fbpx

Tacx 2019 – Új okosgörgők kedvezőbb áron és szuper edzőtermi kerékpár

Az Eurobike-on meglátogattuk a görgőiről és kiegészítőiről híres gyártó, a Tacx standját. Bár a korai időpont miatt még nem volt kint minden újdonság, de az űrtechnológiát idéző NEO Bike-ot és pár prototípus okos görgőt megnézhettünk. Azóta megérkezett az új NEO 2, a Flux S és Flux 2 is, melyek az elődöket technikai tartalom terén lepipálják, ráadásul árban is jóval kedvezőbbek lesznek.

A Tacx-ról körülbelül három dolog jut eszébe a bringásoknak: görgők a belépő modellektől a csúcs-csúcs mindentudó kategóriáig, a profi versenyzők által használt kulacsok/kulacstartók és a szerszámok. Mi most a tél közeledtével a legelsőre fókuszálunk, hiszen a hosszú unalmas estéket megtörhetjük egy kis virtuális bringázással az okosgörgőnkön.

Az Eurobike-on a Tacx standon a legnépszerűbb egyértelműen az új edzőtermi kerékpár volt, a Neo Bike-okat folyamatosan körbeállták és volt mindig valaki, aki ki akarta próbálni őket, ezért alig lehetett róluk fényképet készíteni. A NEO Bike létrehozásának az volt a koncepciója, hogy az eddigi csúcs okosgörgő, NEO tulajdonságait átültessék egy speciális fitnesz eszközre, amit mindig csak beltérben használunk. Józanul belegondolva nem elvetélt ötlet, hiszen télen nem biztos, hogy a koszos, kint használt bringánkat szívesen bevisszük a tiszta szobába a TV elé, ha éppen görgőzni szeretnénk.

A technikai paramétereit tekintve megegyezik a NEO-val, viszont egy komplett otthon használható edzőtermi kerékpárt is kapunk mellé, ami fel van szerelve mindazzal, amire szükségünk lehet “görgőzés” közben. Találunk rajta mobiltelefontartót és két ventilátort, bár utóbbiak nem feltétlenül csak a hűtés miatt vannak ott, hanem azért, hogy a sebességünknek megfelelő menetszelet szimulálják, persze beállíthatóak konstans sebességre. A két darab kijelző is szembetűnő a kormányon, melyek közül a kisebbik csak a pár lényeges adatot mutatja, míg a nagyobbon a virtuális kerékpáros programok futhatnak, ha éppen nem monitoron vagy TV-n kívánunk bringázni.

Teljes egészében a valódi kerékpározást kívánja szimulálni a NEO Bike, kormányból és nyeregből is az igazi bringánkon használatost szereltek rá. A fékváltókar a személyes a kedvencem, ami szintén egy valódi elektromos fékváltókarra emlékeztet.

NEO 2

2019-re az eddigi csúcs okosgörgő NEO-t a NEO 2 váltja, a már régóta futó, szinte minden igényt kielégítő modellt a Tacx jövőre kicsit felturbózta. A teljesítményadatai nem változnak, ugyanúgy 2200W-os ellenállásra képes, maximum 25 %-os emelkedőt tud szimulálni és a +-1%-os mérési pontosság sem változik (nem is lenne hova, pontos, mint egy atomóra), viszont bővülnek a funkciók a pedálcsapás analízissel, jobb- és bal oldali teljesítményméréssel és a másodpercenkénti több adatot küldésnek köszönhetően a pedálfordulat mérés pontosabb lesz. Az elektronika terén jelentősen gyorsul a NEO 2 a NEO-hoz képest, új a vezérlés és a memória, mellyel javul az ERG programoknál a görgő reakció ideje, ezenkívül gyorsabban kommunikál, ami főleg azoknál az alkalmazásoknál lehet érdekes, ahol működik a pedálcsapás analízis. A sok újfajta tengelyrögzítés elterjedése miatt a Tacx a NEO 2-höz már mellékeli az eddig külön kapható átütős adaptereket (12×142 és a 12×148).

Az újdonságokon kívül érdemes kitérni még pár funkcióra a NEO 2 (amit egyébként a fent említett NEO Bike is tud) kapcsán. A Tacx a csúcsmodellt úgy tervezte, hogy a kinti kerékpározás élményét adja vissza, ezt úgy érik el, hogy a lendkereket elhagyják a rendszerből és egy motor segít rá/fékez folyamatosan tereptől függően, pl a lejtőn felgyorsítja a bringát, ennek köszönhetően tényleg olyan érzés a NEO 2-t használni, mintha kint kerékpároznánk.

FLUX S

A nagy sikerű Flux modell megszűnik, helyét a Flux S és a Flux 2 váltja fel. Erre azért volt szükség, mert a Flux-nak volt néhány gyermekbetegsége, pl hosszúkanalas váltónál beleért a kanál a görgőbe vagy a hajtó szíj leugrott a helyéről és belesúrolt a burkolatba, az új modelleknél ezeket már kiküszöbölték. A Flux S és a Flux 2 külsőre szinte teljesen megegyezik, mindösszesen csak az alsó takarólemez színében különböznek, belül viszont már más a helyzet. A Flux S technikailag ugyanazt tudja, mint az előd, Flux, kivéve, hogy vezérlés nélkül is lehet használni, tehát normál görgőként is funkciónál, pl bemelegítésre is használható. Teljesítménye 1500 W, maximum 10%-os emelkedőt képes szimulálni, +-3%-os mérési hibával rendelkezik és egy 6,7 kg-os lendkerék dolgozik benne. A hibák javításán kívül a legnagyobb újdonság benne, hogy nemzetközileg közel 20%-kal olcsóbb lesz, mint az elődje, ráadásul a hazai forgalmazó is csökkent az árain ezért itthon kb 30%-kal lesz olcsóbb, mint a Flux.

FLUX 2

A Flux 2 már izmosabb belsővel rendelkezik, mint a Flux S, teljesítménye 2000 W, maximum 16%-os emelkedőt tud szimulálni, mérési pontossága 2,5% és kicsivel nehezebb, 7,6 kg-os lendkerék forog benne. Árban kicsit olcsóbb lesz, mint a régi Flux, viszont tudásban bőven felülmúlja. Mondhatnánk, hogy a NEO 2 nagy vetélytársa lesz, de hiányzik belőle a motorfék, ezáltal a lejtőket sem tudja szimulálni és így kicsit kevésbé valósághű vele a görgőzés.

A futópad-szerű Magnum is népszerű volt.

További információkért keresd a hazai forgalmazó honlapját.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo