fbpx

Shimano 105 hidraulikus fékszett

Nem meglepő, hogy a sikeres és megbízhatóan működő Shimano Ultegra/Dura Ace-szintű felső kategóriás hidraulikus országúti fékszettet néhány hónapon belül egy megfizethetőbb árfekvésű, Shimano 105 szintű változat követi. Az új rendszer egyes elemei pedig már a boltok polcain várnak!

BR-RS505_main
A Shimano országúti hidraulikus fékrendszer-fejlesztés hibátlanra sikeredett. Az amerikai vetélytárssal szemben már az első piacra dobott modell tökéletes működést, minden eddiginél jobb fékmodulációt és uralhatóságot biztosít az aszfaltos, illetve cyclocross/gravel felhasználásra szánt kerékpárok számára. Jó szokásához híven a japán óriás azonnal nekilátott a rendszer megfizethetőbb kategóriába való adaptálásának, illetve az apróbb részletek finomításának. Az eredmény az idén ősszel bemutatkozó BR-RS805/BR-RS505 modell, amelynek részelemei – mint például az átdolgozott féktárcsa (SM-RT81-SS 140 mm) – hamarosan elérhetőek.

BR-RS505_2Mindezidáig a középkategóriában a többi gyártó mechanikus tárcsafékrendszert kínált, amelyből hiányzott a hidraulikus rendszerek utolérhetetlen modulációja, az egyujjas, könnyed kezelés, amely nagyban hozzájárul az országúti kerékpár magasabb szintű uralhatóságágához. A fékrendszer a már megszokott módon ásványi olaj közeggel működik, a túlfolyó tartályt magába foglaló fékváltókar formáját viszont átdolgozták, amely így kevésbé „tornyosul fel”. A fékkar kormánytól mért távolsága 10 mm-rel csökkenthető, így biztosítva kényelmes kezelést a kisebb kézméretű kerékpárosok számára. A fékváltókar váltómechanikáját a már meglévő 105-ös modellből kölcsönözték a tervezők, a 11 fokozatot vezérlő bowden természetesen rejtetten fut, a kezelés könnyed, gyors és határozott.

A hidraulikus fékvezeték-csatlakozását a Shimano ugyancsak továbbfejlesztette: pontosabban azonos a tavalyi Ultegra „tuningolt” változatéval. A felszerelés a praktikus J-KIT (Junction kit) rendszerrel végezhető, tölcséres légtelenítési lehetőséggel. A 105-ös féktestmodell pedig alacsonyabb profillal rendelkezik, mint a felső kategóriás elődje, csökkentve a kerékpár légellenállását. Oly pontos a féktest tám- és láncvillához való illeszkedése, hogy a rögzítéshez használt csavarok nem is látszanak! Érdekes, hogy a 140 mm-es országúti tárcsafék-szabvány lehetővé tesz ilyen hasznos részletmegoldásokat, eképpen szakítva az MTB kerékpárokon megszokott megjelenéssel. A teljesítmény viszont azon a szinten van, amit a mountain bike használók már évek óta szeretnek és elvárnak…

BR-RS505_6Az új 105-ös fékrendszer egyes elemei, mint például az újratervezett ICE hőelvezetéssel rendelkező féktárcsa már hamarosan elérhető lesz, természetesen teljes egészében kompatibilis a piacon lévő felső kategóriás Shimano országúti hidraulikus modellel. Az SM-RT81-SS rotor háromrétegű rozsdamentes acél és alumínium szendvicstechnológiát alkalmaz, amely minden eddiginél hatékonyabban vezeti el a hőt a munkahengerektől, elkerülve a túlhevülést és az ezzel járó teljesítménycsökkenést.

Az ST-RS505 fékváltókar idén októbertől lesz elérhető, az alacsony profilú féktestek Ultegra válzozata (BR-RS805) már júliustól, a 105 viszont a fékváltókarral együtt októbertől kerül a kereskedések polcaira.
BR-RS505_7

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo