51 / 17:43
Km. 32,9 Passo del Tonale (2ª): 15,1 km / 6,1% (8%). Szint: 926 m
Km. 78,3 Aprica (3ª): 15,9 km / 3,1% (9%). Szint: 486 m
Km. 98,1 Teglio (3ª): 5,9 km / 8% (15%). Szint: 466 m
Km. 162,4 Mortirolo (1ª): 11,4 km / 10,5% (22%). Szint: 1.202 m
Cél: Passo dello Stelvio (CC): 22,4 km / 6,9% (12%). Szint: 1.548 m

Május 27. – 21. szakasz: Milan – Milan, 30 km  (egyenkénti időfutam) Várható befutó: 17:15

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo