fbpx

Újdonságok 2011-re: telók, rugóstagok és állítható nyeregcső

A 2011-es szezonra az X-Fusion nagyon rákapcsolt. Palettájuk nagyjából mindent lefed, FR-től XC-ig bezárólag, mind a villákat, mind pedig a tagokat tekintve. Lássunk egy-két érdekességet a termékválasztékból!

A villák esetében 3 példánnyal és 3 kategóriával állunk szemben, és minden egyszerű, mint a raklap:

Vengeance FR/AM/Enduro:
Két csillapítással, HLR illetve RC. Míg az utóbbi egy normál oda-vissza állítható csillapítású, addig a HLR jelenti a csúcsot, duplakamrás rendszer, így külön szabályozhatjuk az alacsony és a nagy sebességű összenyomódást. Elérhető minden nyakméretben, 20 mm-es átütős lábbal, 36-os becsúszókkal. A rugóút belülről állítható 30 mm-es hézagolókkal (160-130-100 mm). Tömege 2,2 kg!

X-Fusion Vengeance

X-Fusion Vengeance

Velvet XC/Trail:
Az igazi mindenes villa, egyféle csillapítás rendszerrel, lock outtal és csillapítás tekerentyűvel, 80-130 mm úttal és másfél kg körüli tömeggel. Mindenféle nyakkialakítással kapható.

Enix XC/Trail:
A kategória alját képviseli, szintén egyféle csillapítással, lock outtal, 32 mm-es becsúszókkal, de csak 1 1/8”-os nyakkal és gyorszáras lábbal érhető el. Amit még tudni lehet róla: 80-100-120 mm úttal és 1723 gramm tömeggel rendelkezik.

Rugóstagok:

Levegős tagból csak az O2 széria található a palettán, 3-féle csillapítással: RCX / RLX / RL. Ezek csak a pogózás-mentesítésben különböznek: míg a csúcsmodellnek négyállású a kompreszzió feje, addig a RLX-nek csak 3, az RL-nek pedig kettő (Lock on-off). Az RL verzió elérhető kormányról lockolható változatban is.

X-Fusion Vector RC

X-Fusion Vector RC

A Glyde névre hallgató darab az egyszerűbb rugóstag, melyen csak a rugó előfeszítését és a csillapítás mértékét állíthatjuk. Nitrogénnel töltött belső túlfolyós, ezért komoly DH-ra a melegedés miatt nem javasolnám

X-Fusion Vector HLR

X-Fusion Vector HLR

A cég csúcs tagja a Vector, mely kétféle változatban lesz kapható: RC illetve RLC. Az RC-n sajnos nem állítható a kamranyomás és a kamraméret, ellenben van kompresszió illetve az elengedhetetlen visszaút-csillapítás. Az RLC tag már jobban megdobogtatja a szívemet, hiszen minden tudást beleraktak, ami manapság elérhető. Kamranyomás, kamraméret, visszaút- illetve, magas- és alacsony sebességű kompresszió. Elérhető 267 mm-es hosszban is!

További okosság a Hilo állítható nyeregcső, mely esetében a finom állíthatóságot hidraulikus belsővel érik el, továbbá 100 mm út és 3-féle méret jellemzi. Elérhető távirányítóval is, de csak matt fekete színben készül. Tömege 620 g körül várható.

Szöveg: Sala; www.salaracingtechnology.com
Fotó: X-Fusion

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo