fbpx

Defektstop: OKO defektmentesítő

Legközelebbi lapszámunkban várhatóan a belső nélküli témát járjuk körül alaposabban. A tubeless kerekek egyik legvonzóbb tulajdonsága, hogy megfelelő összeszerelést követően sokkal kisebb a defektveszély, mint tömlő használatával. A gyárilag tubeless, vagy azzá alakított kerekek és külsők latex-szel együtt hatékony védelmet nyújtanak a lapos kerekek ellen.

Azok a bringások, akik a cikk elolvasása után még mindig ragaszkodnak a hagyományos megoldáshoz, mert sokat cserélgetik a külsőt, esetleg olyat használnak, amiből nincs tubeless verzió, vagy laza pereme miatt nem „tubelessesíthető”, netalántán olyan agresszíven veszik a kanyarokat, hogy a külső lefordulhat a felniről, azoknak az OKO defektmenetesítő gél jelenthet kompromisszumos megoldást.

oko_2

A találmány nem új keletű. Más hasonló funkciójú termékek már régóta léteznek. Ezek a belsőbe töltendő, különböző sűrűségű folyadékok a felütéses defektektől nem, de a gyakrabban előforduló szúrásos defektektől védenek. Az alábbiakban bemutatott OKO defektmentesítő is a hagyományos belsőket teszi ellenállóbbá, mindezt azonban úgy, hogy véglegesen tömít, és eközben nem folyik, spriccel mindenfelé.

oko_3

Az anyag sűrűsége miatt csak autószelepes belsővel használható. A szelep eltávolítása után kettő vagy nyolc óra állásnál kell beönteni. Ha nem folyik, ne erőltessük. Előfordul, hogy betöltéskor a szelep eltömődik, ilyenkor egy kisebb imbuszkulccsal, vagy csavarhúzóval tisztítsuk meg, és máris folytathatjuk a “mutatványt”. Bár az anyag drága, nem érdemes vele spórolni, mert sűrűsége miatt picit lomha, így ha túl keveset használunk belőle, soha nem fog eljutni a foltozandó lyukig. Ez az oka annak is, hogy nem alkalmas hagyományos külsők belsőmentesítésére. A 380 milliliteres flakon tartalma a használati utasítás szerint két tömlő feltöltésére elegendő, de saját tapasztalatom szerint háromra is elég.

oko_4

Mielőtt a terepre merészkedtem az OKO-val felvértezett kerekekkel, picit vandálkodtam. Először egy kisebb tüskének megfelelő méretű tűvel lyuggattam meg alaposan (hatszor-nyolcszor) a gumit, ami erre csendes sziszegéssel válaszolt, majd a kerék megforgatását követően elhallgatott. Az első teszt sikerén felbuzdulva nagyobb „fegyver” következett, de a méretes szög sem okozott gondot. A „laborteszteket” követően a „kedvenc” akácosom felé vettem az irányt, és úgy haladtam végig rajta, hogy a lehető legtöbb akácfaágon kelljen átgurulnom. Az otthoni szurkálásokat követően nem volt meglepő, hogy a gumi állta a sarat. A levegőveszteség elhanyagolható volt, így pumpálás nélkül folytathattam utam. A tömítés tartósnak bizonyult, mert a gumi napokkal később sem eresztett le.

oko_5

A felütéses, vágásos és szúrásos defektek közül az OKO a legutóbbitól véd hatékonyan. Háromból egy elsőre nem tűnhet a legjobb aránynak, de ha figyelembe vesszük a különböző defekttípusok előfordulásának arányát, akkor ezzel az anyaggal rengeteg bosszúságot spórolhatunk meg magunknak.

Forgalmazó: www.defekt-stop.hu
Ajánlott fogyasztói ár: 3.990 Ft

Szöveg: Kovács Botond
Fotó: www.defekt-stop.hu

(x)

oko_6

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo