fbpx

Vuelta: Drámai végkifejlet, felejthetetlen verseny a szakaszért és a trikóért

Az utolsó lehetőséget használta ki az Astana csapata, hogy megszerezzék a Vuelta a Espana piros trikóját Fabio Aru számára, a 20. szakaszon sikerült leszakítani a segítők nélkül maradt Tom Dumoulint, akinek a legrosszabbkor volt rossz napja.

Ruben Plaza egy óriási szökés után a célban

Ruben Plaza egy óriási szökés után a célban

Három héten át nézhettük a csodát: a holland tehetség, Tom Dumoulin (Giant-Alpecin) hogyan versenyez megfelelő hegyi segítők nélkül a Vuelta a Espana-n, hogyan minimalizálta többször hátrányát okos versenyzéssel a hegyekben, majd fordított az időfutamon ellenfeleivel szemben. A végére azonban a farkastörvények szerint alakult a verseny, amikor Dumoulin gyengeséget mutatott és nem voltak mellette csapattársak a Giant-ból, versenytársai könyörtelenül kihasználták a helyzetet, már az utolsó előtti emelkedőn. Ettől kezdve csak az volt kérdés, hány percet kap a piros trikós a célig…

A Madrid feletti hegyekben 175 kilométer és 4 első kategóriás emelkedő várt a mezőnyre, de nem hegyi befutóval, ami előrevetítette, hogy korábbra kell időzíteni Arunak a támadást. Az Astana már az utolsó előtti emelkedőn 50 kilométerre a céltól támadott és megszakította a sort. Dumoulin nem a megszokott formáját mutatta, a visszazárkózás is nehéz volt, majd a hegytető előtt Aru támadásakor újra leszakadt (Valverde és Nieve is elveszítette a kontaktust). Innentől kezdve megpecsételődött a piros trikós sorsa, a lejtmenet végére Aruhoz és Rodriguezhez is visszamaradtak segítők a nap szökevénycsoportjából, az utolsó hegy meredek részét közel egyperces hátránnyal kezdte a holland.

Az utolsó emelkedő derekáig az Astana vezetett, hogy Aru biztos előnybe kerüljön, majd Nairo Quintana (Movistar) akciózott Rafal Majkával (Tinkoff-Saxo) a kerekén. Érdekes szituáció, mert Quintana pont Majkát támadta a dobogóért, de Majkának így lehetősége nyílt, hogy Joaquim Rodriguez (Katyusa) második helyét veszélyeztesse, ráadásul visszamaradtak hozzájuk segítők, hogy a lejtmenetben vezessenek. Ez a támadás végül nem hozott eredményt, de további átrendeződés volt az összetettben: Aru megszerezte a piros trikót, Dumoulin a hatodik helyre csúszott vissza, Esteban Chavez (Orica-GreenEdge) feljött az 5. helyre, Valverde a 7. helyre csúszott vissza.

Szándékosan a végére hagyva, de távolról sem utolsósorban szóljunk magáról a szakaszgyőztesről: a spanyol Ruben Plaza megcsinálta a doppingpolitika szigorítása óta kevésbé divatos „hero-szökést”, azaz több mint 100 kilométert (!) töltött szökésben egyedül, három első kategóriás hegyet leküzdve ezalatt. Ez iszonyatos teljesítmény, mondjuk ki, nagy kár, hogy közben dráma zajlott az összetett versenyben, mert így nem kapja meg a méltó figyelmet a Lampre-Merida kerekese. Plaza egy 30-40 fős szökevénybolyból köszönt el 115 kilométerre a céltól „da solo”, s végül egy perc előnnyel hazaért.

Vuelta a Espana 20. szakasz eredménye:

1 Ruben Plaza (Spa) Lampre-Merida 4:37:05
2 Jose Goncalves (Spa) Caja Rural – Seguros RGA 0:01:07
3 Alessandro De Marchi (Ita) BMC Racing Team 0:01:08
4 Romain Sicard (Fra) Europcar 0:01:29
5 Amaël Moinard (Fra) BMC Racing Team 0:01:30
6 Carlos Verona (Spa) Etixx – Quick Step
7 Sergio Luis Henao (Team Sky)
8 Kenny Elissonde (Fra) FDJ 0:01:35
9 Matteo Montaguti (Ita) AG2R La Mondiale 0:01:43
10 Moreno Moser (Ita) BMC Racing Team 0:02:40

Majka +2:42; Quintana +2:44; Chavez +3:35; Rodriguez +3:37; Aru +3:38; Nieve +6:51; Dumoulin, Valverde, Moreno, Meintjes +7:30;

Összetett top10:

1 Fabio Aru (Ita) Astana Pro Team 83:01:40
2 Joaquim Rodriguez (Spa) Team Katusha 0:01:17
3 Rafal Majka (Pol) Tinkoff-Saxo 0:01:29
4 Nairo Quintana (Col) Movistar Team 0:02:02
5 Esteban Chaves (Col) Orice GreenEdge 0:03:30
6 Tom Dumoulin (Ned) Giant-Alpecin 0:03:46
7 Alejandro Valverde (Spa) Movistar Team 0:07:10
8 Mikel Nieve (Spa) Team Sky 0:07:26
9 Daniel Moreno (Spa) Team Katusha 0:07:32
10 Luis Mientjes (RSA) MTN-Qhubeka 0:10:46

Vuelta rovat a Bikemagon: https://bikemag.hu/vuelta-a-espagna_2015

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo