fbpx

Colnago az Eurobike-on: tradíció, innováció, tökéletesség, gyönyörűség…

Végre ezt is megértem: a Colnago standon fotózva az Eurobike legszebb kerékpárját, maga Ernesto Colnago üdvözölt elsőként, hátulról megveregetve a vállamat…

Ááá… Picasso! – szólt a köszöntés karjait széttárva, kissé oldalvást hajolva… Egyébként is rendellenes géptartásommal (lévén a jobbik bal szememmel vagyok kénytelen a keresőbe nézni), furcsa guggoló pózban tekergetve az objektívet amúgy is absztrakt látványt nyújthattam, plusz a trikómon olvasható hatalmas „Picasso” felirat…

Időutazás…

Szóval nem, nem a magyar kerékpáros szaksajtó megosztó alakját ismerte fel messziről Ernő bácsi, persze egy pillanatra ezt gondoltam, lévén ráztunk már kezet korábban is, és biztosan emlékszik, hogy biztosítottam márkahűségemről… “Bellisimo!” – ennyit tudtam kinyögni hirtelen szerény olasz tudásommal, a 30. szülinapjára gyönyörű, klasszikus festéssel ellátott acél Colnago Master előtt állva, de ez bőven elég volt Ernesto boldogságához, aki évről-évre valamilyen formában mindig kiállítja élete fő művét.

30 éves a leghíresebb Colnago: a Master

A nyolcvanas évek elején megalkotott bringa a maga korában kuriózumnak számított a rombusz keresztmetszetű csöveivel, a gyönyörű króm muffokkal, később úttörő volt az egyenes villa alkalmazása terén is. Már javában használták a profi világban az alumínium, sőt karbon vázakat, amikor a Mapei, a Rabobank vagy a Casino csapat még mindig Colnago Master Olympic bringákkal nyomta.

Muffok, króm, mint gyerekkoromban

Azóta készült már karbon villával, sőt karbon támvillákkal, mégis így, a hagyományos 1”-os Precisa acél villával adja az igazit, jelenleg DT 15V csövekből készül, centinként, 49-es vázmérettől 65-ösig kapható a vadonatúj vázszett a klasszikus Art Decor festéssel. Egyébként népszerűségét mutatja, hogy az e-bay-en egy igazán szép állapotú használt Master váz még mindig 1000 euró fölött cserél gazdát…

Colnago C59 – Thomas Voeckler pöttyös trikót nyert vele a Touron

A klasszikus vonal a legújabb kerékpárok terén is uralta a Colnago standot, a számtalan festéssel és felszereltséggel kapható muffos karbon versenygép, a C59 továbbra is a csúcsot jelenti, csak annyiban követi a trendeket, amennyiben feltétlenül szükséges: 2013-ra tökéletesen kompatibilis a Shimano és a Campagnolo elektronikus váltószettekkel is.

C59 Disc Campa EPS-sel

Már közhely, hogy Ernesto Colnago ragaszkodik a tradíciókhoz, nem ül fel a divathullámokra, satöbbi… Ehhez képest idén komoly fricskát adott az innováció élharcosainak: a Formula fékek gyártójával együttműködve kifejlesztettek egy elektronikus váltórendszerrel és hidraulikus tárcsafék-rendszerrel szerelt országúti kerékpárt a C59 alapjain.

A hidraulikus Formula fékváltókar Campyhoz

Egyik legelső idei Eurobike-beszámolónkban már írtunk erről a kerékpárról, lényege, hogy az elektronikus váltás kezelőszervei kevesebb helyet igényelnek a fékváltókarban, így maradt tér a hidraulika-tartálynak, s voilá: nem sokan gondolták volna, hogy az első ilyen szériában kapható országútin Colnago felirat olvasható majd.

A Demo Day-en a Dura Ace-es változatot lehetett kipróbálni

Létjogosultságáról az országúti mezőnyben már megoszlanak a vélemények, de a lényeg, hogy drága cucc, csak vadonatúj alkatrészekkel lesz kompatibilis a rendszer, tehát üzletileg bőven van benne potenciál, a megfelelő marketingről pedig majd úgyis gondoskodnak a szakemberek. Mindenesetre jó érzés learatni vele a tekinteteket.

A cyclocross világbajnok Niels Albert Colnago Prestige-e (de Nys is ilyennel nyomja)

Tárcsafékes fronton egyébként nagyon beerősített a cambiagói műhely, cyclocross bringákat csak ilyen rendszerrel állítottak ki (kivéve Niels Albert vb-győztes gépét), és a katalógusban is ezek szerepelnek, de kiderítettem, hogy versenyzők számára elérhető még a hagyományos kantifékes konstrukció is.

Az elérhető árú Colnago krosszgép: a World Cup Shimano 105-össel

Két krosszgép kapható egyébként: a profik által is használt Prestige, valamint az alumínium WorldCup. Utóbbi árszabása egyébként egy Colnagóhoz képest meglepően kedvező, és egy sokoldalú bringát kaphat leendő tulajdonosa a pénzéért. Mindkét kerékpárra jellemző a vállra vételt kényelmesebbé tevő ívelt merevítés a felsőcső és az ülőcső között.

Colnago C29 29-es karbon mountain bike

Maradva terepen, az Eurobike egyik legkellemesebb meglepetése volt számomra a Colnago karbon 29-es mountain bike-ja, a C29, amit a Demo Day-en a C59 Disc-hez hasonlóan volt szerencsém kipróbálni. Most mi a fenét mondjak, hogy ne vádoljanak elfogultsággal? Rá kell nézni, rá kell ülni, kanyarodni vele…

Az igazi szerelem az első percben szerelem…

Annak ellenére, hogy már a Colnago alumínium 29-esével is kellemes emlékeim voltak tavaly, nem vártam semmi extrát, hogy őszinte legyek, a Cross Prestige-t akartam helyette próbálni, csak éppen lemaradtam róla a Colnago depóban, és „ez jutott” alapon vittem ki egy körre…

Nem mindennapi vázkialakítás a hegyikerékpározás világában

Nem tudom, ezt hogyan csinálják, de ugyanaz az érzés kerített hatalmába, mint a Colnago országútin: számomra tökéletesek a szögek, úgy tettem be a kanyarba a bringát, ahogy semmi mást. Teljesen hasonló merevség/kényelem arány, mint a hasonló muffos karbon országútimon.

Belül vezetett I-Link bowdenek

Emellett nagyon egyedi mountain bike, szerintem kimondottan Colnago országúti tulajdonosoknak készült. Például nem vakargatták a fejüket Ernő bácsiék, hogy megfelelő sárférőhelyet hagyjanak, inkább a szokásosnál keskenyebb gumi, de megtartották a feszes geometriát.

Colnago papucs és postmount fékrögzítés

Ezt még a fő háromszögnél is tapasztalhatjuk, például az alsócsőben van egy kis kihagyás, hogy körbefordulhasson a villa, természetesen a stucni is negatív, és a mai kor szellemének megfelelően a kábeleket belül vezették. És persze a muffos technológiának köszönhetően a leendő C29 tulajdonosoknak sem kell attól félni, hogy nem kapnak saját méretükben mountain bike-ot…

CrossMax kerekek, hogy felszánthassuk a pályát

A full XTR váltást I-Link bowdenházak segítik a még tökéletesebb működésben, életükben először a trehány olasz szerelőknek is sikerült úgy beállítani egy szettet, aminél jobban nem lehet. Ja, hogy az übermerev CrossMax kerekekkel úgy gyorsult a gép, mint a legjobb 26-os? És súlyban valahol a kilenc kiló környékén lehetett? És hogy az a DT villa volt benne, amivel idén nagyon szoros barátságot kötöttem?

Ááá… Minek is kellett most feleleveníteni az emlékeket… Mert persze azért van egy számmal kifejezhető elég rossz tulajdonsága is ennek a Colnago mountain bike-nak…

Rekordszámú Colnago felirat a CLX3 bringán

Visszatérve a standra, a csúcsmodellek alatt az ismert palettát láthattuk, a 2013-as évre csak a designt és az alkatrészeket tekintve láthatunk módosításokat. Nekem tetszett például a karbon CLX3 fehér festése a piros-fehér-zöld csíkokkal és a rekordszámú Colnago felirattal.

Colnago CLX3

Ráadásul ebben a kategóriában is elérhető az elektromos váltás, a CLX-re a szintén jövőre debütáló Campagnolo Athena kerül, az elérhető árú EPS szett. A katalógusban egyébként a legtöbb modellt óriási szín és szett választékkal kínálja a Colnago.

Colnago M10 Dura-Ace-szel. Kérdés van?

A legkönnyebb országúti a Colnago palettán továbbra is a monocoque karbonvázra épülő M10, amit a C59 mellett az országúti profik is használnak, az Europcar, a Colnago, a Landbouwkrediet vagy a Team Type 1, jövőre pedig már a Christina Watches csapatában is.

További fotók (60) a bringákról Facebook galériánkban, IDE KATTINTVA
Colnago kerékpárok Magyarországon: KATTINTSON IDE!
(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo