fbpx

Szinte a Sátán bringája: 667 grammos, 10 000 dolláros országúti kerékpárváz a Cervelo-tól!

Igazán faraghattak volna még egy grammot a kerékpáros társadalmat sokkoló, 667 grammos Cervelo RCA országúti váz súlyából a tervezők, hogy a bemutató cikkekben eljátszhassunk a 666-os szám adta „lehetőségekkel”… Így mindössze – a Cervelo állítása szerint – a világ legkönnyebb szériában gyártott országúti vázát sikerült összehozni, ami 10 000 dolláros árával a legdrágábbak közé is tartozik, bár utóbbi rekorddal nem foglalkozik a Cervelo közleménye.

Cervelo RCA országúti váz

Cervelo RCA országúti váz

Félretéve a tréfát, a 667 grammos súlyadat (54-es méretben, szerelékekkel) már önmagában szenzáció, de ennél több érdekességet rejt az RCA – kódfejtve R-Ca, vagyis R-California – váza. A felgyorsult világunkban a 2011-ben etalonnak számító R5 felett eljárt az idő, így fejleszteni kellett, súly, merevség, aerodinamika viszonylatában is.

Squoval 3 csőformák

Squoval 3 csőformák

Részletekben a lényeg: Squoval 3 csőformák, integrált mágnes, Powermetal Nanovate befonat a villanyakon, california-logó a felsőcsövön

Powermetal Nanovate befonat a villanyakon, California-logó a felsőcsövön

A ComfortPly technológia annyit takar, hogy a karbonszövetből minden „fölösleges” szálat mellőztek, a 3M Powerlux karbon alapanyag pedig a legjobbak és legdrágábbak közé tartozik a piacon. A villanyakon PowerMetal Nanovate bevonatot alkalmaztak, ami sokkal ellenállóbbá teszi az anyagot.

A Cervelo RCA felöltöztetve

A Cervelo RCA felöltöztetve

cervelo_rca_8A fejlesztés során 279 FEA analízist végeztek, 15 különböző paramétert monitorozva az említett súly, merevség, aerodinamika hármasegység optimalizálása jegyében. Az R5-nél is használt Squoval – ovális csőformákat tökéletesítették, az oldalfalak vastagságát erősítve, a vázon belül pedig – például a középrésznél és a homlokcsőnél – belső merevítéseket alkalmaztak.

cervelo_rca_9A hátsó papucsnál a szokásos

“papucsokat a támvillákba”

megoldás helyett fordítottak a leányzó fekvésén és a papucsokba dugják a támvilla végeket, természetesen a kábelezés integrált, ami a felső kategóriában már alapkövetelmény (persze vannak kivételek, mint a Cannondale csúcsgépe). Természetesen megmaradtak a Cervelo R-sorozatra jellemző nagyon karcsú támvillák is.

Integrált mágnes a középrész felett

Integrált mágnes a középrész felett

Olyan apró figyelmességekkel is találkozhatunk a vázon, mint az integrált mágnes a középrész fölött, hogy a Watt-mérőkhöz tartózó mágnessel ne kelljen elrondítani a bringát. Mondjuk 10 000 dollárért illik is odafigyelni az ilyen részletekre, hogy a kiváltságosok minden igényét kielégítsék. Kiváltságosokét, mert az RCA vázból csak egy 325 darabszámos limitált széria készül, a Garmin-Sharp profijai már használják, és lenyűgözte őket a merevsége.

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Cancel reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo