A Rose kerékpártesztek végkicsengése általában az szokott lenni, hogy hasonló áron jobb bringát nehéz találni. Annyit elárulhatunk előre, hogy a Rose Xeon CRS 3000 esetében sincs ez másképp…
A német Rose – ahogy az 2014-ben elvárható – határozottan szegmentálta országúti kerékpárjait, kínálnak aerodinamikus (Cw), komfort (CGF/GF) és „hagyományos” (CRS) versenybringákat is, karbonból, vagy alumíniumból, s tegyük hozzá, hogy aluvázaik kimondottan igényes kidolgozásúak és tetszetősek. Most egy „hagyományos” karbonvázra épült országútiról lesz szó, a Rose CRS 3000-ről.
A CRS 3000 a külsőt nézve több ponton is szakít az aktuális trendekkel, hogy próbáljon igazi egyéniségként harcba szállni az egyik legnagyobb érdeklődésre számot tartó kategóriában. Az Ultegra-felszereltségű gépeket versenyzők is vásárolják, de igényes műkedvelők is választják alkalomszerű országúti sportoláshoz.
A manapság divatos matt-fekete/sötét designnal ellentétben a CRS-nél „diszkósra” vették a figurát, a váz csillogó fényt kapott, és a kiegészítőket is csillivilli lakk-fekete alkatrészek közül válogatták össze, aminek tulajdonképpen csak a Shimano Ultegra szett pár matt felülete, és a Mavic Ksyrium kerékszett fehér agyperemei tartanak ellen. Talán egy wet-white Ritchey-kormánnyal/stucnival tökéletes is lenne az egyensúly.
A lakk alatt a napfényben érdekesen játszó karbon mintázat sem szokványos az országúti kerékpárok körében. Nem szabályos szálszerkezetet láthatunk a lakk alatt, vagy teljes festést, hanem a karbonrétegek natúr valóságukban csillognak, ahogy éppen kiadta a sors, illetve a gyártó üzem. Ezt a felületet helyenként csillogó sötétszürke festés egészíti ki. Az összképp tulajdonképpen a matt „allblackeverything” újraértelmezése fényes verzióban.
A geometria a CRS esetében az arany középút, 55-ös vázhoz 55-ös felsőcső (a tesztbringán a számomra ideálisnál egy centivel rövidebb 100-as stucnival), 73 fokos fejcsőszög, 74 fokos ülőcsőszög. Mondhatnánk semmi extra, de itt ez nem negatív kifejezés, hanem örülünk neki, az ideális országúti geót nehéz lenne újra kitalálni. Ami szintén jó hír a leendő vásárlóknak, hogy 8 méret közül választhatnak 2 cm-enként, 49 cm és 63 cm között. 2014-ben, az „XS-S-M-L-XL-korszakban” ez figyelemre méltó!
A váz egyébként a Rose által használt jobbik karbonszövetből, a High Modulus Aerospace T30/40–ből épül, masszív középrésszel (pressfit) és homlokcsővel (1,1/8-1,1/2” villa), de a lánc- és támvillák is karakteresen merevek, nem a komfortot helyezték előtérbe a tervezésnél. Ha valaki csillapítást szeretne, erre csak a 27,2-es nyeregszár átmérő ad lehetőséget, mondjuk egy felxibilis fejű nyeregcsövet választva. A váz alkalmas Di2 elektronikus váltórendszer fogadására is, a támvilla alá csavarozható az akkumulátor.
A gyakorlatban a koncepciózusan merev váz nekem tetszett, harmonikus az egész. A CRS egy versenybringa akar lenni, aminek ha odalépünk, akkor durván megindul, nem csavarodik sehol, stabil, egyben van. Emlékszem a Rose Cw aerodinamikus bringa tesztjére, azzal pont az volt kicsit a bajom, hogy a váz első háromszöge nagyon merev volt, a támvillák rugalmassága pedig nem illett ehhez. A Rose CRS-nél viszont nagyon jó az egész kerékpár karakterisztikája, amatőr versenyzésre szerintem tökéletes.
A váz súlya nincs a csúcs országútik szintjén, valamivel 1 kg alatt van gyári adat szerint, szemben a 800 gramm körüli high-end gépekkel, de ebben szerepe van a használt karbonnak, a már említett robusztus építésnek is, valamint nyilván törekedtek arra a Rose-nál, hogy minél kevesebb garanciális problémát kelljen kezelni a jövőben.
A full karbon villával, az Ultegra szettel, Mavic Ksyrium kerekekkel és Ritchey WCS kiegészítőkkel a komplett kerékpár tömege nagyon is vállalható, újonnan inkább hétszámjegyű összeg szerepel a hasonló súlyú kerékpárok árcéduláján… De ha valaki könnyebbre vágyik, választhatja a hasonló Xeon X Lite vázat, 855 gramm tömeggel, High Modulus Aerospace T40/T60 jelzésű – a Rose által használt legjobb karbonból.
Ezzel el is érkeztünk a Rose-tól megszokott egyik fő erényhez, az árhoz. Bár 1 995 euróért talán már lehet kapni olyan karbon országútit, amire 11-es Ultegra alkatrészeket szereltek, de azokon nem Mavic Ksyrium kerékszett (az alapkonfigurációhoz az Elite verzió tartozik, a tesztbringában látható SLS-sel 2 460 euró a CRS 3000), és nem Ritchey WCS/WCS Carbon kiegészítők díszelegnek. Szóval 600 000 Ft-nak megfelelő összegért egy pedál nélkül 7 kg-os országútit kapunk, „ready to race” konfigurációban. S mint tudjuk a Rose weboldalán a konfigurációt is módosíthatjuk, ha éppen magasperemes karbonkerékre vágyunk.
A 11-es Ultegra szett működésére most nem pazarolnék sok szót, ezt már megtettem korábbi tesztekben. Engem lenyűgöz, milyen könnyen mozdítható a fékváltókar, felső kormányfogásban akár még kisujjal, gyűrűsujjal is tudom kapcsolni az átdobót, pontos, jó. A fékek szintén tökéletesek, kellene a fenének tárcsafék országútira… Ami nekem bejött a Rose-n, az 52-36 tányérkiosztás elöl, hiszen az új négyágú Ultegra hajtókarcsillag ezt lehetővé teszi. Így annak is elegendő lesz hátul a finomabb emelkedésű 11-25-ös sor, akinek a 39-hez kellett a 27. Meredekeken jól tud esni az a 36-25, viszont nagy tányér marad a nagytányér is.
A Ritchey WCS kiegészítők az abszolút csúcstechnikát képviselik, ezeknél könnyebb alkatrészeket is nehéz találni széria bringákon. A WCS EVO Curve kormány hajlítását sokan kedvelik, én is, különösen kényelmes a fölső fogás más kormányokhoz képest. A Ritchey monolink nyeregrögzítése nálam szintén bevált, eddig ez a legjobb monolink megoldás, amit teszteltem, nagyon pontosan beállítható, stabil és meg se nyikkan. Ha pedig upgrade-elni akarjuk a bringát, a Mavic Ksyrium SLS szettet sokkal ésszerűbb választásnak tartom egy karbonkeréknél, hiszen könnyebbek kedvezőbb áron, és nagyon merevek is. OK, az aerodinamika és a “pornófaktor” hiányzik, de ebben a bringában szerintem jól mutatnak.
Összességében egy versenyzésre is tökéletesen alkalmas országútit ismertem meg, aminek van saját karaktere, ez egy merev, robbanékony, kemény bringa, sportos ridereknek. A design is erősíti ezt a jellegét, nagyon sokan megcsodálták, a csillogás vonzza a tekinteteket. A 2000 euró alatti árcédula meg talán a megfontolt vásárlókat vonzza majd…
Infobox:
A Rose kerékpárok forgalmazója: ROSE Bikes Hungary
Web: www.rosebikes.hu, a kerékpár IDE KATTINTVA tekinthető meg.
