fbpx

Continental Mountain King 2.4 ProTection Black Chili teszt

A Continental Mountain King 2.4 ProTection némi Black Chilivel fűszerezve egy remek gumiabroncs, amennyiben a lejtőzésre helyezed a hangsúlyt és nem vagy az a fajta, aki hímes tojásként bánik a külsőivel. Hogy hogyan jutottam erre a konklúzióra, azt most elmesélem…

A fehérek indulásra készen, finom „újgumiszag” terjeng

A fehérek indulásra készen, finom „újgumiszag” terjeng

Történt nemrég, hogy a Pacific Kft., a Continental gumik magyar forgalmazója meghívott  egy közös tekerésre a Budai-hegyekbe, az új gumifelhozatalt demonstrálandó. Egy szikrázóan napos délelőtt volt a találkozó a Hotel Korda Villa előtt, amiről sejthető volt, hogy Korda „éssmegagggya” Gyuribácsi érdekeltségkörébe tartozik, de a hall falán lógó, Klárikával ölelkezős fotók semmi kétséget nem hagytak afelől, hogy ki a háziúr. A villa stílusjegyei tükrözik a pókerceleb ízlésvilágát, de mivel ez egy gumiismertető a részletek kibontásától most megkíméllek benneteket. Egy gyors – röpke 2 órás – felgumizás után már meg is indult a hófehér Conti-mezes bringás vonat a Hármashatár-hegynek.

Barbi, szeretett vezírünk

Barbi, szeretett vezírünk

A zömmel kiskereskedőkből álló csapatot Benkó Barbi, a Continental gumikon futó MIG csapat magyar csillaga vezette és velünk tartott Barbara csapattársa Shlomi Haimy is, tehát a fekete csili mellett ízelítőt kaphattunk a mai férfi és női élvonal tudásából is. Remek élmény volt, és kicsit újra kellett értékelnem azt, hogy mire is képesek valójában a pillekönnyű cross-country bringák egy hozzáértő bringással a nyergükben.

Őfelsége a hegy királya

Őfelsége a hegy királya

A kiskeres kollégák már-már újságírói precizitással keresték a saját tesztgumijuk tapadási határát és többen meg is találták, igaz némi vérveszteség árán. De hát ilyen ez a kereskedői szakma – mindent a vevőkért.

Én személy szerint nem perecet szedtem be, hanem egy alattomos méhecskével gyűlt meg a bajom útközben. Életemben most először öltöttem magamra amolyan igazán tapadós kroszkántri mezt, és ez a kis huncut szőrös dög sikeresen hatolt be a zipzár és a nyakam közti 1×1 cm-es résen. Valószínűleg egyébként egy gigantikus margarétának nézett a fehér alapon narancs logós pólóban és amikor rájött, hogy itt virágport nem talált, úgy döntött, inkább jól belém döf és növeszt egy harmadik mellizmot rajtam. Remek. Szerencsére a lejtőzés után jött egy bizsergető hegymászás, így a csípést felülírta egy teljesen másfajta jellegű fájdalom.

A 70 km-es túra ugyan közel sem minősül tartós tesztnek, de a túravezetőinknek sikerült egy olyan útvonalat belőniük, ahol a nedves körülményeken kívül szinte minden terepállagon sikerült próbára tenni a külsőket.

Az a bizonyos csúszós oldalfal

Az a bizonyos csúszós oldalfal

Ahogy az írás elején említettem, én egy 2,4-es Mountain Kinget választottam oldalfalvédelmes ProTection szövettel és Black Chilivel, egyrészt mert ez áll a stílusomhoz legközelebb, másrészt volt „szerencsém” az előző generációs MoutainKinghez jó egy éven keresztül, és enyhén szólva sem voltam vele megelégedve, így kíváncsian vártam, hogy sikerült-e kiköszörülni a csorbát az idei évre.

Amikor kivettem a dobozból, egyből konstatáltam, hogy az új modell köszönőviszonyban sincs az előző évivel. Az új mintázat hasonlít a rivális német gyártó all mountain zászlóshajójánál megismerthez, a szélső bütykök szinte megegyeznek, a középsők viszont egy leheletnyit döntöttek V-alakban.

A Conti gumik mindig is vékonyabbak voltak szélességre, mint a többi márka azonos méretű külsői, viszont arányosan annyival „magasabbak” is. A sztori ugyanez az Mountain Kingnél is, szélességben saccra a többi gumi 2,25-2,3-as modelljeihez mérném.

Ismerős bütyökelrendezés. Hiába, ami jó az jó…

Ismerős bütyökelrendezés. Hiába, ami jó az jó…

A ProTection típusmegjelölés 240 tpi-s szövegsűrűséget jelent az alaptípusok 84-éhez képest, ami nem kevés tartalékot jelent az éles sziklák elleni harcban, viszont ennek nyilván súlybéli következménye van. Tesztgumi révén nem kellett kímélnem őket, sőt kerestem a necces peremeket vele, de még horzsolás sem látszik rajta. Ez valószínűleg annak a fura selymes tapintású textúrának köszönhető az oldalfalán – nem tapad, inkább csúszik.

A radikális középső bütykök és a meglehetős súly miatt a gördülési ellenállása nem a legjobb, aszfalton kifejezetten hangos gumi, de alpesi körülmények és bringapark viszonylatában hibátlan választás lehet, mert borzasztóan megbízható és a tapadós Black Chili keverék miatt jóval többet lehet vállalni vele, mint egy hétköznapi külsővel.

Apropó, Black Chili… ez megérdemel még néhány szót, mert elképesztő cucc. Ez a Continental gumik speciális összetevője, ami látszólag ellentmondó tulajdonságokkal vértezi fel őket.

Ugye bringáknál van egy örök dilemma triád: súly vs. tartósság vs. Gördülési ellenállás. A mondás szerint ezekből max. kettő valósulhat meg egyszerre igazán, de akad néhány gyártó, (valószínűleg földön kívüli technológiát használnak), akik képesek a fizika törvényeit meghazudtolni – de ennek persze meg is kérik az árát… Nos, a gumiknál is van ilyen szentháromság: a tapadás-tartósság-gördülési ellenállás (gyorsaság), amiből szintén kettő szokott jó esetben teljesülni. Nos, nagyon úgy néz ki, hogy a Black Chli kezdi átírni a játékszabályokat. A tudományos magyarázat szerint a Black Chili esetén olyan apró szénrészecskéket kevernek a gumikeverékbe, melyek jóval nagyobb felületen képesek felvenni a kapcsolatot a talajjal a méretüknek köszönhetően, ráadásul nagyon szorosan kapcsolódnak egymáshoz, ami a tartósság szempontjából releváns. Mindez remek tapadást jelent kivételes tartósság mellett. Ez akár így egy klasszikus „német tudósok kimutatták” áltudományos mémnek is tűnhet, kivéve hogy ez tényleg működik.

A tesztnapba ugyan csak egy 70 km-es kör fért bele, én azóta egy nullával még megtoldottam a próbát és kellemes csalódásomra tényleg alig látszik kopás a gummákon – mindezt úgy, hogy bőven átlagon felüli tapadást produkált a Black Chili. Azt nem állítom, hogy ez a legtapadósabb keverék, amit valaha használtam, sőt, amikor megkapargatja az ember, nem is igen hiszi el, hogy ez tényleg így fog tapadni, de a terepen minden kétséget kizáróan bizonyít: egy-egy kanyarban már tettem volna ki a lábam, mert hozzászoktam a közepes keménységű – de közel azonos mintázatú/méretű – gumihoz, viszont a Mountain King harapott és tapadt.

A Black Chili elméletben

A Black Chili elméletben

A Black Chili tehát működik, aki teheti válassza ezt az alternatívát, mert bár ez is „idegen” technológiát feltételez, annyira nem hatalmas az árkülönbség, mint pl. vázak esetén. Ne várja tőle senki egy szuperlágy DH-külső ragacsosságát, de megközelíti azt, ráadásként egy igen baráti tartóssággal és vállalható gördülési ellenállással – ezek a tulajdonságok kivételes „mindennapi” all mountain külsővé teszik az idei Continental Mountain Kinget, ami sok-sok kilométeren át biztos társa lesz az embernek az anyafölddel való szoros kapcsolattartáshoz.

Pozitívumok:
+ kiemelkedő tapadás/tartósság arány (Black Chili)
+ agresszív oldalbütykök éles kanyarokhoz
+ ProTection futófelület- és oldalfal védelem
+ Tömlő nélkül is használható
+ 240 tpi szövetsűrűség

Negatívumok:
– nem túl könnyű
– hangos

InfoBox:
A Continental gumikat a Pacific Cycles forgalmazza: http://www.pacificcycles.hu/
A gyártó honlapja: http://www.conti-online.com
Teszten résztvevő kiemelt Continental partnerek: http://www.pacificcycles.hu/conti-partnerek.html

A Mountain King 2.4-es külső ajánlott fogyasztói ára ProTectionnel és Black Chillivel: 18.922 Ft

További Mountain King változatok:
Mountain King 2,4 RaceSport BlackChil-vel: 16.710 Ft
Mountain King 2,4 UST : 17.342 Ft
Mountain King 2,4 29er – hajtogatós: 10.424 Ft
Mountain King 2,4 hajtogatós : 10.270 Ft
Mountain King 2,4 drótperemes: 6.480 Ft

Szöveg: Farkas Dani
Fotó:
Farkas Dani, Continental

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo