fbpx

Rudy Project Racemaster fejvédő teszt: nem minden arany ami fénylik

Különleges Rudy Project sisakot „hozott a postás” és sokáig vártam az ideális fotóra hogy végre megírjam a tesztet róla. Mert nem egy „sima” Racemaster landolt az asztalomon, már ha le lehet „simázni” egy csúcs fejvédőt, hanem egy arany színűt, melyet a Team Bahrain Merida is használ. Ja igen, és mellé volt csomagolva egy színben hozzá illő Tralyx szemüveg is!

Na most már simán Nibalinak képzelhetném magamat, de azért a tükör előtt állva erős a realitástudatom, meg valahogy a KOM-ok sem pörögtek ki a lábamból Dobogókőre menet, pedig a hazai Strava huszárokat Vincenzo leesett láncal is lerakná. Szóval az arany szett azért nem könnyű választás a fotózáshoz, de sejtettem, hogy előbb-utóbb összehoz a munka egy Team Bahrain festésű Meridával. Na azzal viszont nagyon adja. És bizony nem is egy replikával hozott össze a sors, hanem rögtön a csúcs Reacto került sorra elektromos Dura Ace szettel, tárcsafékkel, és a legújabb aero DT Swiss karbon kerekekkel.

Tökéletes páros 🙂

Szerencsére a Racemaster ötféle színben kapható (matt fekete, matt fehér, szürke/piros, arany és fluo sárga), és ebből a két matt szín MIPS kivitelben is. A MIPS egy új generációs ütésvédelmi rendszer, gyakorlatilag egy köztes védelmi zóna a fejed és az ütéselnyelő EPS hab között. Eséskor a MIPS rendszer el tud mozdulni, így nagy mértékben csökkenti a fejre ható erőket. Magát a sisakot bemutattuk már részletesen a sisak körképünkben, így nem mennék bele mélyebben a tudásába, inkább a használatából adódó élményeket írtam le.

A Racemaster pántrendszere pofonegyszerűen állítható, nagyjából 20 másodperc után tökéletesen illeszkedik a fejedhez, amiben kiváló társ az RSR9-es fejméret állító rendszer is. Szerencsé(m)re mintha változtattak volna a kaptafán az olasz cégnél, ugyanis eddig kevésbé volt kényelmes a kerek fejem párosítása az oválisabb, vékonyabb fejre tervezett Rudy Project sisakokkal. Most viszont mintha rámöntötték volna, így végre kerekebb és oválisabb fejformákra is van már megfelelő választás.

Brutál jó ötlet a szemüveg garázs

A fejméret-állító rendszer magassága is változtatható, így tutira megtalálod majd a megfelelő beállítást. Csajoknál akár „ponytail ready”-vé is varázsolható, azaz a copf is kifér a lyukon. Maga a sisak bőven 300 gramm alatt van, tehát könnyűnek mondható. Egyik legnagyobb okossága a szemüveg tartó „szemüveggarázs” (Garage Eyewear Dock). Sosem mertem még bringáról leszállva sem a sisakba tűzni a szemüvegemet, mivel mindig tartottam tőle, hogy leesik. Itt a hátsó „szárnyba” támasztva, és a két oldalsó szellőzőnyílásban kialakított résbe tolva 110%-os biztonsággal tárolható benne a szemüveg! Tudtommal a Rudy Project szemüveg tartója az egyetlen ahol nem a sisak és a fejed közé szúrod be a szemüveg szárait, hanem egy kifejezetten erre a célra kialakított “üregbe”.

Nem csak országútis hanem montis fejvédőként is funkcionál a Racemaster, mivel a shildet kapod a csomagban. Akárcsak a Team Bahrain matrica szettet, ugyanis nem biztos hogy mindenki szeretne Merida logókat a sisakjára, de aki igen, annak ott a szett. Szép gesztus! Illetve jár hozzá egy szivacs szett, ha nem a gyárilag benne lévő bogárhálóssal szeretnéd használni.

A szellőzésére nem lehet panasz, 17 nagyméretű nyíláson át áramlik a levegő, ez a legdurvább 35 fokos melegben is elegendő volt. Maximálisan meg voltam elégedve azzal amit a Racemaster tud, igazából belekötni semmibe sem tudok. Még az árába sem, ugyanis 59 900 forintba kerül a nem MIPS-es kivitel (79 900 MIPS-szel), ami akár kedvezőnek is mondható a sokszor 250-300 EUR-s csúcs sisakok között.

Természetesen az arany színhez passzolt a szintén arany színű Tralyx is, amiről zengtünk már ódákat egy éve. Annyi a különbség, hogy a hozzá kapott laser red lencse valami brutálisan jó erős napfényben, nagyon kontrasztos képet ad, de erdőbe nem ajánlott. A tesztelt fényre sötétedőnél viszont egy fokkal sötétebb, a fényérzékeny szemem megköszönte a plusz gondoskodást.

A Rudy Project Racemaster-t keresd a partnerboltokban, vagy a webshopjukban!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo