fbpx

Új zokniszabály 2019-ben

2019-től változik a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség a versenyzők ruházatára vonatkozó szabálya, mely a zokni maximális hosszát is meghatározza.

A zokni szárának ideális hossza mindig vita tárgya a kerékpárosok között, a profi versenyzők között is időről-időre változik a trend, hogy éppen nagyon rövid vagy hosszabb szárú zoknikat viselnek. Az elmúlt időszakban az egyre hosszabb szárú zoknik kezdtek terjedni, melyet az UCI és a hagyományokat tisztelők nem igazán néztek jó szemmel. A hosszú szár valószínűleg nem divathullám, hanem a teljesítményfokozás egyik eszköze, a kompressziós ruházatok megjelenésével lett egyre népszerűbb a sportolók között, bár meggyőző bizonyíték nincs arra, hogy valóban javítana a kerékpárosok teljesítményét.

A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség a kerékpárok és a ruházat szinte minden paraméterét szabályozza, így a zoknikét is. Az elv az, hogy a ruházat az alapvető funkcióján felül az alakjával nem segítheti a versenyzőket, az utóbbi időben viszont egyre több olyan ruházat jelent meg, mely ezt az elvet sérti, ezért 2019-re az UCI változtatott a szabályzatán. A zoknik szára jövőre maximum a boka-térd alja távolság feléig érhet, erről még ábrát is készítettek. Arról viszont még nem rendelkeztek, hogy hogyan fogják betartatni az új szabályt és milyen büntetést kapnak azt megszegők.

Idén ősszel egyébként nem ez az első a ruházatot érintő UCI szabály, ugyanis nemrég jelent meg egy az időfutam ruházattal foglalkozó, mellyel több eddig használt időfutamruha szabálytalan lesz jövőre.

Frissítés:
A cikk megjelenése után Lovassy Krisztián, válogatott pályaversenyzőnk mesélte, hogy az UCI bírók valóban komolyan veszik a szabályt, sőt a kanadai pálya világkupán (októberben) már ellenőrizték a zoknik hosszát. A különböző számok között egy UCI bíró centiméter szalaggal a kezében “rohangált” és lemérte a hosszúnak tűnő zoknikat. Akinek pedig a szabály szerint hosszú volt a zoknijának a szára azt arra kötelezte, hogy hajtsa vissza a tetejét vagy húzza lejjebb.

Hozzászólások

Címkék:

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo