A Fulcrum új név a kerékszettek piacán, de azok akik rendszeresen követik a jelentős országúti versenyek TV-közvetítéseit, már tavaly felfigyelhettek a szponzorált versenyzők kerékpárjain látható fekete-piros épített kerekekre. Konstrukcióik életképességét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy többek között Tom Boonen nyeri magát betegre velük. Először a milánói vásáron találkoztam kerekeikkel amelyek logikus, jó megoldásaikkal kiemelkedtek az igencsak vegyes mezőnyből. Mindemellett feltűnő hasonlóságot mutattak egy másik Vicenzában székelő cég termékeivel, később az is kiderül, hogy miért.
Bár még jócskán a közepén járunk a 2006-os szezonnak a Fulcrum illetékesei már a 2007-es újdonságokkal bombázzák a nagyérdeműt. Annak érdekében, hogy megértsük a változásokat, érdemes végigböngészni, mit kínál a cég a 2006-os szezonra. A termékpalettán három közepes profilú általános edzés illetve versenyhasználatra szánt alufelnis kerékszettet, valamint egy közepes profilú (Racing Light 585 g / 785 g) illetve egy az aerodinamikára kihegyezett (Racing Speed 575 g / 750 g) karbonfelnis versenyszettet találunk. Utóbbi hátul akár karbon telikerékkel is kiegészíthető.
A nagy tömegek által is elérhető árú általános edzés és versenyhasználatra szánt kerékszettek Racing1, Racing3 és Racing5 néven futnak. Ezek közül a csúcsminőséget a Racing1 képviseli, csak ez kapható szingós és falcos kivitelben egyaránt, a kerekek súlya pedig igencsak versenyképesre sikerült. (16 küllővel az első 695g, 21 küllővel a hátsó 855 g) A közepes profilú felni küllőcsatlakozásai közül a felesleges anyagot kimunkálták, a levegőt pedig az agyba egyenes fejjel csatlakozó kardküllők hasítják. Ennek a modellnek az egyszerűsített változata a Racing3 amely ugyanazt az építést követi, mint a nagytesó, és nem sokkal nehezebb annál. (710/895) A termékpaletta alján a Racing5 szett tanyázik, amelynél a minőségi ipari csapágyas agyakhoz elől 24 hátul pedig 27 darab hajlított fejjel rendelkező 2,0-1,8-2,0 méretű küllő rögzíti a közepes profilú alufelnit.
A Racing5 alapmodell 2007-es megújításáról szólnak a legfrissebb gyári híradások. Teljesen áttervezték az agyakat, hogy azok fogadni tudják az egyenesfejű 2,0-1,5-2,0 átmérőjűre csökkentett küllőket. A küllőszámot elől 20-ra hátul pedig 24-re csökkentették. Ezek közül kettő túlméretes, ezzel kívánják kiegyenlíteni a felni-csatlakozás többlettömegét. A szett össztömege 90 grammal csökkent, ára pedig változatlanul 210 euro körül mozog. Ez a 2007-es újdonság már az idei év júliusától kapható lesz. Szerintem el fogunk még jutni oda is, hogy mondjuk 2015-ben az lesz a menő, akinek 2018-as újdonságok vannak a bicaján…
A Fulcrum termékeire azért érdemes odafigyelni, mert a Campagnolo egyfajta leányvállalatáról van szó. Mindkét cég Vicenzában székel, és a piros-fekete színben pompázó kerékszettekben rendre az ismertebb olasz alkatrészgyártó fejlesztései köszönnek vissza. Tulajdonképpen ugyanazt a minőséget és technológiát kapjuk, csak lényegesen alacsonyabb áron.