fbpx

PRO Griffon SL nyeregteszt

Idén nyeregtesztekben nem volt hiány, de még mindig adósak vagyunk egy utolsó példánnyal, mégpedig a PRO kínálatából, ami nyergek tekintetében egy nem túl gyakran látható márka itthon, de ennek ellenére nagyon meggyőző volt. Legalábbis számomra, mert egy nyeregteszt eléggé szubjektív, hiszen mindenkinek más alakú a kerekebbik fele, meg eleve más tartással is ülünk egy-egy nyergen…

PRO Griffon SL nyeregteszt

PRO Griffon SL nyeregteszt

A PRO egyébként a Shimano kiegészítőket gyártó „házi” márkája, így a minőségre nem lehet panasz. Dizájnban – hasonlóan az anyacég termékeihez – inkább visszafogottak, mint feltűnőek. Ez még a világ leggyorsabb testvérhármasáról, az Atherton tesókról elnevezett termékcsaládjukra is jellemző. Persze, ha egy termék jó, akkor ez legyen a legkevesebb.

Tesztelőként az ember általában begyűjti a neten található információkat az adott termékről, hogy valamilyen előzetes benyomása is legyen. Ez a Griffon nyereg esetében nem volt túl egyszerű, mert mindössze egy-két online bolt kínálatában bukkantam csak rá, és ott is annyit írtak róla, hogy nyereg és fehér. A Shimano európai oldalán sincs fent, csak az észak-amerikai verzión. És persze ott sem írnak róla túl bőszavúan…

Ami megtudható: három változatban – SL, TA, és Gel – készül. Az első kettő közt csak az anatómiai hasítás a különbség (TA), míg a Gel nevében is benne van, hogy gél alapanyagú párnázatot kapott, azaz elvileg kényelmesebb ülést biztosít. Mindegyik Vanox alapanyagú üreges sínekkel készül, ami ma már teljesen átlagos ebben az ár- és tömeg kategóriában.

Tesztünk alanyának felülete természetes bőrborítású, kellemes tapintású. A párnázottsága egy nagysűrűségű anyagból készült, aminek az előnye, hogy nem tudjuk annyira szétülni, azaz valamennyire idomul a fenekünkhöz, de nem annyira, hogy az alapot biztosító karbon réteg keménysége zavaró legyen. Annyira a „zacsihűtő” hasítást sem hiányolom, mert eddig semelyik ilyen típusú nyeregnél nem éreztem azt, hogy emiatt kényelmesebb lenne, sőt általában a peremeknél jobban deformálódik az anyag, ami nyomhatja az érzékenyebb részeket. Ráadásul a lyukból hiányzó anyag nem nagyon befolyásolja a tömeget sem.

És ha már tömeg; ez már a harmadik nyereg nálam az évek során, ami büszkén hirdeti magán a 190 grammos tömegét (egyes katalógusokban 185 grammot adnak meg róla), ugyanakkor a mérlegünk 211 grammot jelez. 20 gramm persze nem sok – teljesen lényegtelen különbség, amit senki nem vesz észre menet közben -, de nézhetem úgy is, hogy ez azért 10 százalékos eltérés. Ezzel együtt, ez bizony egy könnyű nyereg.

PRO Griffon SL nyeregteszt

PRO Griffon SL nyeregteszt

Méreteit tekintve a teljesen átlagos 280 × 130-as tartományba esik. Amiben viszont nem átlagos, az a kényelme. Amit felállva és rajta ülve is tud. Sokan elfelejtik ugyanis, hogy egy nyeregnek akkor is kényelmesnek kell lennie, ha nem ülünk rajta, hanem egy lejtőn küldjük lefelé. Ilyenkor jó, ha mélyre vannak húzva az oldalai, de legalábbis le vannak kerekítve. A Griffonnál ezt a kritériumot remekül teljesítették, mert ilyen esetekben abszolút nem vág a combunkba. Az ülési kényelme is nagyon jó volt. A fotókon is jól látszik, hogy a közepe tulajdonképpen teljesen vízszintes. Ez egy elég egyszerű és evidens megoldás, mégis kevesen alkalmazzák. Emiatt a középső részén ülve sem vágta a lágy részeimet, és a combjaim teljesen szabadon mozoghattak, míg a hátsó körteszerű részére húzódva egy kényelmesebb, túrázósabb pozíciót is fel tudtam venni rajta. Ezzel a pár centis ide-oda csúszkálással meg meglepően sokáig kényelmes maradt az ülés.

Összességében a pénzünkért kapunk egy jó és kényelmes tartást biztosító könnyű nyerget, mindenféle „okosság”, meg idegen nevű vakítás nélkül. Mi ezt szeretjük…

Termékadatok:

Forgalmazó: Paul Lange Hungary Kft.; www.paul-lange.hu
Származási hely: Tajvan
A termék a gyártó honlapján ide kattintva érhető el.

Borítás: természetes bőr
Sín: Vanox (vanádium-titánium ötvözetű rozsdamentes acél) cső
Színválaszték: fehér és fekete
Tömeg: 211 g
Méret: 130 mm (szélesség) × 280 mm (hosszúság)
Ajánlott fogyasztói ár: 26.590 Ft

Szöveg és fotó: KGÁdám

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo