fbpx

Visszatérhet-e Mario Cipollini, az Oroszlánkirály?

Az ezredforduló legnagyobb sprinter sztárja, az olasz Mario Cipollini igencsak felborzolta a közvéleményt az olasz Gazzetta dello Sportnak tett nyilatkozatával, miszerint visszatérne a profi mezőnybe, és már a Giro d’Italián is indulna a jelenleg MCipollini kerékpárokat használó olasz Farnese Vini csapatában…

Mario Cipollini

A motor belül még mindig tökéletes. Még a tudomány is profitálhat belőle: mi történik egy sportoló testével karrierjét követően? Hogyan reagálhat, ha visszatér a legmagasabb szintre? Nézzék, 45 éves vagyok, de nem érzem magam öregnek. Sokat edzek, profikkal és amatőrökkel is.

90 kiló vagyok, nyolc kilóval több, mint amikor topon voltam. De az a nyolc kiló izom. Lehet, hogy a hátamnak és a térdemnek megterhelő lesz, de a motor rendben van, képes vagyok bevállalni. A bringázás számomra hit. Michael Schumacher a pénzért tért vissza? Nem, hanem a szenvedély miatt.

Andrea Guardini nagy tehetség, és az én kerékpárjaimon versenyez. Nagyszerű volna, ha felvezethetném neki a hajrákat Cavendish ellen. Mennyi győzelmet szerezhetnénk? – nyilatkozta Cipo az olasz sportnapilapnak.

Cipo a közelmúltban kerékpármárkát is alapított:

Cipollini pályafutása során 200 profi győzelmet szerzett, köztük 43-at a Giro d’Italia-n, 20-at a Tour de France-on, 2003-ban Zolderben megnyerte az országúti világbajnokságot. 2005-ben vonult vissza, majd 2008-ban egyszer már visszatért a mezőnybe az amerikai Rock Racing csapatában, de csak pár hónapig versenyzett.

A folytatás azonban nem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik, ugyanis a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség szabályai szerint egy visszatérő versenyzőnek fél évvel a visszatérés előtt jeleznie kell szándékát, a szigorú antidopping szabályzat miatt. Az olasz körversenyig biztosan kiderül, hogy marketing fogásról van-e szó csupán, vagy az Oroszlánkirály komolyan gondolja-e, vagy egyáltalán hagyják-e indulni a Girón… Mi, nézők biztosan örülnénk!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo