fbpx

Spyral Touring csomagtartó

Manapság már nem kell kétségbe esnünk, ha jó minőségű csomagtartóra van szükségünk. Lehet akár 26- vagy 28”-os kerekű bringánk, a ma kapható modern csomagtartók zöme alapból állítható mindkét kerékméretre.

Spyral Touring csomagtartó

Spyral Touring csomagtartó

Az sem probléma, ha nincs a vázunkon csomagtartó szem, mert léteznek nyeregcsőre szerelhető termékek is, de a vázról hiányzó konzol problémáját úgy is megoldhatjuk, ha első csomagtartót választunk, amit a villaszárra és a V-fék szemre rögzíthetünk. Van azonban még egy kritérium, ami igencsak fontos: a tömeg. A régi másfél kilós acél szerkezetektől személy szerint mindig is ódzkodtam, ezért örülök, hogy az alu alapanyag ebben a szegmensben is teret nyert.

Spyral Touring csomagtartó

Spyral Touring csomagtartó

Tesztalanyunk, a Spyral Touring egy hátsó-, vázra szerelhető típus. Alumíniumból készült, a tömege 1 kiló alatt van – egész pontosan 895 g. Ez az adat a teherbírásához képest jónak mondható. A terhelhetőségére 25 kg, de feleségemet magam mögé ültetve sem tapasztaltunk semmilyen rendellenességet.

Műszakilag kézenfekvő, hogy a Touringot csőprofilokból (10,3 mm átmérőjűek) alakították ki hajlítással, ami erősebb és könnyebb konstrukciót eredményez, a részegységeket pedig hegesztéssel állították össze. A felületkezelés minőségi fekete eloxálás.

Hely a prizmának, lámpának; tökéletesen pontos kivitelezés és szimmetria

Hely a prizmának, lámpának; tökéletesen pontos kivitelezés és szimmetria

Ennek a típusnak az oldalára lehet a táskákat felrögzíteni. Gyorsrögzítő rendszeres táskáknál figyeljünk a csomagtartó 10,3 mm-es csőátmérőjére! Rugós rögzítő keret nincs rajta, de mivel ez egy túracsomagtartó, a csomagok rögzítésénél a kihajtható rugóval történő rögzítés nem szempont. Tehát ha összecsavart pokróccal, vagy csak egy szál labdával megyünk strandra akkor kötél, vagy gumipók a standard megoldás.

Könnyű magasságállítás

Könnyű magasságállítás

Ügyes, hogy a külön szerkezeti elemként kialakított oldaltáska tartó keret jelentősen növeli a szilárdságot, merevséget, miközben kellően nagy felületen megtámasztja a táskát. Ez fontos, mert akiknek ez a csomagtartó készült – komolyabb túrázók – nem bajlódhatnak egy komolytalan szerkezettel, számukra csak a gondtalan túrázás a fontos.

Ezeknek a rudaknak kellene hosszabbnak-, avagy hajlítottnak lenniük, hogy magasabbra kerüljön a csomagtartó eleje - úgy lenne vízszintes

Ezeknek a rudaknak kellene hosszabbnak-, avagy hajlítottnak lenniük, hogy magasabbra kerüljön a csomagtartó eleje - úgy lenne vízszintes

Felszereléskor az első tapasztalat, hogy mivel szépen, pontosan gyártották le, elég egyszerű a művelet, annak ellenére, hogy 3-as-, 4-es imbusz, 10-es villáskulcs és csavarhúzó egyaránt szükséges hozzá. Ami problémás lehet, hogy kis méretű vázak esetén kicsit előre dől a csomagtartó, mert az elülső rögzítő rudak nem eléggé hosszúak, illetve nincsenek meghajlítva, hogy jobban kiemeljék a szerkezet elejét. Trekking / Cross váz mércéjével mérve 20”-os vázméretnél már nem lehet gond, mert a nagyobb vázak támvillája magasabban csatlakozik a nyeregvázcsőhöz, így a csomagtartó szem is magasabbra kerül. Ez a jelenség azonban nem súlyos-, inkább csak esztétikai gond, mert jól rögzített táskánál nem áll fent az előre csúszás veszélye.

Minden irányban állítható

Minden irányban állítható

Összességében, amik tetszettek benne:
– igényesen kivitelezett-, milliméter pontos kialakítás
– tökéletesen beállítható középre, nem ferde
– könnyű és egyben nagyon erős szerkezet
– merev: nagy tömeg alatt sem nyeklik, hála az alu csőprofilnak – ez határozottan előny az acéllal szemben
– pontos illesztések, minden jól rögzíthető, nem csörög-zörög útközben
– van felszerelési lehetőség prizmának, lámpának
– nem rozsdásodik; a csavarok sem, mert rozsdamentesek
– könnyen állítható magasság
– 26-, és 28”-os kerékpárra egyaránt felszerelhető

Amin változtatnék, tuningolnék:
– nincs rajta pumpatartó szem
– mellékelnék hozzá hosszabb-, és/vagy hajlított elülső rögzítő rudat, hogy a kisebb vázakhoz is jó legyen
– egységesíteném a csavarokat, hogy ne legyen háromféle, csak például 4-es imbusz

Nincsen útban semmi

Nincsen útban semmi

Termékadatok:
Forgalmazó: Megabike Kft., www.spyral.hu
Ajánlott fogyasztói ár: 6.900 Ft
Tömeg: 895 g

Szöveg és fotó: Lcs

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo