Szeretnéd hogy a bringád mindig a maximumot nyújtsa?
Nézd, nem fogok kertelni! Nap mint nap találkozhatsz rengeteg olyan kerékpárral, mely a vételárért koránt sem nyújtja a tőle elvárható szintet.
A kerékpárok és vázak 90%-a a legalapvetőbb tervezési hibáktól hemzseg, aminek eredménye, hogy folyamatosan tönkremennek, eltörnek, vagy csak alapvetően rosszul működnek és kényelmetlenek, és ezzel megfosztanak az önfeledt kerékpározás élményétől. Mindez rengeteg bosszúságot okozhat neked, pedig garantált, hogy egy nagy halom pénzt költöttél már rá…
Ha nem akarsz hasonló helyzetbe kerülni, akkor meg kell ismerned a kerékpárváz tervezés alapvető szempontjait, és legfontosabb alapszabályait!
Az “Egy minőségi kerékpárváz titkai” tanulmány pont erről szól, ami számodra most még TELJESEN INGYENES!
A tanulmány letöltéséhez regisztrálj itt!
http://www.csekert.hu/webset32.cgi?CsekeRt2008@@HU@@534@@195785124
Kattintás után kb. 1 percen belül megkaphatod.
(x)
nscatto (vagy szólítsalak “kritikus magyar aggódó pipecnek”? :)):
Te eddig is kedveltél minket, ezután pedig még sokkal inkább fogsz: a kommentezési lehetőséget ennél a bejegyzésnél zárom. Szia.
Szerintem nyissunk egy bikemag flame levlistát, ahova szabadon írkálhatnának ezek a ráérő emberek, akik egész nap a fórum előtt ülnek és nyomogatják a frissítés gombot.
Így nem fosnák tele a fórumokat olyan dolgokkal, amire egy most ide látogató kezdő bringás értetlenül bámul, hogy: “Mijafasz, ezek azon vitatkoznak, hogy mikor kin milyen cipő volt és milyen pedált hajtott vele és miért nem írta meg?”. És joggal gondol arra a kedves olvasó, hogy ha még egy ilyen csodálatos sport is csak a szokásos magyar fürdőskurva vinnyogásról szól, akkor mi értelme a szaksajtót olvasni?
Rakjátok meg (nyélen is)
“Az Eggbeatert nagyrészt a karbontalpas montis cipőben nyomtam (csak a képen van túracipő, mivel arról is szerettem volna tapasztalatot megosztani…).”
Ezt én nem olvastam az újságban, pedig megvan mindegyik. Azért rendes dolog volt a részedről, hogy egy kép kedvéért felvetted a túracipődet.
“A kötözködésedre nincs igazán szükség ezen a fórumon”
Milyen finom megfogalmazása a figyelmeztetésnek. Mitől kötözködés, ha megkérdezem, miért írsz hülyeséget és valótlanságot? Mert te vagy az újságíró?
nscatto!
Idézel: “SPD-R-t használtam, ami ugyebár nem SPD, új stoplival nem sok különbség van közte és a Look rendszer között.” “Akkoriban 2-3 hónapig az Eggbeatert teszteltük”
Melyik az igaz?
Válasz: mindkettő, csere-bere, ez is, az is. Ez számodra miért felfoghatatlan? Az Eggbeatert nagyrészt a karbontalpas montis cipőben nyomtam (csak a képen van túracipő, mivel arról is szerettem volna tapasztalatot megosztani…). A karbonos MTB merevebb, mint a nejlontalpas Diadora országútim!
Nem tudom, mi a bajod: meditálj, jógázz! A kötözködésedre nincs igazán szükség ezen a fórumon. Részemről ennyi…
Kismaki, a bringások (emberek) 95%-a azt sem tudja, hogy mi fán terem a CAD meg a többi dolog, nem is érdekli – én is így vagyok vele. Ettől függetlenül én is letöltöttem pár napja az írást, még válaszoltam is nekik. Tény, tele van általánossággal, frázisokkal, olyannak, akit kicsit is érdekel a váztervezés, nem mond semmit. Viszont parasztvakításra kitűnő, vélhetően ez volt a cél. Amíg olyan hirdetések jelenhetnek meg, hogy “bringás nagyker keres értékesítésre embert, ha nem értesz hozzá nem baj, majd betanítunk” – vagy valami hasonló volt tavaly – addig mit várunk?
másikbalázs, ez már csak mosakodás, egyik szavaddal ütöd a másikat, ezt te is tudod. “SPD-R-t használtam, ami ugyebár nem SPD, új stoplival nem sok különbség van közte és a Look rendszer között.” “Akkoriban 2-3 hónapig az Eggbeatert teszteltük” Melyik az igaz? Lehet montipedált tesztelni országútin, nincs azzal baj, csak akkor nem kell elmagyarázni, hogy mennyivel merevebb, mert egy sétálásra alkalmas cipőben nem biztos, hogy azt érezni is, igaz? Lényegtelen, kié a Dura szett, odaadták tesztelni, te azt szétszedted, mert neked nem jó. Ennyit a tesztről és a sokat dicsért rendszertervezésről, amibe te belenyúltál.
Igen két éve ugyanazzal a pedállal hajtok, mert nem vagyok hozzátok hasonló helyzetben, hogy cserélgessem őket. Meg minek? Egy országútira országúti pedál való, ha az spd rendszerűek jobbak lennének, akkor azzal mennének a profik. Mielőtt leírod, hogy a habverő+montiscipő ugyanolyan merev, mint az országútis modellek: ti írtátok, hogy valami montis ász (Sauser, Absalon, nem tudom) országúti cipőben hajt versenyeken, mert sokkal merevebb a talpa.
Kismaki!
Tudom mire gondolsz :D Megtörtént már velem is párszor :D
Kismaki!
Igazad van,de a “Petike”az eset után ritkán ír egy “bocsánat,de túllőttem
a célon,mert rossz napom volt”kezdetű esszét….Ha mégis,az már valami,mert
szerintem az egyik legnagyobb emberi erény,ha valaki képes belátni,hogy hibázott,
képes igaz szívvel elnézést kérni,nem csak muszájból vakkant oda egy “Bocs”-ot.
Olyan nincs,hogy mindenki tök egyformán tájékozódott elméletben,valamint ezt a tudást gyakorlati megtapasztalással el is mélyítette…Szerintem a tapasztaltabb segítse
a kezdőt,hogy minél kevesebb hülyeséget kövessen el/amiken a tapasztaltabb is átesett,mikor még nem volt “profi”/.Aztán az már a kezdőn múlik,hogy mit fogad meg,és mit nem.Ha a jó szándék ellenére mégis megteszi a hülyeséget,hát tegye,az
ő döntése a fontos,NEM A MI JÓ TANÁCSUNK.
És nekünk el kell tudni fogadni,ha más más utat jár.
Tarkofigyisz!
Igen, teljes mértékben igazad van! Csak mikor egy picit sz@rabb nap végén hazaérsz, és keresel valamit, amin kitöltheted a dühödet… :) És pont ez a szegény írás van előtted. Persze, mikor megnyomod a “Hozzászólás küldése” gombot, már kiment a gőz a fejből. És akkor jön a felismerés, Petike! mekkora hülye vagy… :)
Statler
Igaz, merev villával egyrészt nagyobb a sebességélmény, másrészt minden jól vett akadály egy kis sikerélmény. Telóval nekem kicsit furcsa, hogy nem érzem az utat, sokkal bizonytalanabb érzés. És hát a karbantartással sem kell sokat szarakodni.
Cant féknek is vannak ugyan hátrányai, de azért lehet vele menni hegyen is, ha jól be van állítva és ráadásul jól adagolható is.
Szerintem!
Pont így érthető mindenki számára! Szakzsargonnal és igazi tanulmány jelleggel nem érti a pórnép. Nem sok új információ volt benne, de van aki ezt sem tudja. Kövezzetek meg, elolvastam, és nem tarom negatívnak. Értékelem a próbálkozást, hogy elmagyarázzák az Ő szemszögükből a dolgot, még ha tudom is, mi fán terem. Nem kell őket lehurrogni! Támogatom, hogy egy hazánkfia elinduljon egy magasabb szinten. Ki tudja, lehet bejön nekik.
Amúgy rohadt egy dolog és magyar mentalitás tényleg, hogy ha valaki tud valamit, azzal azt hiszi más is, közben pedig tudja, hogy csak ő lehet akkora góré, hogy tudja. EGO!!
Nem mindenki születik 200-as IQ-val, Autodesk programokkal a s€ggében. Ők is szeretnének bekapcsolódni a bringás életbe. Nekik ez hiánypótló iromány, mert ugyan az tény, hogy nem tanulmány.
A fórumokról is ezzel vannak elriasztva a kezdők. Legtöbben tudálékosak velük szemben, és türelmetlenek!
Kedvencem: “Ha utánanéznél, erről már beszéltünk, nem kérdeznél hülyeséget!”
Szerintem hiánypótló, köznyelven íródott, és szívem szerint minden kezdő bringásnak elküldeném. Ezzel megérthetik, mit és miért ne vegyenek. Ha most jelenne meg a “Kerékpározz velünk”, Bikemag különszám, biztos beletenném!
Karoljuk fel a kezdőket, és tekerjünk velük!
Úúú, a vége giccses lett :D Beszerzek egy amcsi zászlót hozzá :D
Mátyás!
Ezt írod:
“Üdv Statler
Mindenesetre abban azért nem értek egyet Veled ,hogy egy “féktelen”és mindenfajta lengéscsillapítoktól mentes bringával ugyanolyan élvezetes lehet a bicajozás.Persze ez függ attól is hogy hol és mire használod a géped.mert ha mondjuk a Pilisben vagy a Mecsekben az 50.bukkanótól bedagad a csuklód és a zsibbadástól nem tudsz lelassítani 45Km/h alá,lehet elgondolkodnál eme szerinted felesleges kütyük alkalmazásáról.”
Az, hogy canti fékem van, nem jelenti azt, hogy nem tudom egy ujjal bármikor bármelyik kerekemet blokkra fékezni. Egy jó és jól beállított canti fék sokkal jobb egy rosszul beállított V-féknél, de egyenrangú lehet egy jobbfajtával, és így tovább lehetne folytatni a sort. A montimmal általában a legdurvább terepeket keresem, és nem ritka, hogy hosszú távokat nyomunk a barátaimmal. Mégsem fájt még sohasem a csuklóm, pedig nem rám kell várni a lejtő alján (vagy legalábbis ritkán és keveset). Úgyhogy a vádakat visszautasítom! :-)
De amúgy pont erről beszéltem fentebb: hogy a magyar ember olyan megmondós fajta. Látod, jól megmondtad nekem, hogy teleszkóp meg korszerű fék nélkül nem is lehet élvezetes a bringázás. Pedig de. Ha belegondolsz, régen a ’90-es években a nagyok a vébéken is canti fékkel nyomták. És hol vagyunk mi hozzájuk képest? Ma már divatos azt hinni, hogy termopulóvel és tárcsafék nélkül nem lehet kimenni az erdőbe. Pedig a tekerés élvezetéhez ezeknek semmi közük. Én leírtam, hogy szeretem érezni a terepet, annak minden rezgését, szeretem érezni, ha szépen veszek egy bukkanót vagy sziklát, és ehhez nekem kell a visszacsatolás, amit a kormányon érzek. Próbáltam már teleszkóppal is nyomni, de csak azt éreztem, mintha defektes lenne a kerekem. Bosszantott. Elmaradt a jól megszokott visszajelzés.
Na igen, a “tanulmány”…
Már régebben regisztráltam, letöltöttem, elolvastam és elképedtem. Aztán most letöltöttem mújra, hogy mielőtt ide beírom a véleményemet, újra el tudjam olvasni az írást, hátha a szerző idő közben módosított rajta. De nem.
Fel nem foghatom, hogy egy ilyen gyenge, semmitmondó írást hogyan lehet tanulmánynak titulálni. Mi kell a parasztnak? Pufogtassunk el pár olyan közhelyet, mint a költség, költséghatékony, gyártástervezés, hohóó!! figyejjéé!! CAD/CAM, AutoCAD, Autodesk Inventor (ááá, ettől már rég beszartak, azt sem tudják, mi fán terem a dévégé). Oszt ennyi jó is lesz főnök!
Egy ilyen szösszenetért már a középiskolában a helyemre zavartak volna gyártásismeret-órán. “Petikém! Akkor próbáld meg a következő alkalommal….” Szerintem gyenge, én nem raktam volna ki közszemlére. Vagy, ha tényleg csináljuk, akkor csináljuk jól. Azért még meg lehetett volna picit kapargatni azt a számítógépes tervezést, modellezést, tesztelést, költséghatékony gyártástechnológiát. Ja, és persze ezt úgy, hogy érdekes, mindenki számára érthető, és élvezhető is legyen. Szerintem.
nscatto!
Te mindig ugyanazzal a pedállal hajtasz? Nekem most is van egy montis pedálom (a Look mellett), amit esetleg családi kirándulásra felteszek, mert praktikusabb. Akkoriban (2-3 hónapig) éppen az Eggbeater pedált teszteltük, és én azt hajtottam országúton is. Mellette volt az Ultegra SPD-R, amit utána visszatettem, majd később egy Dura SPD-SL. Nem értem a problémát: istenkáromlás lenne, hogy Eggbeatert teszteltem a Moratin? Ki ellen vétettem, hogy kipróbáltam különböző meghajtásváltozatokat? Talán még egy fontos tévedés: a Dura Ace nem az enyém volt, hanem a Shimanóé, én csak teszteltem, próbálgattam…
Ezek után felteszek egy egyszerű kérdést.
Van aki el is olvasta a tanulmányt?
Colnago lenne szíved De Rosa betekerőt tenni egy Pinarellóra? ugye nem:)
Balázs! Bájkmag 2004 január-februári szám, 32. oldal, Moratiba szerelt 7800-as Dura hajtóműben egy Eggbeater pedál van. Azt nehéz SPD-R stoplival hajtani. Persze ez lehet egy bármilyen kép egy bármilyen bringáról. A 35-ik oldalon te vagy látható, ahogy a Moratin hajtod a 7800-ast. A cipőd egy 2003-as Shimano SH-M058-as modell. “MTB sportcipő, kirándulásra is alkalmas gumitalp” A Shimano katalógusban látható kép szerint a talpa csak SPD pedálhoz alkalmas. Ennyit a pedálról.
Ha nincs Specialized bringád, akkor bocs.
Azonban ha egy bringázni szerető országútis elolvassa, hogy a japánok rendszertervezésben gondolkodnak, mert úgy tökéletes a hajtás, aztán látja, hogy a Balázs leszedi a lánckereket, mert azzal nem lehet edzeni, akkor talán joggal kapja fel a fejét. A legtöbb olvasónak csak álom egy Dura cuccal szerelt bringa, erre azt látják, hogy akinek megadatott a lehetőség, az berheli a szettet, mert neki nem úgy áll a lánc. Lehet váltani, pörgetni, stb.
Üdv.
Bikemag, 2005. június, Olmo Professional Team teszt:
“Bizonyára már mindenkinek a könyökén jön ki, hogy a lap hasábjain rendszeresen ostorozzuk az olaszokat a négyszögtengelyhez kötődő szűnni nem akaró szimpátiájuk miatt. Ezért ezt most kihagynám. Elmondom inkább, hogy a Campagnolo 102 mm tengelyhosszot alkalmazó középrészei esetében azzal, hogy minimálisara csökkentették a tengelycsonk kihajlási hosszát, a legmerevebb négyszögtengelyes felállást érték el. ”
Bikemag, 2005. augusztus, Shimano vs. Campagnolo:
“Merev – merevebb – még merevebb… És még lehetne folytatni. Minden hajtóműnél létezik merevebb, így miért vonnánk kétségbe, hogy a Hollowtech2-nek ilyen téren nem konkurencia a négyszögtengelyes Campa. Kidolgozás és merevség terén a Shimano új rendszere beelőz, váltásteljesítmény terén azonban egy szinten áll a két tervezési filozófia. A Campa Record hajtómű azonban 102-es tengelyhosszal, hajtókart ötödik karként használó csillaggal messze a legmerevebb országúti felállás a négyszögtengelyes műfajban. Egy baj van, hogy e felett a felállás felett úgy tűnik eljárt az idő…”
Magyarán nem kell a mea culpa, mert mindig is jelen volt a magazinban az a vélemény, hogy a 102-es négyszöges tengellyel operáló megoldás életképes. A Bikemagon belül sohasem voltak technikai téren dogmák, ha valaki nem úgy gondolta, nem kellett leírnia, hogy a négyszögtengely hajlik.
Nscatto!
A fele se stimmel annak, amit nekem tulajdonítasz! SPD-R-t használtam, ami ugyebár nem SPD, új stoplival nem sok különbség van közte és a Look rendszer között. (Most ez utóbbit gyűröm anyagi megfontolásból…) Morati stimmel, de a Specialized nem. Azt hiszem soha nem írtam olyant, hogy “beletekerem” a láncot az első váltóba, mivel ez természetes, legfeljebb a legmerevebb alu és karbonvázaknál NEM tudom megcsinálni ezt a “trükköt”. 10-esből 9-es stimmel: itthon használtam, a 12-23 nekem elég volt, a Dura tányér pedig megfelelő helyre került, míg az 50 fogas Gebhardtot cápafogasra koptattam. A négyszögtengely miatt viszont így utólag is mea culpa: a Campa Record 102 mm-es tényleg szuper jó, jelenleg is ilyet használok.
üdv. -némethbalázs
nscatto:
Igen, számtalan félreértés forrása, hogy két Balázs van nálunk, az egyik történetesen én vagyok, a Horváth, HBalage fedőnéven, a másik meg a Németh Bali, aki régebben “-balázs” néven írt.
Látom, a fali díszként használt Dura Ace tányér többekben mély nyomokat hagyott. Megnyugtathatok mindenkit, hogy én örököltem meg, és azóta annak rendje és módja szerint el lett koptatva, és egy ugyanolyan került a helyébe.
A “tízesből kilencest” sztorit nem ismerem, csak a “nyolcasból hatost” :)
Az SPD esetében kérdés, hogy mire gondolsz valójában, mert a Shimano összes rendszere ezen a néven fut, még a Look-kópia SL is. A köztes SPD-R-rel megy a világ jelenlegi legjobb sprintere, tehát annyira az sem lehet elavult.
Leírtam, már feljebb, hogy mit gondolok a négyszöges tengelyekről, tehát engem nem kell e téren győzködni. Azért az Octalink burjánzása idején sok olyan olasz váz/bringa gyártó akadt, aki Campával szerelte a gépeit, de nem vállalta be, hogy a négyszögtengely miatt nem tudja eladni. Ebben az időben tíz Campás olasz bringából hét darabon biztos ISIS-es FSA hajtómű figyelt. Ez nem a rossz/jó vagy a merev/nem merev csatája volt, hanem a régi/új felállásé. Jó fogyasztó módjára sokan nem voltak hajlandóak már négyszöges hajtóművel szerelt gépet venni, mert volt már újabb…
Van egy szép kormánybetekerőm:Piros,benne kék De Rosa és fekete Silva iratozás.
Van egy Princem,piros-kék….Szerinted rátekerhetem nscatto??-)))
Hajtómű:Mikor legerősebb voltam/2001-2002/ egy Moser SLX-el nyertem versenyeket amatőrben/Hungaroring,Pécs-kupa/egy sima konuszos csapággyal,ami Titan tengellyel,és SKF golyókkal volt szerelve…..
Szomorú.ahogy a technika halad,én meg csak öregszem,és gyengülök,de ez a világ
rendje:-))Nem segít rajtam a holowtech-technika sem…
Statler Én is merevvilla- canti fékkombóval nyomom versenyen is és ennek ellenére lefelé is előztem már :)
nscatto a barátnőm scott bicaján egy alső kategóriás shimano váltó és hajtómű volt , annak bizony bele lehetett hajtani a tányérját a váltóba. Gondolom ez mind a váltó pontatlanságából és a hajtókar gyengeségéből együttesen fakad, és nem az alkalmazott rögzítésén múlik (most octalinkes alivio kar és stx váltó van rajta és azzal nincs ez a probléma). Ellenben a holowtech 2-es lx integrált hajtómű tényleg merevebbenek érződik a négyszöges stx-rc hajtóművemnél, de ez inkább tényleg csak amolyan feeling jellegű, mert hatékonyságban igazából nem érezni semmilyen különbséget, nem is tervezem a cserét.
Üdv Statler
Mindenesetre abban azért nem értek egyet Veled ,hogy egy “féktelen”és mindenfajta lengéscsillapítoktól mentes bringával ugyanolyan élvezetes lehet a bicajozás.Persze ez függ attól is hogy hol és mire használod a géped.mert ha mondjuk a Pilisben vagy a Mecsekben az 50.bukkanótól bedagad a csuklód és a zsibbadástól nem tudsz lelassítani 45Km/h alá,lehet elgondolkodnál eme szerinted felesleges kütyük alkalmazásáról.Olaszok ide-Kinaiak oda azért ezek a nagy bringás cégek mégis csak azért küzdenek hogy nekünk(és persze nekik )jobb legyen.Mindenképpen kell egy kicsit haladni a korral.Remélem nem fogunk visszatérni a fakerekű bicajhoz azért mert valakik szerint felesleges ez a sok technikai újítás.Bevallom rabja vagyok eme őrületnek, ugyanazt vallom mint már valaki itt elöttem,ha a bicajom tökéletes akkor már minden csak rajtam múlik.Jó pár éve indulok versenyeken de pont ebből eredően nem sok technikai jellegű problémám volt.Az igazi az lenne ha annyi időm lenne az edzésre mint amennyi energiát a bicajom tökéletessé tételére fordítok.Nálam 30-70% az arány.Gyenge vagyok de a bicajom nagyon jó.ez is 100% :)
HBalage: Ez így kissé tisztítja a képet. Akkor az SPD-vel országútit hajtó ember a másikbalázs, aki a Dura lánckereket falidísznek használja, és szétbontásos módszerrel a 10-es sorból csinál egy 9-est, mert neki úgy ideális a láncvonal. (Javaslom olvasásra az Angliru cikket.) Az SPD hajtással csak annyi a bajom, hogy kissé túllépte a kor azt a típust, és van annál sokkal hatékonyabb pedálfajta. Ha a másikbalázs érzi a különbséget a négyszög és az octalink között (és Fausto Pinarello nem), akkor az SPD/Look vajon miért nem tűnik fel neki? Évekig olvastam a négyszög ócsárlását, miközben a profik versenyek százait nyerték vele. Mindegy, ha akar, majd válaszol rá.
Ezek szerint a Morati és a Specialized sem rád vonatkozik.
Ha olvasod az újságotokat, akkor volt egy időszak, amikor minden tesztelő írásában szerepelt, hogy beletapossa az átdobóba a lánctányért. Nekem ez még sosem sikerült, bár használtam acélvázat és aluvázat is JIS tengellyel: biztosan gyenge vagyok.
Colnago: egy titán De Rosám van, tudom miről beszélsz:) Egyszerűen nem kell jobb.
zOrg: én is merev villás géppel terepezek, engem a teleszkópok hidegen hagytak mindig is. Ahogy mondani szoktam: csak a terep és én, és köztünk a minél direktebb kapcsolat. Szeretem érezni a bukkanókat, döccenőket. Ha az ember megtanulja felemelni a fenekét a nyeregből, és átsiklani a terepakadályok felett, elképesztő jó és élvezetes dolgokat lehet csinálni egy merev villás géppel.
Én canti féket használok a montimon. Mégsem volt még sohasem olyan gondom, hogy ne tudtam volna időben megállni… :-)
Colnago: ilyen oldalra nyomós tesztet én is szoktam csinálni. Az acél vázaimat nem mondanám a legmerevebbeknek… :-) Én amúgy arra a tengelyes megjegyzésre reagáltam, amit írt valaki. Ma is csodálkozom azon, hogy egyesek számottevően merevebbnek érzik a korszerű, nagyobb átmérőjű középrészt a négyszögtengelynél. El sem tudom képzelni, hogy érezhető belőle valami. Ha a vázzal együtt nézzük a rendszert, ahogy írtad, akkor van értelme beszélni erről a kihajlásról. De egy váz kihajlásán nem változtat az, hogy milyen átmérőjű tengely van a középrészben.
Statler:
A záró mondatoddal kiváltképp egyetértek; nem sorolok most példákat – mivel nem kerékpáros dolgokat nem akarok idekeverni. Csak annyit, hogy pár éve merevvillás hegyigéppel túrázom, tavaly óta pedig a hidraulikus tárcsafékem is “downgradeltem” V-fékre.
Furcsa, de azóta visszatért az a (gyerekkori) élvezet túráim során, mint annó 1989 környékén az első, terepbiciklinek mondható kerékpárommal – arról nem beszélve hogy kerékpárkezelési technikám is csiszolódott.
Statler nem a tengely-elhajlást mérik természetesen,hanem azt,hogy egy adott
erőbehatásra maga a csapágyház hány mm-t mozdul ki a nyugalmi síkjából.
Ezt egyszerűen szokták “mérni”házilag is,ha a kerékpárt kissé eldöntve magadtól
az ülést és a kormányt fogva a hajtókar alsó állásánál óvatosan megnyomod a pedált.
Nyilván ahogy Nscatto írta a kerék és a hajtómű is hajlik,de azért lehet érezni a vázak merevsége közti különbséget.Hangsúlyozom,nem beletaposást írtam,hanem enyhe nyomást.
H.Balage nyilván minden cégnél vannak nagyon jól eltalált,”örökifjú”modellek,
és vannak kevésbé sikerültek is.Sokszor csak remélhetjük,hogy jól választunk….
DE hát ez igaz az autóra,tv-re,mosógépre,bármire:)
A lényeg valóban,hogy ne a bringán múljon a teljesítmény,ebben egyetértek.
Nálam nem múlik,bármelyik bringám klasszisokkal jobb nálam:))
Balázs: egyetértek veled, tehát az is igaz, hogy hiába a tehetséges versenyző, ha nincs biciklije, csak partvonalról nézi a versenyt.
Ami engem zavar, az a trend: kár, hogy a biciklizés lelketlen technikai sporttá züllik. Arra gondolok pont, aminek itt is (de máshol is) jelét látom: amikor olyanokat olvasok, hogy a Deore cuccal nem nagyon lehet terepre menni, meg hasonlók. Ez a hozzáállás nagyon sok embert bánthat, és sokaknak kedvét szegheti. Pedig elsősorban nem ettől függ, hogy valaki hogy érzi magát a nyeregben. A másik, ami a versenyzők felől “lejön” például: a felütött a teleszkópom, venni kell egy olyat, ami 20 mm-rel többet mozog, és akkor majd nem lesz gond a terepen – féle szöveg. Szóval a technikai (itt most kerékpározástechnikai hiányosságra gondolok) hiányosságokat nem lehet (vagy inkább nem biztos, hogy érdemes) újabb és újabb cuccokkal pótolni. Mert nem mindig lehet. De hasonlót mondhatnék országúti szakágban is, amikor arról beszélnek, hogy pl. terhelés alatt nem vált le az első váltó, és emiatt csak a csúcskategóriás cucc a jó. Akinek nincs “benne a lábában” az, hogy váltáskor egy negyed fordulatnyit automatikusan könnyít a hajtáson, annak nem új cucc kell, hanem újra kell(ene) tanulnia az egészet…
Szóval sommázva a dolgot: szerintem alapvetően az a baj, hogy túl sokat képzelnek a mai bringások a technikáról, és annak a hiányzó 90%-nak csak a felét teszik hozzá.
De ez nagyjából amolyan kortünet. Nem csak a bringázásnál van így, szinte bármire igaz.
No, lássuk szépen sorjában:
Nscatto:
– Igazad van, mint kiderült Colnago-men nem ezzel az Orcával hajt, hanem újabbal, de tény, hogy ilyen Orca is volt. Pontosan ezért tettem ide ezt a linket, hogy legyen tanulság: márkás váz is teljesíthet rosszul.
– Tesztelés tekintetében csak a magam nevében tudok nyilatkozni, úgyhogy nem tudom, hogy a többiek hogyan tapossák bele a tányért az átdobóba és milyen gyakorisággal. Mondjuk mostanság nem nehéz ezt írni minden tesztbicajra kerülő négyszögtengelyes hajtóműről, miután a négyszöges műfajból már csak az alsó kategória található bringára szerelve. Pontosan tudom, hogy egy négyszöges rendszer ugyanúgy lehet merev, tengelyhossz kérdése (is) a dolog. A 7410-es Dura Ace-t 103 mm-es tengellyel, vagy az alu Recordot 102 mm-essel ugyanúgy nem lehetett beletaposni a keretbe, mint a legmodernebb rendszereket. Éppen ezért hagyott ki a Campa egy evolúciós lépcsőt (Octalink/ISIS) a tengelyrögzítés tekintetében.
– „Miért van az, hogy a kiállításon vagy utcán a ti bringáitok miért mindig csúcsgépek, ha a teszteltek annyira jók?”
Itt csak részben értem miről beszélsz, éppen ezért nem biztos, hogy arra fogok válaszolni, amit ténylegesen kérdezni szerettél volna. 1. Ha az ember minden valami miatt szimpatikus bringát megszerezne magának, nem férne be a lakásba tőlük. 2. A tesztelők többségének már kiépült/konszolidálódott gépparkja van, tehát még ha tesztelés közben találkozik egy a sajátjánál jobbal, akkor sem valószínű, hogy váltani fog. Bár ilyenre is volt már példa… 3. Elég sok bringát építünk egy-egy évben, ezek rengeteg tapasztalatot hoznak. Úgy gondoljuk, hogy ezek érdekelhetik esetleg az olvasót is, hogy ezek alapján a mieinknél sokkal szebbet és jobbat építhessenek. Senki nem állította, hogy a sajátja maga az elérhető csúcs, esetleg azt, hogy számára valamiért ez a legjobb. A mostani számban a Bike Of The Year cikkek ugyanennek a fordított változatai, amikor az olvasó meséli el, hogy a saját bringája számára miért olyan kedves és jó.
– „Valamiért a titán Morati és a Specialized volt a tulajdonotokban, nem a Magellán akkori csúcsgépe.”
Nekem sem Moratim, sem pedig Specializedem nem volt, ellenben volt Magellan országútim, erről a Gemini tesztben is írtam. Hogy a többieknek éppen hogy alakul a gépparkja azt nem tudom, de a többségnél volt már saját tulajdonban Magellan is.
– Sohasem teszteltem SPD pedállal/cipőben, de ha a saját szakágamat nézem, tesztelhettem volna, hiszen van ilyen országúti pedálkötés-rendszer is, meg komoly versenycipő is van hozzá. Ezek az érzéses dolgok nagyon szubjektívek. A szélsőségeket könnyű megérezni, de a hajlékony meg a nagyon merev közti zónában két hasonlóan teljesítő dologról érzésre megmondani, hogy melyik a merevebb, az szerintem lehetetlen. Éppen ezért én ilyet nem is szoktam leírni. Ha az előbbiekben belinkelt Gemini tesztre célzol, az a hajtómű egy valódi szélsőség volt, ezért írtam róla, amit írtam.
Colnago-men:
– „Mielőtt hivatkozol valami tesztre, azért tájékozódj. Az Orcárol:2007-es utolsó szériás/990 gramm/ modell, köze nincs a 2004-eshez, amit teszteltek, és valóban gyengébb volt”
Elindult itt egy márkákkal kapcsolatos hitvita, ennek kapcsán te egy adott márka adott modelljét hoztad fel követendő példa gyanánt. Erre én belinkeltem egy olyan forrást, amely szerint az adott cég adott modelljéből egy bizonyos modellévben létezett nagyon gyenge produktum is. Tettem ezt azért, hogy rámutassak, önmagában a Colnago, Pinarello, Orbea, stb matrica nem jelent semmit.
– Valójában írtál egy olvasói bringatesztet a saját bicajodról, ez mindenkinek tanulságos lehet. Ha elégedett vagy vele, és valóban olyannak érzed, ahogyan azt leírtad, akkor nem kell foglalkoznod vele, hogy ki mit mond, hanem hajtani kell sokat.
Statler:
„Meggyőződésem, hogy a biciklizésnél a teljesítmény legalább 90-95%-a a versenyzőtől függ, a maradék 5-10% függ csak a technikától.”
Ezzel én maximálisan egyetértek, a kibontása viszont messzire vezet:
– Ha a technikai 5-10% hiányzik, akkor hiába van ott mellette a 90-95%, nem lesz eredményes a versenyző. Technika alatt itt most nem súlyra, váltásteljesítményre, meg hasonlókra gondolok, hanem arra, hogy műszakilag rendben legyen a gép, az alkatrészek kielégítően működjenek és egyáltalán kibírják azt a terhelést, amit kapnak.
– Vagy másik oldalról hozhatnám a saját példámat is: alapjában véve tehetségtelen „versenyzőnek” tartom magamat, az évek folyamán pedig már megismertem saját korlátaimat. Viszont ha emellé odateszek még egy nehéz, rosszul működő gépet, akkor még annyit sem tudok kihozni magamból, amit mostanság, és ráadásul az eredménytelenséget rá tudnám fogni a bicajra. Éppen ezért arra törekszem, hogy legalább a bringán ne múljon semmi, így ha gyengén szerepelek, akkor tudom, hogy csak a saját fizikai/szellemi kvalitásaimmal van a gond.
Én az 5%-ban vagyok. El nem bírom képzelni, hogy egy olyan vastag, edzett acél tengelyt, amilyen a négyszögtengelyes agyakban van, egy biciklis ember számottevően (érezhetően) meg tud hajlítani… Biztosan lehetne mérni a különbséget valamilyen nyúlásmérő bélyeggel, de aligha hiszem, hogy valami is múlna rajta.
stellaz, én a jó és rossz kerék közti különbségről, és a váltás minőségéről beszéltem. De itt egy idézet egy Fausto Pinarello nevű embertől a merevségre:
“- A Tour-tesztek a vázak valós tudását tükrözik?
-Nem tudom megmondani egy teszt alapján, hogy a típus jó vagy rossz. Azok a dolgok, mint a merevség, az érzékenység és az erő, úgy gondolom, hogy nagyon személyesek. Ha én, egy vázat öt különböző kerekékkel próbálok ki, úgy öt alkalommal másképpen érzem a merevségét. Vagy ha egy monocoque carbonkormány helyett alukormányt teszek fel, az az érzésem, kerékpár teljesen más. Ügyfeleink nem vázat akarnak vásárolni, hanem Valverde bringáját. Mindenki különböző bringát használ: Vladimir Karpets majdnem két méter magas, ellenben Ruano Guillem alig 50 kg. Ezért kompromisszumra kell törekedni, hogy jól viselkedjen a kerékpár minden helyzetben, ami a bringással előfordulhat. Csak merev vázat építeni egyszerű és olcsó. Akkor mit csináljunk az UCI súlykorlátozásával? Miért kell egy 800 grammos vázat építeni? A Prince 1050 gramm, az már nagyon jó súly.”
Érdekes, ő nem beszél a mindenféle tengelyekről, amit itt rajtam kívül a bringázók 95%-a csodának tart…
Hi Statler!
Igazad van,nem a gép határozza meg a versenyzőt….
De az arány szerintem 70-30,vagy 80-20 minimum,hiszen a bringa technikai sport.
De ha csak 10% is a bringa,az pont elegendő,hogy mondjuk hegyen 22 helyett
24-el tudj menni és ne maradj le a sorról.
Én tudom,hogy bármennyit edzek is,bármilyen profi gépre is ülök akkor sem fogok megjönni minden versenyen az éllel 45 évesen a profikkal….Lesz egy szezonban pár verseny ami fekszik nekem,és jól fogok szerepelni,ha sprintbefutó van.Ennyi elég,a lényeg:ne kerüljek bukásba,egy időben többre ráfutottam,mindig épp előttem volt 1-2 emberrel.Sosem leszek hegyimenő,legfeljebb valahogy túlélem a hegyeket.De hát ez így van a profiknál is.És ne ítélj abból,hogy kinek milyen bringája van,mert lehet
valaki C35-el egy nagyon kedves doki,akit ismerek/ha egyszer telik rá,és szereti,mi a gond???/és lehet egy olyan nonem-vázas fiatal,mint akit te említesz,és nem telik neki jobb bringára…Csakhogy most jön a bökkenő:ugyanez a fiatal kapásból leszaroz egy olasz Tec Columbus alltec2/Colnagok,Pinarellok Merckxek,stb..is épültek ebből a csőből,nem véletlenül,persze dupla áron/ vázszettet karbon villával,mert ő is Carbonról álmodik…Igaz,a gagyi is megteszi,a taiwani.És talán 20 éves,nem ismer semmit,de fitymálni már tud.Ez saját vélemény,ne vedd magadra,például én sem
fogok belekotyogni a mountain-bikes fórumba.Egyrészt nem érdekel,másrészt
nem tudok róla semmit.
Azt is most tudtam meg köszönet Matyinak:)),hogy Colnago
montik léteznek nagyobb létszámban is…
Sajnálom,hogy megadta magát a bringád,de sajnos ezeket a vázakat gyakorlatilag
1-2 szezonra tervezik,bár ezt nem reklámozzák.De gondolom,a gyártó vállalt garanciát,vagy nem?
Nekem az Orbea Replicában kimozdult a hátsó villa papucsa./Elengedett a ragasztás./
Garanciában javították,speciális újfajta ragasztóval,azóta 1 szezont használtam,tökéletes.Váztörésem sosem volt hálistennek.Remélem,több neked sem lesz.
Nscatto,bár 3 komplett bringám van most,sosem adom el a Titant,ha nem 60-as,hanem 58-as méretű…Nagyon-nagyon jó váz,erről megkérdezheted a Csomorékat is,hogy mentek-e jobb bringával.Ők csak-csak értenek hozzá,ha már én nem is..:)Egyébként,ha találok jó állapotú Titant56-57cm méretben/csakis Rabobank színben!!!/akkor bizony megveszem a gyűjteményembe,a régi szép idők emlékére.
A C35 vázszett cca 1200-1500 Euron beszerezhető,a mill.sok.
nscatto
lehet, hogy van különbség, de ze kb. olyan dolog, hogy ha a négyszöges hajtóművű bringámról átülök egy integrált temgelyesre, akkor érzem, hogy ez merevebb, majd visszaülök a négyszögesre és azt érzem, hogy bár nem olyan merev, a különbség hangyafasznyi, kurvára nem ezen múlik, hogy hogyan fogsz tekerni
nyílván egy alap minőség nem árt ha megvan, de azért túlzásokba nem kell esni
Igazad van, én ezt nem is vitattam soha, magam is tapasztaltam. Én csak azt akartam mondani, hogy az ide írogatók 99%-ánál nem azon dől el a versenyen a dobogós helyezés, hogy a gépén Acera, vagy XTR cucc van?
Megkockáztatom azt is, hogy ha egy profi nagymenő eljönne pl. a magyar körvesenyre (mondjuk TdH), kiválasztanánk neki a leggagyibb bringát a mezőnyből, azzal is valószínűleg simán megnyerné a versenyt.
De ugyanaz a helyzet, mint az iskolában. A megbukott a diák legtöbbször azt mondja: meghúzott az a köcsög. 1% alatti azok aránya, akik beismerik a többiek előtt, és kimondják, hogy a kutyafáját, tanulnom kellett volna, hibáztam. Remélem, érted a párhuzamot.
Statler, igaz dolgokat mondasz, de hidd el, hogy egy csúcs-szett sokkal jobban működik, mint egy alsó-középkategóriás. Tapasztalat. Hiába vagy te nagyon erős, ha nem tudsz felváltani nagytányérre, vagy hajlik alattad a kerék, mert nincs oldalmerevsége. És ez nem csak a versenyekre vonatkozik, hanem a mindennapi tekerésre is, mert ha tudod, hogy tökéletesen működik a gép, akkor szívesebben indulsz el.
Üdv, Colnago men!
Egyetértek veled abban hogy egy “Magellán” nem agyon kellene észt osszon váz gyártás-tervezés ügyben mert szinte semmi köze az egészhez.Egy biztos ,tud venni jó vázakat jó helyen és elfogadható áron árulja.Fontos a márkanév mert a “NÉV KÖTELEZ” de—!!!Jó pár éve vettem egy GT Zaskar Race vázat, ami Easton Ultra Lite csőből gyártatott ,96 ezer forintért ami annak idején nagyon sok pénz volt(most is)és pár nap múlva láttam egy Magellan Pixis vázat ugyanebből a csőszettből 39000 Ft-ért.Mint utólag kiderült itt csak a nevet fizetem meg mert a váz már régen megadta magát ,pedig nem vagyok egy agressziv Rider,és a Haverom a mai napig használja a Magellánt.Amiben még biztos vagyok ,Ha a Colnago vagy a Pinarello gyárttat vázat a Távolkeleten a minőségbiztositási rendszert biztos az anyaországból ellenőrzik és igy nem nagyon fordulhat elő minőségromlás.Még csak annyit-nemrég volt szerencsém Itáliában dolgozni és mint utólag kiderült a Campagnolo fellegvárában tartozkodtam jó pár hétig.Csak úgy betértem egy Bringásboltba és olyan Colnago Felsőkategóriás montikat láttam,Alu, Carbon és még ki tudja milyen vázas XTR szettel felszerelt csúcsgépeket amiktől leesett az állam és úgy is maradt.Nem kirakat bringák voltak,mindegyiknek volt ára:)Egyszóval a Colnagó nem csak Országuti és fitnesz vagy gyerekbringákat gyárt.Üdv
Érdekes dolog ez az egész. Az egyik tanulság, hogy Magyarország a megmondóemberek hazája. Itt mindenki megmond mindent a másiknak, és az a furcsa, hogy mindenkinek igaza van (legalábbis azt hiszi magáról).
A másik tanulság az az, hogy mindenki hajtsa azt a biciklit, amilyenje van, megengedhet magának, vagy amilyet jónak gondol.
Ismerek olyan srácot, aki a lehetőségeihez mérten minden versenyen ott van, egy nagyon egyszerű, gyenge felszereltségű biciklivel, amit a technika nem enged meg neki, azt lelkesedésből pótolva. Mélyen tisztelem és szeretem az ilyen embereket. Szívesebben beszélgetek vele, mint a többi karboncsikós sráccal, akik csak lefitymálni tudják a hasonló srácokat.
Meggyőződésem, hogy a biciklizésnél a teljesítmény legalább 90-95%-a a versenyzőtől függ, a maradék 5-10% függ csak a technikától. Ennek fényében nevetségesnek érzem, hogy egyszerű, hétvégén biciklizgető srácok hogy össze bírnak azon kapni, hogy ki milyen biciklit hajt?
Én mindig azt mondom, hogy akkor szabad csak váltani egy jobban kezelhető, könnyebb, korszerűbb gépre, ha már 100% biztosan érzed, hogy a mostani géped fizikai korlátai akadályoznak meg a jobb teljesítmény elérésében. Ezt a legnehezebb belátni, mennyivel egyszerűbb és könnyebb dolog ráfogni a biciklire, az alkatrészekre, és fejleszteni a gépet. Noha valójában a legtöbben önismereti problémákkal küzdenek. Nehéz belátni, hogy legtöbbször a teljesítményünk korlátai önmagunk vagyunk, nem a technika. De attól még így van. Mindig lehet mutatni egy olyan embert, aki ha ráül az én biciklimre, gyorsabban felér vele a hegyre, mint én. Ez azt jelenti, hogy magamat kell fejlesztenem, hiszen elsősorban nem a gép korlátoz.
Colnago – aki már nem is az:) Szettet a Shimano gyárt, Dura Ace a neve és 9-es, mert ott még nem találták fel annyira a fogyasztói társadalmat:)
Ezek szerint te árultad a titán Ovalmastert itt nemrég. Volt egy piros C35 bringa itt, de valami egymilliót akart érte az ember, azért az kissé komolytalan…
Nscatto keblemre:))
Úgy látszik,hasonlóan látjuk a dolgokat.Nekem az álmom egy C35-ös,ami szerintem fantasztikus technikai és design-beli áttörés volt 91-2-ben.Egyszer ültem rajta,hát
el tudnám viselni….Valamint kövezzetek meg,de én “látványbiciklista” is vagyok:))
/mentségemre szól,hogy nem azért tartom a bringáimat,hogy otthon porosodjanak,
hanem napi átlag 3-6 órát sétáltatom őket:))/
Az a gép gyönyörű,és gyönyörű a festése főként pirosas szín túlsúlyban.
Ki az,aki NEM szeretne egy ilyet magának?
A C40 hozzá képest “karcsú váz”,ám nem véletlen az eredménylista….
Ám ha úgy kell menjél egy hosszabb hegyen,hogy beletaposod a lánctányért 60-as
lábforgással az átdobóba,akkor nem nézed a profi versenyzőket….
Campa record 102-es sima négyszögtengelyü monoblokkot használok,de még sosem
lazult meg,tökéletesen illeszkedik,semmi gond vele.Idény végén általában szétszedem
/mivel szerelhető,akár csapágyat is cserélhetsz benne,nem kell eldobni/és átzsírozom.
Shimanot használtam régen,arra ez nem áll,az bizony deformálódott,elkezdett
percegni,nyekeregni,és nem lehetett jól meghúzni.Soha többet Shimanot.
Ez igaz a fékváltókarra is.Profi,ha ingyen kapja egy szezonra jó,de ha éveket akarsz vele menni,bizony elkezd pontatlan lenni,és nem igazán javítható ellentétben a campával.Mámeg hosszú lett:))
HBalage.
Nem,nem mentem még magellan országútival,és nem is fogok.Nekem a kerékpároknál valahogy mindig az igazi versenykategória vonzott.
Ha mégis visszalépnék valamit,akkor vennék egy Bianchi coumbus slx-et,de mondhatnék itt F.Moser slx-et,vagy visszaülnék egy Tec alltec2 columbusra…..Ez csak 3 bringa,amit “teszteltem 10 év alatt.Volt Peugeot-om,2 Puch-om,egy NDK-s időfutam pályabringám,amit átalakítottam országútira,Colnago Titan 2000,Pinarello Prince2004,Orbea Team-replica lobular3 2006,és most az Orca.
Van némi megtapasztalásom “teszt”ügyben,mert évi 14-15000km-t mentem átlagban,tavaly épp 23000-et.Mielőtt hivatkozol valami tesztre,azért tájékozódj.Az Orcárol:2007-es utolsó szériás/990 gramm/ modell,köze nincs a 2004-eshez,amit teszteltek,és valóban gyengébb volt,tudom,akkoriban én is olvastam,miként hogy a Cervelo és a BMC volt elöl.Miként azt is olvastam,hogy egy
középminőségű alu 1,5-1,7kg-os átlagvázon mérve x kp terhelésre sokkal kisebb a váz
mm-ben mérhető csapágyház-kitérése,mint bármely pro tour csapat bringájáé.
Nyilván lehetne olyan vázat is készíteni,ami 0,001mm-t produkál a teszten.Öntöttvasból,,?:)Tehát az Orbea tesztem eredménye:A komplett bringa Campa
record szettel,Campa Shamal2008 kerekekkel,FSA Superlight hajtóművel,Deda kiegészítőkkel,Michelin Pro2,Keo-classic,Selle Filante:7,00kg.
Most 85 kiló vagyok,inkább “sprinter” típus,nem hegyizerge.
Most tudok alapozásnál edzésen guggolni 160 kilóval 6-ot,dde 100 al pld egyhuzamban 35-öt.Tehát tudom nyomni a pedált rendesen:))
/De szezonban akkor megyek jól,ha simán pörgetem a 100-120-as pedálfordulatot,
tehát azért akkor a váz nem kap akkora terhelést/
Menettapasztalat:A váz,és a kerekek fantasztikus egységet alkotnak,eddig csak a Colnago volt ennyire merev/de az nehezebb volt majd fél kilóval1500gramm/.
Ami minimális hajlás volt,azt a hajtómű produkálta,ezért bár szép-szép,könnyű-könnyű,lehet felteszek egy Campa record alu-titán hajtóművet.180 vagyok,54-es a vázméret,normál ülésbeállításnál/középen,nem hátratolva,sem előre/tökéletes a pozíció a hajtóműhöz,és a normál 120-as stucnival ideális a hossz is.
A bringa nagyon fordulékony,lefelé nyugodtan lehet beszállni a kanyarokba,nem szitál,stabil.Soha ne legyen rosszabb bringám,kívánom,hogy neked sem.
Egyébként a kis Orbeám is nagyon hasonló,de azt aláírom,hogy az bizony
egy kicsit lehetne merevebb,bár az is igaz,hogy az Euskaltel profi /50-60 kilós/hegyi menői nem hiszem hogy panaszkodtak rá 2004-2005-ben a Touron pld.
Egyébként nem azt akarom “fikázni”,akinek épp magellánja van,a lényeg az,hogy
tekerjünk minél többen.Mindenkinek más tetszik,mások az igényei,lehetőségei.
Nekem ezekkel a bu..”reklámokkal van bajom,ami egy nap 24 órában árad ránk
a tv-ből,újságból,net-ről stb.Tényszerű korrekt teszt szinte nincs,minden “fa..”
De pld N.Balázs kompakt hmű cikke tetszett,és nem csak azért mert egybeesett
a saját tapasztalataimmal.
Kissé hosszú lett,akit irritált,attól elnézést kérek.
Mellesleg meg kell nézni, hogy a Tour tesztjében hol végzett a Colnago C40 a merevsége miatt, és hogy hány versenyt nyertek vele. Mintha lenne köztük néhány Párizs – Roubaix is a sprintek és a hegyi szakaszok mellett.
hábalage, előbb meg kéne kérdezni colnagót, hogy 5 éves Orca vázról beszél, vagy a mostaniról? Ha igen, akkor van azóta újabb teszt is, talán meg lehetne keresni… Azt is megkérdezném, hogyan tudja mindegyikőtök mindig, minden esetben beletaposni az átdobóba a hajtóművet? Miért van az, hogy a kiállításon vagy utcán a ti bringáitok miért mindig csúcsgépek, ha a teszteltek annyira jók? Valamiért a titán Morati és a Specialized volt a tulajdonotokban, nem a Magellán akkori csúcsgépe. Biztosan véletlen, igaz? Az is érdekelne, hogyan érzitek a merevséget (SPD cipőben)? Csak azért kérdezem, mert évekig olvastam, hogy milyen szar a négyszögtengely, közben Petacchi és McEwen nem olvasva titeket betegre nyerte magát a régi szar technikával.
Colnago-men, nem bántani akarlak, de mindig eszembe jut valami a kommentjeidről. A legutóbbiról például ez:
Az Orbea Orca a német Tour Magazin 2004-es karbonváztesztjében 20 vázból a 19. helyen végzett, a labormérések alapján nyert merevségi mutatói a legrosszabbak voltak, egyedül az alacsony tömege mentette valamelyest a helyzetet. A cikk letölthető PDF-ben itt:
http://tour-magazin.de/?p=1188
Arra azért kíváncsi lennék, hogy mentél-e már Magellan országútival. Én már igen, ha érdekel a teszt, itt olvashatod el:
http://bikemag.hu/kerekparteszt/road-bike/magellan-gemini
Javaslom figyelmedbe a geometriai adatokat. Találkoztam már olyan felső kategóriás vázzal, amelyiknek ennél rosszabb geometriája volt.
Végigolvastam mindent! Na, akkor elmondom szerintem mi is van. Egyre több gyártó került be kishazánkba az utóbbi időben sokan nem jobbak mint a Magellán, aminek ezzel megcsappant a forgalma. Ennek egy kis vásárlócsalogató, “mi törődünk az emberekkel” tartalma van. Nem látom benne a problémát a túlzáson kívül, miszerint ők is tutik. Szerintem árértékben itthon az egyik legjobb. Magyar vonatkozása is van. Szimpatikus. Nem fogok Meridát, Hasát, Skarpeát, Capriolót, meg Kelly’s-t venni én sem ebben az árban, mert nem. Az más kérdés, hogy magam már Magellánt sem, mert úgy érzem, hogy nekem nem ő a megfelelő. Lehet sznobság, de inkább többet áldozok egy “szerintem” minőségibb vázra. A Magellán csak ár-értékben jó, nem értékben. Volt Magellánom, jó volt, most jobb van. Nem vennék megint.
Aki kezdőként ezt veszi, és örül neki, jogosan teszi, mert jól járt vele, de van nála jobb nem egy, nem kettő. Idővel, vagy ha kipróbálta, maga is rájön. Nem kell lehurrogni őket, hisz én is pofán tudnám rittyenteni a millás fosokon száguldozó suhancokat, akiknek a szülei megvették a jót a semmiért. Nem írigységből! Zavar, hogy nem tiszteli a sportot, a vasat, amin ül, és másokat, akinek nem adatott meg ugyan az, mint neki.
(kerülöm is a fogast, és környékét, mert ott aztán kiszáradna a szám, mire leköpöm, akit le kell)
Ezek után is meg lehet védeni a Magellánodat, ha az van neked, de hidd el, az pont nincs benne a 10%-ban, viszont tekerj vele, mert az a lényeg!
Minden évben kiadják a The Taiwan Bicycle Manufacturers Guide nevű több ezer oldalas katalógust. Amit a legtöbb gyártó (itt pl. Gepida, Magellan) egyszerűen felüt és kiválasztja a több ezer vázból a modellválasztékát. Majdnem olyan mint egy autokonfigurátor ahol összeklikkelheted, hogy mivel kéred a kocsid és azt úgy legyártják. A szakmai részhez kb. annyi közük van mint amennyi nekem lenne az autós esetben. Persze nem kis munka a bicaj vonal összeállítása a mennyiség és az árak / várható nyereség kikalkulálása marketing megtervezése. Személyesen ismerem és jó barátság fűz ahhoz az emberhez aki a Cseke RT nél létrehozta a Magellant, addig amíg Ő iranyitotta a szakmai vonalat nem volt szükség ilyen handabandázásra.
Hello He-Jani!
Eredményes versenyszezont kívánok neked,és a Szegedi csapat minden tagjának:))
Nem gondolkoztok rajta,hogy átnyergeltek magellánra?Ki tudja,hogy a Specialized-ek
mennyire tervezési hibásak???:)))Fő a biztonság:))
2 hét ,és verseny.Nem jöttök bemelegítésként a Tolna megyei “hegyi”bajnokságra 14.-én?Tizenpár km sík,1500m domb a végén.
15.-én Pécs kupa Villány,átmegyünk Horvátba,ott lesz az éles rajt,aztán
a szokásos pálya.Sajnos eladtam a Colnagot,nem passzol a nevem:))
Most egy Euskaltel-Orcám van,ez is hemzseg a tervezési hibáktól,főleg hegyen,és megindulásoknálérzem úgy,hogy túl merev….:))
Szevasztok…
Végigbogarásztam a soksok hozzászólást…
Mókás…
Azthiszem a cikk írója (nyilatkozó) a hirtelen “képernyőre” kerülés hevében, számot tévesztett.
A 90% ra gondolok. Én mondanék egy 50-est a kilencven helyett.
És akkor belefér a ColnagoBianchiTrekCerveloMoserMerx stb a jó váz kategóriába.
Zárójelben azért hozzáfűzöm… van ez a q faktor izé… Tudjátok, a két pedál lukjának síkja milyen távol van egymástól. Magellán országútik 70%-nál nagyobb mint 180mm. Ez nagyon szar. 150 körül örülnénk neki. Ja!… hallom máris a választ. Hogy a monoblokk tengely hossza határozza meg, és nem is a fránya váz? Haló… magellános főurak… Szóljatok már a kezdő kerékpármágusaitoknak, hogy a minőségi monoblokkon ne spóroljatok 5000-et. Mert akármennyi üzemórát töltöttetek az asszony helyett a “tervező”gép előtt, ez elbicskázza az egész tetteteket. Ugye minden olvasgató akinek Colnagó Bianchi váza van, tudja, hogy egy rövid Campagnolo középrész van benne :-)
Mert eszébe sem jut gagyit venni. A magellánosok meg azt sem tudják miről beszélek. Csak magatokban, őszíntén. És most nem kell rögtön hozzászólni.
A váz geometriáját akármennyire próbáltátok összeszedni rendesen. A user tönkreteszi a stucni, hajtókar, üléscső, kormányszélesség választás/beállítással. És ugyebár aki Colnago vázat síbol magának az akkor már rak rá rendes cuccot. Akinek meg a szíve fáj csak a “minőségi” bevált vázakra, és sajnos tőke hián magellánt vett (mert ez a legjobb az elérhetők között). Szóval ők azért valljuk be hamarabb ráraknak egy 2 centivel hoszabb/rövidebb stucnit. Neadj isten nem is megy bele az elérhető olaszmenetes Campagnolo 108as közép. Fránya kereskedő meg a durace szetthez persze meg nem tartja a rövidet, mert az ritkán kell.
most ezt nemnagyon értem ám, jó hogy magellán jobb a hipermárketes dolgoknál de msot ez a 90 százalék olyan mint ha magelánék jajdekirályak és gagyi kona speckó stb. tervezési hibákról meg magellán csak ne beszéljen mert amikor évente raktak ki uj polar-xet, egyik szarabb volt mint a másik, pl az csúszópapucsos förmedvény… vagy ami 2003 után jöttek ki könnyített papuccsal, meg még szürke széria elötti 3 fajta szarság…. azért mert most 2 éve van valami használhatónak tűnő vázuk nemkel mindjárt felvágni, anyira szerintem nincs benne extra se minöségbe(?) se árba hogy ne egy nagyobb múltal rendelkező jobb háttérel, több referenciával rendelkező vázgyártó termékét vegyem meg.
:) Azzal nincsen semmi probléma, hogy az országútira helyezik a hangsúlyt, csak gondoltam rávilágítok arra -ha már magellan tanumányról van szó-, hogy elég valószínű , hogy az Ő vázaik minőségileg nem közelítik meg ..maradjunk az előzőnél.. a Colnagot, ellenben (elérhető áron) gyártanak street, dirt felhasználásra szánt vázakat, és ez nekem személy szerint egy pozitív dolog, és remélhetőleg minőségben is egyre fejlődni fognak. Hajrá magellan..! Abban pedig teljesen egyetértek, hogy mivel ‘Colnagoéknak’ tömegárut is gyártaniuk kell, hogy kielégítsék az igényeket, ez rányomhatja a bélyegét a minőségre, tehát kétségtelenül nem a legjobb dolog.
Hi Stellaz
Lehet,hogy szívesen használnál valami jó minőségű magyar márkát,de hát nincs,miként
autót sem gyártunk,sőt már buszt,teherautót sem nagyon.Egyáltalán mit gyártunk?
Talán bort,meg szalámit….Műszaki cikket szinte semmit.
Egyébként ha mégis lenne valami gyártás árban fölözné jócskán a középkategóriás,megfizethető vázszettek árát.
Aláírom,ez nem csak a gyártókon múlik,hanem azon,hogy az “állam-bácsi”könyékig
turkál azok zsebében,akik valamit gyártani szeretnének.Aki vállalkozó,az tudja…
Miként azt is,hogy az “állóeszköz”nem divatos a mai vállalkozásokban,márpedig
azért egy komolyabb kerékpár-gyár elég gép és eszköz igényes.
Egyébként a magyar kereskedőkre meg az a
jellemző.hogy” lyukat beszélnek a kedves laikus vevő hasába”,és rátukmálnak valami
túlárazott taiwani gagyit.Aztán nem baj,ha a kedves vevő a büdös életben nem vesz ott semmit,nemhogy az újabb,fejlesztett változatot.Nincs márkahűség,ezt elszúrják.
De nem baj,majd jön a következő balek…
Hememe!Tippeltem,de nem jött be.Segítesz,ki is vagy?
Pumukli,sajnos a Colnago mindig is az országúti versenysportra koncentrált,sajnálatos,hogy manapság a piaci igény szerint gyártania kell
alapkategóriás tömegárut is,citybike-t már láttam tőlük,gyerekbiciklit is,
biztosan van mountain-bike is,de ez nem az ő szakterületük.
kotomi007
szerintem a vega azérthasonlíthat más márkákra, mert ugyanabból a katalógusból rendelték
Amúgy én tényleg szívesebben használnék jó minőségű, innovatív magyar márkát, mint valami külföldit
Reklám,nem reklám kit érdekel? A véleményedet írod ide,tehát kár azon tépelődni kedves Advertishmen,hogy ingyen reklám mert akkor a fórum topikok is mind fizetett(len) reklámokat takarnak.
De a témánál maradva szerintem a Magellán az extrém felhasználás terén egyedül talán a Vega DH szériánál hozza a szintet,bár erős koppintásnak tűnik.
Azt azért már nem írom ide,hogy melyikről vették a mintát mert nem akarok fizetett(len) reklámot nekik :D
Moserék tudtommal nemrég számolták fel a Roveretói gyárat, azóta a Deda kész vázszettjeit festik és matricázzák. A Kona King Zing modellje a Dedacciai Scuro HCR karbon vázszettjét használja, a Zing Deluxe pedig a Nero Corsát.
Ott az (x) az aljan, ez fizetett hirdetes, mi a gond?
Ne hurrogjátok le a Magellánt, annak idején mert nagyot ALKOTNI amikor a rendszerváltás idején, és most sokan megveszik mert jó gépek! A snobokkal meg ne törődjetek mert abból is a vita van
Javítson ki valaki ha tévedek, de a mosernek és a konának is vannak karbon katalógus vázaik.
Amúgy ez a reklám tényleg gagyi, de én drukkolok a magyar márkáknak.
Az összes bringa 90%- a szar, a többi magellan. Egynapos vitát végigolvasva erre jutottam. Nincs bajom a magellannal, csak ezzel a hirdetéssel, mert kib*szott gusztustalan. Szerintem ennyi a lényeg, bár lehet még vitázni mert az egy jó és érdekes dolog. Ja és egyébként a magellán és gyártói tényleg elérték amit akartak, mert itt aztán megemlegettük a nevüket. és még, ha valami jó valakinek,és az a valami olyan árban van amit még ki tud fizetni, akkor jó neki és kész, hogy minek hívják, ki gyártotta és hol, az mind másodlagos kérdés. Szerintem.
Üdv. mindenkinek. Előre leszögezném, hogy magellan vázat használok, és mivel nem volt vele problémám, természetesen húz a szívem a márka felé. Pont ezért olvastam el a tanulmányukat..ami valóban..érdekes..és szépen meg van fogalmazva..ellenben én azt mondom, hogy az egész egy vicc. Nézzük például az extrém vázaik alsócsövének hajlítását: én nem hiszem el(:)!), hogy ezt azért csinálták, mert előre kiszámolták, hogy tényleg jobb(de nem vitatom, h lehet előnye!)..azt mondják, hogy számításokkal alátámasztották, hogy így erősebb, jobb , stb. Ez nálam nagyon olyan szöveg, ami arra megy ki, hogy szépítsék a dolgokat. Én úgy érzem, hogy ez a tanulmány hasonlóan alakult ki, mint egy ..festményelemzés.(érettségim van belőle, nem a levegőbe beszélek) Tehát van egy adott képünk..ez egy nőt, és kezében egy almát ábrázol. Nos ha ezt úgy elemzed le, hogy ‘ a festő egy nőt ábrázolt, aki almát készül enni’..hát senki nem fog hátast dobni tőle..Viszont..ha előveszed a fantáziád, és elkezded ecsetelni, hogy a nő keze így-és így áll, és ez arra enged kövezkeztetni, hogy nem megenni akarja az almát, hanem egy a képen nem szereplő külső személynek nyújtja, aki feltehetően a szeretője, hiszen az alma bíborvörös színű..és ez a szerelmet jelképezi, és így tovább, és így tovább..na igen..ezt szeretik az emberek, ezzel lehet tarolni, és felkelteni az érdeklődést! Összefoglalva az előzőeket..kétlem, hogy a tanulmányban leírt kísérletek, és tesztek valóban lefolytak, illetve, ha lefolytak, nagyon csodálkoznék rajta, ha ez a vázak elkészülése előtt ment volna végbe. Véleményem szerint ez a kis ‘olvasmány’ jónéhány momentumával azt az illúziót akarja kelteni, hogy tudatosan tették azt amit tettek. Számomra ez csak egy belemagyarázás marad, viszont mint az elején említettem, én szeretem a magellan-t, így kitartok mellette. Sok ember örömét leli a vázaikban; és csak kapcsolódnék az előző kommentekhez..valóban..a Pinarello, és a Colnago igazán minőségi munkát végeznek a vázaik gyártása során; ellenben extrém, hogy kicsit merítsek a divatos szavakból..street, dirt kategóriájú vázat az ember nem talál a palettájukon. Persze ez csak az emberek egy részének a szemét szúrja, és nem lehurrogni akarom az előttem szóló tagot, csak gondoltam leírom. ” Azt, ami van, úgy, ahogy van–tehát az igazat igaz módon kimondani–felszínesnek látszik;
Azt, ami van, úgy ahogy nincs–tehát az igazat nem igaz módra, fordítva kimondani–mély értelműnek látszik.”
Advertishment szerintem ez nem ingyen reklám, hanem szimpla fizetett. Csak a főlapra “elfelejtették” kitenni az x-t.
Nagyon profi a “90%”, meg a harsogó “TELJESEN INGYENES!”, már kattintottam is a… …tartalom értékelésére :)
a lényeg, hogy a magellan nem egy rossz váz, énszerintem az árkategóriájában meg kifejezetten kedvező, előnyös vételnek számít. Geometriába ne menjünk bele, mert ahány ember annyi geometria.
És akkor nem arról beszéltem, hogy 18, vagy 19 collos a váz.
Én a cég helyében mint régen egy ütőképes csapatot is létrehoznék, mind o. úton, mind montiban. Ennél jobb reklám nincs is itthon, ami nem vész kárba.
És akkor üzentem is az érinetteknek.Másik : ez a kezdeményezés, hogy néhány ingyen vázakat kiosztanak, szerintem példaértékű és követendő.
Én támogatom a magyar céheket.
Pláne ha nem csak valamit vesz és x %-al többért eladja, hanem abban tervező, építő, (nem csak reklám) munkája van!Amibe bevonja a saját országbélieit is!
Amióta itthon is lehet kapni mindenféle messzi (távol keleti) márkákat német, amcsi, meg olasz matricákkal pl Colnago, Speci, Cube, Gt, Trek, Giant, Merida, stb azóta valahogy nem lettek ezek igazán sikkesek.Mert régen azt lehetett hallani, nem egy embertől, hogy milyen király, mert neki ilyen-olyan márkája van, amiből 1 VAN AZ ORSZÁGBAN! és akkor mindenki hűha, meg amerikából hajón hozták 360 napig. UHH. Azóta ezek az emberek átálltak a fék nélküli, meg 28-as kerekű, meg merevvillás, cantifékes, egysebességes, örökhajtós, stb baromságokra… KÜLÖNCNEK mondván magukat. MEG HOGY új szakágat teremtettek, meg új kultúrát hoztak létre.
Másik meg, addig amíg itthon ilyen haszonkulccsal árulják a termékeket és ezt ne csak a kis kereskedőkre értendő, ahnem az egész lánculatra, addig ugyanúgy mint a bolti kereskedelemben elterjedtek a multik, akik pikk pakk megölték a nagy magyar őskereskedőket, meg ős termelőket, nesze neked most már weben lehet mindent venni e-bayen pl (nem magyaron), így szépen a piacnak ez a része is el fog szivárogni külföldre. Aztán pár év és kezit csókolommal köszönhetünk a német, meg arab, kínai, stb szomszédainknak.
Meg nyalhatjuk a seggüket, mert ahhoz értünk egyedül.. meg a mutogatáshoz…
Őszintén szólva engem sokkal inkább az érdekel, hogy egy termék jó-e, mintsem az, hogy hol készül. Ha jó a minőségellenőrzés és jók a szakmunkások akkor Európán kívül is lehet jó minőséget termelni. Láttam én már elszúrt vázat jó pár neves olasz gyártótól. A nyolcvanas években, amikor szabályosan fosták az acélvázakat rengeteg selejt készült ott is.
Cső skacok , azért ha belegondoltok itt nem csak a vázakról van szó, hanem a kerékpározás elüzletesítéséről is! A világon szinte semelyik cég nem erölteti nagyon meg magát, csak megrendeli azt a bizonyos katalógust amibe váz van, és ugyanzt a bringát kiadja legalább 3féleképpen más felszereltséggel! Úgy bármelyikőtök össze tud hozni egy gyárat hogy fog egy katalógust és mindent össze válogat és ráirja hogy “GIPSZ JAKAB” A kérdes az hogy ezt a mennyiért veszed meg? Mert bizony előfordul 150-200 000ft külömbség a végösszegben!
Ez ugyanolyan, mint kb az autópályán ha 130-al lehet menni akkor a magyar azért is 140-el akar menni, kint németországban, meg nincs határ, akkor meg azért nem fog 150-el menni, mert ott mindenki 160-180-al megy, inkább eszébe jut, hogy magas fordulaton sokat eszik az autó és inkább helyette megy 80-100-al. Mert különcködik. Ennyit a magyar mentalitásról.
Sziasztok!
Szerintem ez az írás nem más, mint nyílván egyfelől fizetetlen (ingyen!) reklám, másfelől egy közvéleménykutatás (ingyé, szintén) amiről sokan nem is gondolnátok és naívan érveltek pro-kontra.Aki ezt kitalálta meg röhög a markába, hogy gazdasági válság, meg megszorítások, hogyan lehet kihozni olcsón egy hírdetést és egy közvéleménykutatást. Hát így! Tipikus magyar, de értékelem benne a leleményességet!
Hi HBalage!
Köszönöm a felvilágosítást!:)
Arról tudtam,hogy a Colnagok gyerekbringáit,női,trekking ,mountain-bike,egyéb szériáit gyártják taiwanon is.Miként azt is,hogy a Trek csak a “jéghegy csúcsát”gyártja otthon.
Én országútizok,ez nem nagyon hatott meg,valamint egy 2000-es Titan Ovalmaster-em volt,profi csapatbicikli,így nem is lehetett kételyem.
Az viszont megdöbbent,hogy a Pinarello bezár Trevisoban,és elviszi a gyártást
taiwanra.A Paris-okét,és a Prince-két is?Akkor sok emberben meghal valami,nem csak az olaszokban….
Kismaki! Tökéletesen egyetértek veled,nem mindenkinek tudja anyuci,vagy apuci megvenni a bringát.Főleg,hogy én a konámért egy évig nyomtam a túlórát!
Csupán hülye példának tartom a magellánt főleg,hogy nekem is volt és miután átültem egy konára,akkor éreztem a külömbséget. Olyan mint amikor te átültél az Altrix,Mátrix,Hauser (mindegy melyik)bringádról a magellánra.
Ja és akkor ne is beszéljünk a DENEB variációról sem mert nem egy példát tudnék mondani,hogy törik mint a ropi!
Nagyot fejlődött a nyomtatott magazin, de úgy tűnik ezt gyorsan kompenzáják az online lapon…
Hogy lehet ilyen gagyi hirdetést (bocsánat: “közleményt” ) főlapra tenni?
A hirdetés ráadásul egy regisztrációhoz kötött “tanulmány”-ra mutat.
Légy erős, és olvasd el ezt a cikket is:
http://bikemag.hu/tech/hol-keszult-a-kerekparom
A kommentek között ajánlom a figyelmedbe Grafitemberét, az olasz vázgyártás tekintetében kevesen vannak jobban otthon, mint ő.
A cikkből és a hozzászólásból kiderül, hogy a termékpaletta alján szereplő Colnagók Tajvanon készülnek, illetve a Pinarello már jó ideje oda helyezte át a gyártást egy saját üzembe. Ettől persze nem feltétlenül lettek a termékek rosszabbak, de a tény az tény…
Hi hememe!/ki vagy?:))/Nem tudok róla,hogy akár a Pinarello,akár a Colnago gyártatna vázakat
a távoli mesés taiwanon,vagy bárhol keleten.
Mindkettőnek generációk óta kiépített központjaik vannak “taljánföldön”.Miként Juby írta a kerékpár-szeretet
legalább olyan fontos az olaszok számára,mint a foci.Épp azért kerül annyiba a Pinarello vagy Colnago váz,vagy a komplett felépített bicikli,mert vele együtt egy darabkát kapsz
ebből a szeretetből,feelingből.Ami eleve hiányzik a taiwani tömeggyártásnál,miként a kínai kerékpáros-mez sem ugyanaz,mint mondjuk egy Ellegi.Hiába nyomják meg csapatszínre,fényképen hasonló,de ha felveszed mindjárt tudod,melyik melyik…
Kismaki!Én 26 éve testépítek,17 éve van egy saját kis edzőtermem.Mindig azt mondtam,hogy a legfontosabb a sport szeretete,mindenkinek más igényei,céljai lehetnek,de ez az alap.Nem az anyagi helyzet.Mindenki,aki ugyanazt a sportot szereti egy picit egy nagy családba tartozik,vagy tartozni szeretne.Testépítésben nagyon.nagyon sok fiatal”tanult”nálam.Büszke vagyok azokra,akik igazán keményen edzettek,és változtak az évek alatt erős egészséges férfiakká,nőkké.Miként most büszke vagyok a fiatalokra a csapatunkban,akikkel edzhetek és versenyeken
szép eredményeket érnek el.Én mindig azt mondtam nekik/járj utána:)/,hogy minden ellenfelet,minden bringást tisztelni kell,akárhol teker.És sajnálom,ha egy fiatal tehetséges,de nem tudnak neki venni a szülei jobb bringát,miközben a másik,aki csak
passzióból bringázik 14 évesen kap egy Prince.t.
micsoda parázs vita van itt kialakulóban!…
személy sszerint nekem van egy altrix cruiser bringám. rengetegett mentem vele a városban(kis város, nem bp., szolnok, stb), és marha jó volt, működött. tettem rá laffantyút előre, eszkábáltam hozzá egy fasza váltókart, amivel úgy lehet váltani mint a régi motorokon stb…
na: ki nem sz*rja le hogy hol csinálták a vázát, mikor~50 ezerér megvettem egy hármas agyváltóval?
vettem volna electrát 4x ennyiért az mennyivel lenne jobb? ha rohloff lenne benne akkor én lennék a fasza csávó?
ha apuci megvenné nekem többet érnék más szemében? miért ne lenne jó a magellan? ha az szar akkor az altrix, neuzer és a hasonlók is szarok. és a végére: ha anyám vett volna nekem egy elecrtát rohloff-fal aranyozott szélű markolattal, nekem is szar lenne az altrix. úgyhogy fiatalabb bringás barátaim, gondolkozzatok el egy kicsit a helyzeten és aztán meszeljetek szarral!
Bajban vagyok egy picit. Nem szeretném, ha ez a hozzászólás esetleg az én egyéni sértődöttségemet sugallná, mert nem erről van szó. Van egy Magellan Crux bicajom, Deore LX -felszereltséggel. Tavasztól őszig használom, télen szétszedem, TMK. Eljárunk barátokkal túrákra, erdőn-mezőn tekerünk, élvezzük a jó időt. Én erre használom a bicajt, nekem tökéletesen megfelel. És akkor a problémám. Eddig két olyan fórum hozzászólást is olvastam már, ahol kezdő bringások újságolták el, hogy végre Ők is bringához jutottak, és mennyire örülnek neki. Csak szegényeknek alsóbb kategóriás csóri jelentéktelen márkájú bringájuk volt, és meg is kapták kíméletlenül a fórumban a leszólásokat!! Pedig Ők csak hozzátok akartak tartozni, és együtt örülni, beszélgetni a bringákról, és a bicajozás nyújtotta élményekről, de sajnos a fórum tagokhoz képest igencsak CSÓRÓK voltak, na nem is volt több hozzászólásuk, rövid idő után el is tűntek az oldalakról. És akkor megnéztem néhány fórumos adatlapját, és láttam ám, hogy a többség még 14-18 éves gyerek, akiknek megveszi a papa a jobb bicajt. Persze így könnyű. Elnézve egy-két fórumos hozzászólást, már régen nem a bringázás öröme, a mozgás, a tekerés a lényeg. Azok, akik meg nem engedhetik meg maguknak, vagy a gyerekeiknek a márkásabb (Kona, Specialized, Merida, stb…) bringát, jobban teszik, ha befogják. Ne járjanak ide örömködni mindenféle rissz-rossz drótszamárral.
Értitek a lényeget? Hát nem tök mindegy, hogy milyen bringád van? Tekerjed, aztán örülj neki!
Na, a sz@r gagyi Magellan, katalógusgyár, matricagyár, gagyi tájváni. Legyen minimum Kona, ja és PERSZE full XTR, mert csak azzal lehet bringázni. A többi meg pusztuljon.
Kedves Troger testvérem! Én is magyar vagyok, szégyellem is magam. Yasec Mester mennyiért adja a vázait? Csak mert van egy-két családos ismerősöm, és gondoltam megemlítem Nekik, hogy hagyják a gagyit, ruházzák fel a családot Yasec-vázakkal, és még hó végén kajára is marad…
Na neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Most tényleg a magellán a példa?
Különben is ma már kevés váz van ami nem “Ázsiai” ráadásul aki a Magellánt dicséri az csak azért teszi mert neki pont az van.
Magellán Ha-ha-ha
Igaz Juby,igaz…De akkor miért kerül ugyanannyiba mint amikor taljánföldön gyártották?Ugyanabból a Dedacsőből ugyanabban a gyárban hasonló paraméterekkel rendelkező vázat kevesebb mint feléért is lehet venni….Sőt akár tök ugyanolyat is…csak a festés különbözik .Ja és az ár.Az összes geometria adat ,az összes súly stb. megegyezik…
Magellán az mi ? gyárt kerékpárt , ha már akkora magyar vagyok veszek yasec-et.
Nem hiszem, hogy nem egy mondjuk 2000 oldalas csak vázkatalógusból válasszák ki az új modelleket…………………..ott ázsiába…………
Szerintem attol még hogy thajvani gyártású vagy kinai gyártású egy váz nem biztos hogy rossz söt lassan már mindenki ott gyártat az anya cég a fontos aki megköveteli a kellö minöséget amugy ha választani kell akkor én is olasz párti vagyok mert ök igazán szívböl kerékpáros emberek és ez érzödik a bicókon
Colnago-men!(Szia Tibi!)Milyen colnago?Milyen Pinarello?A kinai gyártású?Tudom, a tied nem az….Ez olyan a szememben minta tajvani Ferrari.Hülyén hangzik,nem?Olyan műfasznak dolog az egész….Távol-keleti pinarelló????Kissé vicces…akkor inkább már nem is kell mert igy már úgyanolyan mint bármelyik másik.Csak többe kerül…HI
Ja igen,és ez a tiwani gepida-magellan-neuzer stb vonulat olcsó,de megéri sem igaz,
mert rengeteg pld olasz kisszériás,de minőségi gyártó létezik megfizethető áron,csak nem kapnak reklámot…Carrera,Faggin,Olmo,Moser,Tec,Mata,stb…Mind-mind tradicionális olasz gyártó,nem kommersz-termelő multicég.
Nem akartam senkit megbántani,de ez a “90%” kissé nagyképűen hangzott,és bántja a szemem.
Én igazándiból olasz kerékpár-párti vagyok,de rengeteg nagyon jó váz van máshol is…
Akár a Cervelo,ami szerintem egy csúcsváz,nem véletlen Cancellara,vagy a Schlek fivérek ,de a többi csapat tagjának is a jó szereplése.Bmc,Trek,Look,stb.
Van egy Orbea Orcám,nem vagyok elfogult,de fantasztikus váz…
Talán nem véletlen,hogy Samuel Sanchez olimpiát nyert vele.
Legalábbis a vázon biztos nem múlott….
Van egy klubtársam,egy sárnehéz alapszettes magellán vázzal magyar amatőr szinten
dobogó környékén szerepel a versenyeken,azért az nem semmi…Persze,szereti a bringáját,mint mindenki a sajátját,de egyszer kíváncsi lennék,mire lenne képes
egy igazán jó,merev,7-7,5 kilós bringával…És szerintem nem sírná vissza a magellánt,bár azon garantáltan??? nincsenek tervezési hibák.
Szerintem egyáltalán nincsen gond a Magellan vázakkal. Nekem eddig csak ilyen vázaim voltak, teljesen meg vagyok elégedve velük. A gond a cég üzletpolitikájával, hozzáállásával van. Ja, meg ezzel az ingyenesen letölthető írással…
ez nem közlemény, hanem hirdetés. miért nem lehet a nevén nevezni? úgyis mindenki tudja, és azt is hogy szükségetek van rá.
Rendben tény hogy akár egy pin vagy colnago klasszisokkal jobb mint a magellan de ha az újonan is megfizethetö árkategoriába nézelödünk azért jó választás és legalább a kommersz kategorián túl valóban foglalkoznak a váztervezéssel (tudtommal gepidáék szintén) és nem simán katalógusbol bökik ki mi legyen legalább is ideieket már tuti nem és javában fojik a 2010-es év kinálatának tervezése (pl.:neuzer)
magellan??????Valami elírás lehet…..
Én azért maradok a Colnagonál&Pinarellonál,csak nem esnek bele abba a
fránya 90%-ba,és megütik a magellán tervezési koncepcióját…
Ha mégse,akkor így jártam:)))