A Shimano újabb kiegészítő kapcsolót fejlesztett ki az elektronikus vezérlésű Dura-Ace Di2 szettjéhez. Az SW-7972 névre hallgató kapcsolópárt kifejezetten sprintereknek ajánlják, hogy alsó fogásból gyorsabban tudjanak fokozatot váltani…
A szett két kapcsolót tartalmaz, mely a kormányhajlítás alsó részén bárhová felszerelhető. A gombok a hátsó váltó mozgását vezérlik, oly módon, hogy a jobb hajlításra szerelendő a lefelé-, míg a bal oldali kormányhajlításon helyet kapó a felfelé váltást irányítja. A kapcsolók egyrészt lehetővé teszik, hogy váltásnál egyetlen ujjal se kelljen elengedni a kormányt, másrészt innentől kezdve a sprinter foghat egészen mélyen, hiszen nem szükséges, hogy elérje közben a fékváltókart.
A kiegészítő kapcsolók a jelenleg forgalomban lévő ST-7970 fékváltókarhoz csatlakoztathatók. Mivel a karon azonban csak egy extra bemenet van (eredetileg a Flight Decknek alakították ki), ezért ebből az következik, hogy vagy ezt a kiegészítő kapcsolót használja az ember, vagy a korábban piacra dobott, a felső fogásból is váltási lehetőséget kínáló példányt. Magyarán a kettő párhuzamos használata nem megoldható, de ez valójában nem is szükséges.
Ezzel a fejlesztéssel immár háromra nőtt a kiegészítő kapcsolók száma: időfutamra a kormányvégbe, hegymenethez a felső fogásba, sprintekhez az alsó hajlításba szerelhetünk egyet-egyet. Az új kiegészítő 2011. februárjától lesz elérhető a piacon.
Szöveg: HBalage
Forrás és fotó: Shimano sajtóközlemény
ha valakinek sprint közben kell váltania az már rég rossz….
Nagy tévedés.
2 észrevétel: (gren_tamas) javítsatok ki ha tévedek, de a Campát megvette a Shimano…
ill. ha már küldenek a szerkesztőségnek fotót… ótvarul van badázsolva :)))
Hááááát, nagyon meg lennék lepődve, ha ez igaz volna… (Shimano megvette a Campagnolo-t)
hülyeség, a Shimano nem vette meg a Campagnolo-t
Az ergonómiai lényegben – alulról hüvelykujjal (így képzelem legalábbis) váltás – a Campagnolót másolják.
„…váltásnál egyetlen újjal se kelljen elengedni a kormányt…“
Nem értem, hogyan (ujj); tenyérrel vagy orral kell hát váltani?
már eleve oda kell tenni az ujjadat :D
A képen bemutatott kapcsoló pozitúra csak egy opció, a kart bárhová teheted. Ha hüvelykujjal váltasz ezzel a bigyóval, akkor nem kell érdemben változtatni a hüvelykujj pozícióján, hiszen annak az anatómiája amúgy is olyan, hogy nem öleli körbe a kormányt. Nem kell ellenben mutatóujjal kinyúlni a karért – ebben az esetben ugyanis ezzel az ujjaddal elengednéd a kormányt. Akárhogy is van, ténylegesen még nem használtam, így én is csak találgatni tudok.
Elsőre nekem egy kicsit erőltetettnek tűnik az egész, sokkal valószínűbb, hogy sprint közben az ember véletlenül rányúl és félrevált, minthogy ténylegesen igénye lenne ilyesmire. A felső fogásba szerelhető kapcsolópár sokkal okosabb dolog szerintem.
Azért én nem szívesen lennék az elektromos Dura-Ace hátsó váltó helyében, miközben az ilyen Cavendish-félék nyélgázon váltanak… XD Frappáns kis kiegészítő!