Származási hely: Németország
Vázgarancia: 10 év váztörésre
Vázméretek: 49 – 63 cm (2 cm-enként)
Alkatrész-garancia: 2 év korlátozás nélküli garancia versenyzésre is
Ajánlott fogyasztói ár: 1.995 EUR
Műszaki adatok:
Váz: ROSE XEON CRS
Villa: ROSE XEON C Modulus fullcarbon
Fékek: Shimano Ultegra 6800
Lánc: Shimano Ultegra 6800 11s
Hajtómű: Shimano Ultegra 6800 52-36
Középrész: Shimano Pressfit
Első váltó: Shimano Ultegra 6800
Hátsó váltó: Shimano Ultegra 6800
Fékváltókar: Shimano Ultegra 6800
Fogaskoszorú: Shimano Ultegra 6800 11s 11-25
Kormány: Ritchey WCS Evo-curve
Kormányszár: Ritchey WCS 4 Axis
Kerekek: Mavic Ksyrium Elite (alapkonfiguráció), tesztkerékpárban Ksyrium SLS
Nyereg: Selle Italia SLS Monolink
Nyeregszár: Ritchey WCS Carbon Monolink Flex Logic
Gumik: Mavic Yksion Pro Griplink 23mm
Geometria táblázat:
Vázméret | 49cm | 51cm | 53cm | 55cm | 57cm | 59cm | 61cm | 63cm |
Szükséges nyeregbilincs átmérő | 27,2 | 27,2 | 27,2 | 27,2 | 27,2 | 27,2 | 27,2 | 27,2 |
Ajánlott belső lábhossz (cm) | 70-75 | 76-78 | 79-81 | 82-84 | 85-87 | 88-90 | 91-93 | 94-96 |
A – Nyeregvázcső hossz | 490 | 510 | 530 | 550 | 570 | 590 | 610 | 630 |
B – Felsőcső Hossz | 510 | 520 | 535 | 550 | 560 | 575 | 585 | 595 |
C – Fejcsőszög | 71,0° | 71,0° | 72,0° | 73,0° | 73,0° | 73,5° | 73,5° | 74,0° |
D – Nyeregcső hajlása | 75,0° | 75,0° | 74,5° | 74,0° | 73,5° | 73,0° | 73,0° | 73,0° |
E – Tengelytávolság | 972 | 981 | 983 | 985 | 990 | 994 | 1004 | 1008 |
F – Front | 576 | 585 | 587 | 589 | 594 | 598 | 608 | 612 |
G – Láncvilla hossz | 406 | 406 | 406 | 406 | 406 | 406 | 406 | 406 |
HG – Fejcsőhossz | 120 | 130 | 135 | 148 | 163 | 180 | 190 | 210 |
K1 – Felsőcső Mérete 1 (Magasság/Szélesség) | 34/51 | 34/51 | 34/51 | 34/51 | 34/51 | 34/51 | 34/51 | 34/51 |
K2 – Felsőcső Mérete 2 (Magasság/Szélesség) | 26/37 | 26/37 | 26/37 | 26/37 | 26/37 | 26/37 | 26/37 | 26/37 |
– Alsócs?-Hossz 1 | 60/55 | 60/55 | 60/55 | 60/55 | 60/55 | 60/55 | 60/55 | 60/55 |
M – Stack | 525 | 516 | 533 | 549 | 563 | 581 | 591 | 612 |
N – Reach | 370 | 382 | 387 | 393 | 394 | 397 | 404 | 408 |
.
Lehet, hogy senki se fogja ezt olvasni, mert nem egészen friss a cikk. Most várom a megrendelt Xeon CSL 3000-esemet, amit nagyon alapos körülnézés, ár-érték arányok összehasonlítása után választottam ki. A CSL ugyanaz a váz, mint a CRS, mindössze attól lett ez a belépő carbon modellje a Rose-nak, hogy Elite helyett Equipe kerekekkel és Selle/Ritchey nyereg/cső helyett egy olcsóbb Prologo/Rose kombinációval szerelik. Én az Equipe helyett a Rose RS1400 szettet választottam ugyanannyiért, ami a katalógus-adatok szerint az Elite-nél is valamivel könnyebb. Akármennyire is szerettem volna a magyar kiskereskedelmet támogatni vásárlásommal, ennyi pénzért 8-8,5 kilós, 105-össel szerelt bringák vannak. 7 kiló környékén, Ultegrával, pláne 6800-assal, nagyon sokkal többet kell fizetni. Tudom, hogy nem fair online kereskedőket összehasonlítani hagyományos, kiskeres struktúrában dolgozókkal, de, ha az ember márkasznobéria nélkül, adott összegért a legjobbat akarja, egyszerűen nincs verseny.
Biztosak vagyunk, hogy miután megérkezik a bringád, sok örömöd lesz benne és azok után is állunk rendelkezésedre ha bármilyen segítségre vagy tanácsra lenne szükséged!
Üdv,
A ROSE Bikes Hungary Csapata
Kíváncsiságból megnéztem a honlapjukon hogy mennyi lenne a bringa szállítással: Nem változtattam semmit a konfiguráción de mire a “fizetés” menüpontig eljutottam már 2180 Euro-nál tartottunk!
Akárhogy is nézzük ez +10%! Ennyit a fantasztikus árakról…
Érdekes, hogy ennyi a szállítás. Most direkt megnéztem egy másik német online márka árait (márkát direkt nem írok, aki akarja úgyis tudni fogja miről beszélek: Movistar, Katyusa…) ott egy detto ugyanilyen felszereltségű gép szállítással 2254 Euro. Egyébként az árban 5% semmit nem jelent. Jellemzően aki 6 kilót elkölt egy bringára, azoknál az a pár 10.000 Ft nem számít annyit. Sokkal inkább az számít, hogy valóban elégedett lesz-e hosszú távon azzal amit vett és azzal amit a bringával magáról közvetít kifelé. Egy ilyen vásárlás nem csak a termékről szól.
Ne gondold. Egy németnek aki mondjuk 42 éves, alkalmazott az irodában, van akkora keresete (pontosan nyilván nem tudom, de 2000-3000 Euro nettóra tippelnék), hogy egy ilyen gépet gond nélkül megvegyen. Mert megérdemli. Nem vesz ilyet minden évben, és mondjuk háromévente szezon előtt egy 2500 Eurós beruházás bőven belefér. Nem vesz Dura-Ace-es bringát, mert azért az túlzás, de nehogy már egy 105-ös szettel kelljen beérnie.
A brigaárak ezekhez a bérszintekhez vannak belőve, meg az angol, francia bérekhez. Hogy ez többhavi magyar kereset és egy magyar bringásnak egészen mást jelent az nem igazán számít.
@Gap: Köszönjük a visszajelzésed. Megnéztük a problémát és a rendszer hibásan többlet költségeket ad a kerékpárokhoz, amik nem lennének indokoltak.
Egy országúti bringa rendelésénél 32,- EUR szállítási költség és 19,95 EUR bringa doboz merül fel plusz költségként. Minden egyébb költséget, ami nem indokolt “kézzel tisztázzuk” a számláról.
Részleteket a szállítási költségről itt találtok:
http://www.rosebikes.hu/shipping
Még egyszer köszönjük, hogy felhívtad a figyelmünket a problémára és ha még lenne problémád, kérdésed akkor nagyon szívesen állunk rendelkezésedre. Azért dolgozunk elvégre, hogy a Ti kerékpározásotokat segítsük!
Üdv,
A ROSE Bikes Csapata
Nekem azért volt furcsa, mert megnéztem pár napja, és nekem csak 32 eurót számolt fel, meg 20-at valami dobozér’. Egyébként említettétek azt a Katyusás-Movistaros német céget is, velük nekem az az egyetlen problémám, hogy matt-matt-matt-matt-matt minden. Itt legalább választható a fehér, a csillogó fekete, s lehet, hogy nincs olyan látványos festés, mint a Movistar csapatszínek, de kizártnak tartom, hogy a jövőben kis felárral ne lehessen megoldani akár az egyedibb színeket, vagy akár alapszínt választani egy RAL skálán, s arra a matricák színét még variálni. Sokat dobna az összképen.
Tömegben meg jó, hogy versenyképesek a bringáik. A váz úgyis csak nagy-nagyon elenyésző a teljes tömegből, ha megfejelik a könnyű vázat egy dognehéz villával, kerékszettel, kiegészítőkkel, akkor úgyis nehezebb lesz a végeredmény. A németek meg ezen sem spórolnak (ld. Nem találsz fél kg-os villákat a vázaikban, sem nehéz kerékszetteket, hisz’ alapból is Aksium van az alapmodellekhez is)
Kicsit lehetne több a Campag-os gép, bár Rose-éknál szerencsére Athenától fölfelé lehet válogatni (A centaur meg úgysem tér el sokban az Athenától, a fokozatszámot kivéve).
Geometriából a Rose vázak egész jól eltaláltak, hisz’ csak a bevált receptet követik. C….nál (majdnem leírtam a másik német céget) úgy rémlik, hogy egyes vázaik érdekes módon ugyanolyan nyeregvázcsőszöggel és fejcsőszöggel készülnek az összes méretben, 50-től 64-ig, ami azért nem túl optimális.
Lehet választani a két… cég közül, szerintem,mivel ált. azonos technikai tartalmat szolgáltatnak ugyanazért az összegért, így a végső döntést a testreszabhatóság és esztétikum fogja megszabni. Előbbiben nyertes a Rose, mert tényleg variálhatsz az alkatrészekkel, sorral-lánctányérokkal, stucnihosszakkal, hajtókarhosszal, még akár a külső gumit is választhatod másnak..
ah
Tamás!
Nehezen hiszem, hogy a Rose konfigurátorában, nem néztél utána, hogy valóban ez a széria felszereltség.
Ugyanis a kereket illetően, azért az az SLS, csak Elit, ettől függetlenül még úgy sem rossz vétel, de azért na!
Üdv
kösz az észrevételt, javítottam!