fbpx

Új Shimano XT túra- és MTB Pedelec alkatrészek

A tavaly bemutatott Shimano Deore XT szett nemsokára az MTB-választékot kiegészítendő túra és trekking alkatrészeket is kap, amelyek azonos szintű technikai színvonalat képviselnek, így például Shadow hátsó váltót is felvonultatva az arzenálban.

MTBshimano_2017_xt_2
A tavaly bemutatott XT M8000 alkatrészcsalád T8000 változatban is elérhető lesz, az egyes elemek az „M-ben” alkalmazott technológiai megoldásokat kapják meg, természetesen a túrázás és szabadidős trekking felhasználás igényei szerint módosítva. A hosszú távokat felölelő, vegyes terepen történő bicajozás elsődlegesen megbízhatóságot és a tartósságot igényel az kerékpáralkatrészektől, ebben a tekintetben pedig az MTB sportban már bőven bizonyított XT M8000 szériánál keresve sem találni jobbat.

A T8000 meghajtása elöl három lánctányéros 48/36/26 fogszámú, hátul pedig választhatóan 11-32, 11-34 vagy 11-36 a kiosztás. Ezzel mind a haladósabb szilárd burkolatú szakaszok, mind a meredek makadámutak könnyedén abszolválhatók – akár csomaggal megpakolva is. A hajtómű esetében alkalmazott nadrágszárvédő a túrázás mellett a mindennapi közlekedés igényeit is kiválóan szolgálja.

MTBshimano_2017_xt_1
A váltórendszeren nem sokat kellett finomítani a japán mérnököknek: az azonnali kioldású, két irányban működő Rapidfire Plus váltókarok egy az egyben átkerülnek az M8000-ből, a Shimano Shadow RD hátsó váltó úgyszintén. Ez utóbbi kétségtelenül csendesebbé varázsolja a köves-buckás útfelületeket, az alacsony profil pedig segít a csomagok elhelyezésében, illetve a kerékpár praktikus használatában. A váltókat működtető bowdenházak is természetesen a legfejlettebb Optislick bevonatot kapják, így a működés nemcsak gyors és finom, hanem ezt a teljesítményt sok-sok kilométeren keresztül azonos szintű marad.

A fékezést sem bízták a véletlenre a fejlesztők: az M-szériánál bevált fékhatás és moduláció a csomagos túrázás esetén is kívánatos. A nemzetközi szaksajtó tesztjein rendre az élmezőnybe sorolt fékszett ugyanúgy 160, 180 és 203 mm-es Center Lock vagy hatfuratos tárcsával párosítható, a fékkarbilincs pedig I-Spec II-kompatibilis, így az egyébként kissé keskenyebb kormányon sem uralkodik el a „bilincskáosz”. A fékállítás szerszámmentes, a hidraulikus közeg pedig természetes, környezet- és bőrbarát ásványi olaj.

Az XT T8000 túraszett természetesen agydinamót is magába foglal, amely ugyancsak a kerékpározás környezetbarát mivoltát erősíti. Előnyös mind hosszú távok bejárása, mind a mindennapi közlekedés, ingázás esetén. A környezettudatosság az egész szettre jellemző, az idén szeptemberben bemutatkozó XT-variánsnál megbízhatóbb, tartósabb megoldást ne is keressünk!

MTBshimano_2017_steps_3
Ezen kívül még egy új fejlesztésről kaptunk hírt a japán gyártótól: a Pedelec kerékpárokhoz kifejlesztett Steps elektromos meghajtásrendszer nemsokára speciálisan az MTB-felhasználásra tervezett változatban is elérhető lesz. A E-mountain bike kétségtelenül dinamikus fejlődést mutat, egyre több ilyen gépet látni a külföldi ösvényeken, segítségével a nehéz kaptatók bárki számára könnyedén teljesíthetők, illetve nagyobb távolságokat járhatunk be egy montis túra során. Az E8000 kódszámmal ellátott meghajtás speciálisan az E-MTB vázak igényei szerint került kialakításra, kisebb helyre beépíthető, még össztelós masinák esetében sem akadályozza a vázfejlesztést és a praktikus használatot. A Steps E8000 a menettulajdonságokat alig befolyásolja, a kerékpár irányítása csak minimálisan tér el a motor nélküli montiktól.

MTBshimano_2017_steps_4
A hajtómű kartávolsága, azaz a Q-faktor a mai modern montivázakhoz igazított, 1×10 vagy 1×11 fokozathoz optimalizált, választhatóan 34 vagy 38 fogas lánctányérral rendelkezik. A 8000-es széria nagyobb akkukapacitást és kissé emelt motorteljesítményt kínál a korábbi 6000-hez viszonyítva, de ami még fontosabb, az új XTR és XT Di2 elektromos váltórendszerrel is kompatibilis. A vezérlés kommunikációja Bluetooth alapú, az Shimano E-Tube szoftverre épül, amelyet teljes mértékben igényeink szerint alakíthatunk, továbbá akár okostelefonunkkal is vezérelhetjük. Itt a jövő kerékpárja, szerintünk a 150 éves közlekedési eszközre már ráfér egy ilyen színvonalú „ráncfelvarrás”! Keresd, próbáld ki idén októbertől.
MTBshimano_2017_steps_1

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo