fbpx

Valter Attila győzelme számokban: Mi kellett a Tour de Hongrie győzelemhez?

Valter Attila óriási győzelmet aratott a Tour de Hongrie zárószakaszán a Kékesen, amivel az összetettet is megnyerte, mellyel 15 év után ismét magyar versenyző szerezte meg a sárga trikót a Magyar Körversenyen. Élőben és a közvetítés alatt is jól látható volt, hogy a fiatal magyar bringással senki nem bírta a tempót és kegyetlen magabiztossággal tudta megnyerni a szakaszt és a versenyt. Sokakat érdekelhet, hogy Attilának mekkora teljesítményt kellett leadni a győzelemhez, amit meg is tudunk mondani, hiszen a győztesünk feltöltötte a versenyt a Stravára, így mi is tudjuk egy kicsit elemezni. Lássuk!

Elsőként érdemes a teljes szakaszt vizsgálni, hiszen az elmondások szerint már az elejétől fogva komoly tempót ment a mezőny az emelkedőn, amit a számok is jól alátámasztanak. A rajt után közvetlenül Hollóstetőre közel 20 percre 330 Wattot kellett Valter Attilának teljesítenie ahhoz, hogy a mezőnyben maradjon, sokat elárul, hogy ezt a tempót sem bírta mindenki a versenyzők közül, és a Strava ranglistájának első 67 helyezettje erre a szegmensre a versenyzők közül került ki, és az utánakövetkező amatőr kerékpáros a listán jelentős különbséget kapott (ez egyébként jól mutatja, hogy mennyire erős volt az idei Tour de Hongrie mezőnye).

A következő hosszabb hegyen, azaz a Mátraházára felvezető szakaszon az első körben is oda kellett tennie magát a Tour de Hongrie győztesének, 25 percet teljesített kb 310 Watton, ráadásul a hegy második felében rákapcsoltak a versenyzők, így ott magasabb teljesítmény kellett. Az ekkor hajtott idő is KOM-ot ért volna a Mátrafüred-Mátraháza szegmensen, de a mezőny még egyszer megmászta ezt a hegyet, ráadásul az előzőnél gyorsabban.

Két hegymenet után hátravolt még a döntő emelkedő, Gyöngyösről feltekerni egészen Kékestetőre. Ha Gyöngyösről nézzük a tetőre az időt és a teljesítményt vagy az egykor népszerű Rose Challenge szegmens adatait nézzük akkor is látható, hogy Valter Attila óriásit ment a hegy egészére, a Gyöngyös-Kékes 32:02 359 Watt lett, míg a Rose Challenge, ami kicsit feljebb kezdődik 23:56 378 Watt. Ezeken a legjobb hazai amatőr bringás Makács Gábor (Tigris), aki mindkét szegmensen legalább 4 percet kapott Valter Attilától, ami jól mutatja a jelenlegi profik és az amatőrök közti különbséget.

Természetesen az igazi küzdelem Mátraháza után kezdődött, ahol meredekre vált a hegy, 8 perc 28 másodpercet 431 Wattal tekert a Tour de Hongrie legjobb kerékpárosa, ami kicsit több mint 1 perccel jobb idő, mint amit a Hegyi OB győztese Baranyi Áron tekert másfél hónappal ezelőtt (ráadásul úgy, hogy az OB-n csak Parádról kellett feljönni egyszer, bár érdemes hozzátenni, hogy Áron még csak ifjúsági versenyző).

Végül nézzük a mindent eldöntő támadást, amikor mindenki leszakadt Valter Attilától. A támadás első fél percében 700 Watt fölött ment a magyar bringás, és az első perc átlaga 600 W fölött volt még, és a célba gurulással együtt is 2:23-ra ment 487 Wattot átlagban. És azt fontos kihangsúlyozni, hogy mindezt nem pihenten tette, hanem már volt közel egy óra kemény tempójú hegymenet a lábában ezen a napon.

34 mp, 703 W, 27 km/h, 9,8 %

65 mp, 605 W,27,4 km/h, 10,6 %

Hozzászólások

3 hozzászólás
  1. […] changed teams and joined Jumbo-Visma, having competed for Groupama-FDJ before. Valter won the Tour de Hongrie in 2020, becoming the first Hungarian winner of the race in 15 years. In the fourth stage of the […]

  2. […] changed teams and joined Jumbo-Visma, having competed for Groupama-FDJ before. Valter won the Tour de Hongrie in 2020, becoming the first Hungarian winner of the race in 15 years. In the fourth stage of the […]

  3. […] changed teams and joined Jumbo-Visma, having competed for Groupama-FDJ before. Valter won the Tour de Hongrie in 2020, becoming the first Hungarian winner of the race in 15 years. In the fourth stage of the […]

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo