fbpx

Eurobike 2012: A Mondraker újdonságai

A 2011-es esztendőben a versenypályákon nagyszerű eredményeket produkálva robbant be a Mondraker márka Magyarországon. A Stealth konstrukció és a Zero VPP felfüggesztés bizonyított, az Eurobike-on pedig további vadonatúj fejlesztésekkel rukkoltak elő 2012-re a spanyolok!

Aki esetleg nem tudná, a Zero felfüggesztéssel készülő Summum Downhill kerékpárok nyergében a Limit Racing Team versenyzői a legjobb magyar csapatként zártak, Liszi Attila a szlovák kupasorozatban is brillírozott, és az eddigi legjobb magyar downhill eredményt (40.) érte el a szeptemberi világbajnokságon az extrém nehéz svájci (Champery) pályán. Az állóképességi szakágban Michelberger Szilvia a Fillari Team Budaörs színeiben nyerte a legrangosabb hazai maraton sorozatokat (Magyar Kupa, Top Maraton).

A háttérben a szakág volt világbajnoka segítette a DH-gépek fejlesztését

Bár az Eurobike idején még nem jelenthettük ezt ki, de karácsonyra eldőlt, a limites srácok továbbra is a Mondrakereket nyúzzák majd. A 2011-ben a világkupa pályákon bizonyító Summum bringák 2012-re is a világ legkönnyebb széria DH-kerékpárjai közé tartoznak, a rengeteg tapasztalattal rendelkező DH-világbajnok, a francia Fabien Barel nagyban hozzájárult a fejlesztéshez.

Minden apróság a helyén, például a kábelek is vázon belül futnak

A Summum továbbra is a Zero VPP – virtuális forgáspontú – felfüggesztést használja, amiről akik használták már, általában szuperlatívuszokban nyilatkoznak. (Korábban egy enduro Mondrakert, a Dune-t volt módomban tesztelni pár héten át, s bár nem sok gravity-s tapasztalattal rendelkezem, a rendkívül jó pedálozhatóság, energiaveszteség nélkül, ugyanakkor a finom mozgás – fékezés közben is – nekem is rögtön feltűnt.)

A Zero-felfüggesztés a 100 milliméteres rugóútig "leszivárgott"

A nagybicikliknél egyébként állítható a geometria, 205 mm a rugóút, és a váz a Stealth, szögletes, lapított profilú, könnyű csövekből épül fel. Megint csak a tesztelt Dune-ból kiindulva, és „szárazon” elnézve a kiállítási darabokat az összeszerelés minősége, a csapágyazás is jó minőségű, a sok tag ellenére sziklaszilárd. Ez a jellemző végigvonul az össztelós palettán, a freeride, all-mountain kerékpárokon át a cross-country verseny fullykig.

A Lithium XC-fully - vajon hogyan mozog?

A Zero felfüggesztést eddig a 120 millimétert mozgó XC-bringákig alkalmazta a Mondraker, 2012-re azonban előrukkoltak egy könnyű és a virtuális forgáspont előnyeit megtartó 100 millimétert mozgó rendszerrel. Az új XC-fully neve Lithium, ami arra is utal, hogy a 2.0 Stealth alumínium csövekből két kilogramm alatt marad a váz.

XC vonalon a Podium Carbon Eurobike-nagydíjat nyert a merevfarúak között

Az XC-vonalon idén komolyan erősítő gyár legfőbb célja azonban képviselőjük elmondása szerint nem a legkönnyebb XC fully megalkotása volt a Lithiummal, hanem inkább az, hogy a legideálisabb mozgású XC össztelóst hozzák létre. Ehhez nincs mit hozzátenni, minden további csak marketingduma volna, de a hazai forgalmazó jóvoltából szervezett tesztnapokon, reméljük, kipróbálhatjuk 2012-ben élesben!

Az új kormányszár-megoldás ennyi elfordulást enged

A Mondraker merev XC mountain bike-ját már az Eurobike zsűrije is jutalmazta, a Podium Carbon nagydíjat nyert. A hagyományos kerékpárok között kissé UFO-nak tűnő bringa karbon vázába belesimul a kormányszár, a nagy, szögletes stucnival a bicó eleje jelentősen merevebb és ez a kialakítás egy alacsonyabb kormánypozíciót tesz lehetővé.

A "Lopakodó" csövek

Utóbbi lehetőségben még maradtak is tartalékok. További előnye, hogy a kormány nem tud teljesen elfordulni, így nem sérül esésnél a karbonváz, a kisebb alkatrészek pedig cserélhetők, ha beljebb törne valami. A pozíciót pedig excenterekkel állíthatjuk +/- 5 milliméterrel.

Eurobike 2011: A Mondraker újdonságai

2012-re szinte már „alapkövetelmény”, hogy ezen a szinten a váz egy kilogramm alatt legyen, a bowdenek is belül futnak, BB30 Pressfit középrész, PostMount féktárcsarögzítés, a színválaszték sem éppen unalmas, egyszóval: menő.

A 29-es Podium

Szintén újdonság a spanyol gyár 29-es kerékméretű hegyikerékpárja, 2012-ben ilyen nélkül nem lehet megélni a piacon, a Mondraker az egyedi formájú, legkönnyebb alumíniumvázra épülő Podium 29-er mellett hagyományos megjelenésű 29-eseket is kínál.

Vajon láthatjuk-e 2012-ben Magyarországon dobogón?

További információk a hazai forgalmazó honlapján: montik.hu

Szöveg és fotók: Takács Tamás

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo